וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פייסבוק תקים סניף בארץ עד סוף השנה

ענבל אורפז

26.3.2012 / 8:10

נציגים של פייסבוק העולמית מגיעים בשבועות האחרונים לביקורים שוטפים בישראל ונפגשים עם מפרסמים גדולים ועם חברות שמפתחות אפליקציות מובילות לרשת החברתית

לאחר שהפסיקה את שיתוף הפעולה שלה עם נענע10, פייסבוק מרחיבה את נוכחותה בשוק הישראלי - וצפויה להקים סניף מקומי עד תום השנה. נציגים של פייסבוק העולמית מגיעים בשבועות האחרונים לביקורים שוטפים בישראל ונפגשים עם מפרסמים גדולים ועם חברות שמפתחות אפליקציות מובילות לרשת החברתית - כך נודע ל–TheMarker. כמו כן, נציגי פייסבוק מגייסים אנשי שיווק ומכירות שיעבדו בסניף מקומי של החברה, ובין השאר נפגשו עם עובדי גוגל ישראל.

הפעילות המתוכננת של פייסבוק בישראל היא מכירות מול מפרסמים מקומיים, במטרה להגדיל את תקציבי הפרסום המופנים לפייסבוק. אתר הרשת החברתית הוא כיום האתר השני בישראל מבחינת שיעורי צפייה, אחרי גוגל.

הדיספליי מתכווץ, הפרסום החברתי גדלעד לאחרונה ניהלה נענע10 את מכירות המדיה של פייסבוק בישראל עבור לקוחות פרימיום, כלומר מפרסמים בעלי תקציבי פרסום גדול. מכירת הפרסומות בוצעה באמצעות הגוף מאסה ‏(MASA‏), אך פייסבוק הפסיקה בשבועות האחרונים את שיתוף הפעולה, כפי שנחשף ב–TheMarker לפני כחודש וחצי. כעת, לקוחות הפרימיום מטופלים במשרדי פייסבוק בלונדון. העברת נציגות המכירות לגורם מקומי שאינו גוף תוכן, כמו נענע10, עשויה להגדיל מהותית את תקציבי הפרסום הישראליים המיועדים לפייסבוק.

פרסום באינטרנט. TheMarker
פרסום באינטרנט/TheMarker

לפי דיווחים של מפרסמים, בתקופה האחרונה פייסבוק העלתה את רמת השירות והתמיכה שהיא נותנת למפרסמים ישראלים, ואף מינתה כמה ישראלים כנציגי שירות במשרדיהם בדאבלין ובלונדון. המשרד בדאבלין מטפל במפרסמים קטנים ובינוניים. כמו כן, לפי דיווחים, התמחור עבור מפרסמים גדולים שו?נה, ושופר הפילוח. ל–TheMarker נודע כי שני נציגים של פייסבוק מאירלנד, אחד מהם ישראלי עובד החברה, מבקרים בשבועות האחרונים בישראל באופן שוטף. במסגרת ביקוריהם הם נפגשים עם המפרסמים הגדולים באינטרנט בתחום הקמעונות והתקשורת, ובהם אורנג', תנובה ושטראוס.

"השינוי לא יפגע מהותית במפרסמים הגדולים, להפך - הם יתחילו לעבוד כמו שעובדים בעולם המערבי", אמר ל–TheMarker בכיר בתחום הפרסום. "למפרסמים הגדולים יש איש קשר שהם יכולים להיות אתו בקשר יומיומי. נציגים של פייסבוק יבקרו בשוק פעם בכמה חודשים - בשום מקום לא נפגשים שלא על בסיס יומי", הוסיף הגורם.

"הפרסום באינטרנט בישראל חזק מאוד"

המפרסמים בישראל מאמצים את האינטרנטכפי שמסתמן כעת, פייסבוק לא תמנה נציג מקומי שינהל עבורה את מכירת המדיה בישראל, לרבות גוף מדיה אחר. סדרת המהלכים האחרונה של החברה מצביעה על כך שהחברה יוצרת את התשתית הנדרשת לקראת הקמת סניף מכירות מקומי. כיום, עם כ–3.5 מיליון משתמשים ישראלים בפייסבוק, שמחזיקים בשיא העולמי של משך השהות ברשת החברתית - נראה כי פייסבוק מחפשת דרכים למקסם את פוטנציאל הפרסום בישראל. לפי הערכות, פייסבוק תפתח נציגות מכירות ושירות עד סוף השנה.

גוגל, שחקנית מרכזית בעולם הפרסום המקוון, אם כי בקטגוריית פרסום שונה, מפעילה סניפי מכירות מקומיים בכל רחבי העולם - ומאז 2005 מפעילה בישראל מרכז מכירות שמעסיק עשרות עובדים. לעומת זאת, פייסבוק מוכרת פרסום בחלק מהמדינות באמצעות משרדי פרסום מקומיים, ובמדינות אחרות באמצעות סניפים מקומיים של פייסבוק, ובהם הסניף בדאבלין.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

לראשונה טיפלו בסיבה בגללה חליתי בפיברומיאלגיה ולא בסימפטום

בשיתוף מרכז איריס גייר לטיפול דרך אבחון בגלגל העין
פרסום באינטרנט. TheMarker
פרסום באינטרנט/TheMarker

ההערכות בשוק הפרסום הן כי פייסבוק לא היתה מרוצה מהצמיחה במכירות הפרסום ברשת החברתית שביצעה עבורה נענע10 בשנתיים האחרונות, שככל הנראה לא היו גבוהות כפי שציפו בחברה. המגזר הבעייתי ביותר מבחינת הרשת החברתית היה לקוחות פרימיום - קהל היעד שיושפע מהשינוי המתוכנן כעת. לקוחות קטנים ובינוניים יכולים לרכוש פרסום בפייסבוק ישירות מהאתר, בלי צורך בתיווך של סניף מכירות מקומי.

בריאיון שפורסם ב–TheMarker לפני כשנה וחצי התייחס דיוויד פישר, סמנכ"ל השיווק של פייסבוק, לאפשרות שהחברה תקים סניף מכירות מקומי בישראל. "יש לנו כיום אלפי מפרסמים בישראל. אנחנו ממפים את העולם, וכל מדינה מקבלת דירוג בסדרי העדיפויות. המרכיבים בדירוג הם איך נראה שוק הפרסום באותה מדינה, כמה גולשים יש בה, כמה מהם חברים בפייסבוק וכמה זמן הם מבלים בה, ואם פועלים בה מתחרים שלנו. בילינו את החודשים האחרונים בהתבוננות הזאת, ובין השאר החלטנו לעסוק בהקמה של צוותים מקומיים באסיה", אמר פישר.

בתקופה שבה התקיים הראיון עדיין ניהלה נענע10 את מכירת המדיה עבור פייסבוק. במסגרת תפקידו אחראי פישר להחליט היכן תפתח פייסבוק משרדים מקומיים. "מגמות הפרסום באינטרנט בישראל חזקות מאוד - יש לנו כמות גדולה של משתמשים, והמפרסמים מפותחים בכל הקשור לפרסום ולשיווק דיגיטלי - לצד חברות טכנולוגיה מתקדמות מאוד. לכן זה ברור שנקים סניף של פייסבוק בישראל", הכריז פישר, והוסיף כי "זה לא יקרה ב–2010, אבל גם לא הרבה אחרי".

חברה שהוזכרה בעבר כמי שעשויה לרשת את מקומה של מאסה היא Ybrant, חברת פרסום הודית שמנהלת את פעילותה הגלובלית מהרצליה. מהחברה נמסר בתגובה: "בתור שותפים של פייסבוק אנו שמחים לראות כי הרשת החברתית תתחיל לטפל ישירות במפרסמים גדולים בישראל. זה מראה את החשיבות של מפרסמים ישראלים ואת הבשלות של השוק בארץ. בסופו של דבר, מפרסמים שיש להם קשר ישיר עם פייסבוק מביאים לתוצאות יותר טובות עבור כולם, ולשוק חזק יותר".

  • עוד באותו נושא:
  • פייסבוק

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully