וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הנהלת תנובה לא תשלם שכר לעובדי הייצור

חיים ביאור

26.3.2012 / 17:21

לאור השביתה המתמשכת של עובדי תנובה המונעים את הפצת הקוטג' השוקו ומוצרי יופלה הודיעה ההנהלה לעובדי הייצור של מוצרים אלה לא להגיע לעבודה וכי לא ייקבלו את שכרם

הנהלת תנובה הורתה היום לעובדים המועסקים בקווי הייצור של גבינות קוטג', בקבוקי שוקו ומוצרי יופלה שלא להגיע לעבודה. המוצרים הללו אינם משווקים לחנויות ולמרכולים במסגרת העיצומים עליהם החליט ועד עובדי תנובה, שנמשכים כבר 10 ימים.

כל אחד מ-32 העובדים בקו הייצור של קוטג' ויופלה במחלבת אלון תבור, ו-10 עובדים בקו הייצור של השוקו ברחובות, קיבל מכתב שבו הוא גם התבשר כי לא יקבל שכר עבור הימים שבהם הוא נאלץ לשבת בבית. ההנהלה הודיעה לעובדים אלה כי הכריזה על שביתת מגן, שפירושה השבתה יזומה על ידי המעסיק. יום קודם לכן שלחה הנהלת החברה מכתבים דומים לעובדי מערך ההפצה בצפון ובדרום, בהם נאמר שקיימת ירידה בהיקף העבודה ולכן אין צורך בעבודתם בפועל.

יו"ר הוועד הארצי של עובדי תנובה, אחיאב שמחי, גינה את הודעת ההנהלה על אי תשלום השכר ועל הכרזת שביתת המגן. "זו התנהגות כוחנית שאין לה מקום ביחסי העבודה בתנובה", הוא אמר. לדבריו, הוועד הינחה את העובדים שקיבלו את המכתבים להגיע לעבודתם ולהשתלב בעבודות אחרות ואולם, לדבריו, ההנהלה מונעת מהם לעשות זאת, אף כי העובדים מגיעים לעבודתם.

בא כוחם של עובדי תנובה, עו"ד בני כהן, טען הערב כי השבתת המגן עליה הודיעה הנהלת תנובה אינה תקפה. הוא קרא לתנובה "לנהוג על פי המתחייב מהוראות החוק בנושא השבתת מגן ולתת הודעה כדין". עוד הוא אמר כי "מכתבים שתכליתם להפחיד עובדים ולעורר בהם חשש מפני השתתפות במחאה שמארגן ועד העובדים, אינה הודעה כדין".

אתמול החריף ועד עובדי תנובה את העיצומים בחברה והוא הינחה את נהגי המשאיות שהם עובדי דור ב' בחברה (ושכרם נמוך לעומת שכר העובדים הוותיקים) להאט משמעותית את קצב החלוקה של מוצרי תנובה לחנויות ולמרכולים. הערב יחלו שיבושים בחלוקה של תוצרת החברה היוצאת ממרכז החלוקה בפתח תקווה עבור איזור המרכז ומחר תשובש חלוקת התוצרת ממרכז החלוקה בקריית מלאכי האחראי על איזור הדרום.

גורמים בתנובה מסרו שקיים מחסור בחנויות ובמרכולים בגבינות קוטג' מכיוון שתנובה חולשת על 70% מהשוק של מוצר זה. המחסור ניכר פחות בתחום בקבוקי השוקו ומוצרי היופלה, שבו נתח השוק של תנובה הוא רק 40% ורוב המכירות נעשה על ידי החברות המתחרות.

דוברת תנובה אישרה שעובדים המועסקים בקו הייצור וההפצה של המוצרים שהוועד החליט למנוע את הפצתם, נדרשו שלא להגיע למקום עבודתם עד למועד סיום העיצומים וכי עובדים אלה לא יקבלו שכר עבור הימים שבהם אין להם תעסוקה בפועל. לדבריה, בימים האחרונים לא מתקיים מו"מ בין הוועד להנהלה, "מכיוון שהוועד מעוניין שהמו"מ יעסוק רק בדרישות שהעלה ולא בדרישות הנגד שיש להנהלת החברה". עוד אמרה דוברת תנובה כי "הנהלת החברה מצרה על הפעולות החד צדדיות של ועד העובדים. אלה צעדים שתוצאתם היא פגיעה בצרכנים, בעובדים ובחברה. אנו שבים וקוראים לוועד לחדול מעיצומים ולחזור לשולחן המו"מ".

עובדי תנובה דורשים תוספת שכר של 5% לשנה, הוספת רכיבי שכר לחישוב הפנסיוני (למשל, פרמיה המשולמת לנהגי המשאיות), העברת עובדי דור ב', ששכרם ירוד יחסית, למעמד של עובד דור א' וזאת אחרי 7 שנות ותק בחברה, ביטול התוכנית לפטר 220-300 עובדים שתפוקתם נמוכה והשעיית הרפורמה בשיטת החלוקה עד למיצוי ההתדיינות עם הוועד בנושא.

  • עוד באותו נושא:
  • תנובה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully