וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הבטחות ברננקי הרעידו את וול סטריט; נאסד"ק בשיא של 10 שנים

אורן פרוינד

26.3.2012 / 23:30

מדד הנאסד"ק התחזק ב-1.8% לרמה של 3,122 נקודות. פרוטליקס המשיכה לטפס ב-4.3%. אודיוקודקס קרסה 14.8% בעקבות אזהרת הרווח שפירסמה. טבע הוסיפה 1.9%

המסחר בוול סטריט נחתם בעליות שערים ובשיא של מדד הנאסד"ק מזה 10 שנים. העליות נרשמו על רקע נאום חיובי של יו"ר הבנק הפדרלי בן ברננקי, נתוני מקרו חיוביים שפורסמו הבוקר בגרמניה והתבטאויותיו של מנהל קרן האג"ח הגדולה בעולם, ביל גרוס, בנוגע לציפיות להרחבה כמותית שלישית בארה"ב.

מדד S&P 500 עלה ב-1.4%, דאו ג'ונס הוסיף לערכו כ-1.2% ומדד נאסד"ק נחתם בעלייה של1.8% לשיא של 10 שנים. מניית אודיוקודס נפלה ב-14.8% על רקע הורדת תחזית ההכנסות לשנת 2012. מניית טבע הוסיפה 1.9% על רקע אישור שקיבלה לשיווק תרופה חדשה, ופרוטליקס טיפסה ב-4.3%.

בן ברננקי שולח מסר חיובי

"נמשיך לבצע פעולות מוניטריות מרחיבות גם כאשר שיעורי האבטלה ישתפרו" אמר היום בן ברננקי, יו"ר הבנק הפדרלי. ברננקי, שדיבר בכנס האגודה הלאומית לכלכלה עסקית בארה"ב (NABE), אמר כי הירידה בשיעור האבטלה בארה"ב משיעור של 9.1% בקיץ האחרון ל-8.3% בפברואר, לא תואמת את הקצב המתון של הצמיחה הכלכלית, ועדיין לא ברור אם מדובר בתופעה זמנית או במגמה שתימשך.

כלכלת ארה"ב צמחה ברבעון הרביעי ב-3%, אך לפי הערכות כלכלנים הצמיחה צפויה להאט לקצב של פחות מ-2% ברבעון הראשון. "בכדי לראות שיפור משמעותי באבטלה, הצמיחה צריכה להיות מהירה מזו שראינו בשנה האחרונה", אמר ברננקי.

ביל גרוס: "הרחבה כמותית שלישית בדרך"

ביל גרוס, מנהל קרן האג"ח הגדולה בעולם בחברת ניהול הקרנות פימקו, צופה כי הבנק הפדרלי יאותת בפגישתו באפריל על הרחבה כמותית שלישית. במסגרת שתי ההרחבות הכמותיות הראשונות, רכש הבנק הפדרלי אג"ח ממשלתיות של ארה"ב בהיקף 2.3 טריליון דולר, במאמציו להחזיר את כלכלת ארה"ב למסלול.

גרוס צייץ בטוויטר כי הבנק הפדרלי "צפוי לרמוז" על הרחבה כמותית שלישית בעת פגישתו ב-25 באפריל. במארס התחייב הבנק הפדרלי להותיר את הריבית בארה"ב בקרבת האפס לפחות עד סוף 2014, על מנת לעודד הכלכלה.

עליות נרשמו היום באירופה, בעקבות סקר אמון עסקים בגרמניה שהראה כי האמון נותר בקרבת שיא של 7 חודשים במארס. מדד סנטימנט העסקים לחודש מארס רשם קריאה של 109.8 נקודות - לעומת הצפי בשוק לקריאה של 109.6 נקודות בלבד.

מניות במרכז

מניית אודיוקודס הישראלית רושמת ירידות שערים של 16% על רקע אזהרת רווח שפירסמה. ההכנסות ברבעון הראשון של 2012 צפויות לרדת מ-35 מיליון דולר ל-32 מיליון דולר; התחזית לכל שנת 2012 ירדה מ-150 מיליון דולר ל-140 מיליון דולר. בין הסיבות המרכזיות להורדת התחזית: חולשה במכירות באזור צפון אמריקה.

מינהל המזון והתרופות האמריקאי (FDA) אישר היום לחברת טבע לשווק בארה"ב תרסיס אף קורטיקו-סטרואידי "יבש" בשם QNASLTM לטיפול בנזלת אלרגית אצל בני 12 ומעלה. תחום התרופות לטיפול בנזלת אלרגית מוערך ב-2.5 מיליארד דולר בשנה.

בעלי עניין בחברת זינגה, ובראשם המנכ"ל מרק פינקוס, מתכננים למכור מניות של מפתחת המשחקים החברתיים ברשת בשווי של כ-591 מיליון דולר, לפי מחיר הסגירה של המניה ביום חמישי בוול סטריט.

בעלי המניות ימכרו 43 מיליון מניות קלאס A של החברה, מהן 16.5 מיליון מניות על ידי פינקוס, כפי שנאמר במסמכים שהגישה היום זינגה לרשות ני"ע בארה"ב (SEC). בעקבות ההנפקה, צפוי מספר מניות קלאס A של זינגה שבידי הציבור לגדול משמעותית ל-164.4 מיליון. שווי המניות שהמנכ"ל פינקוס ימכור במחיר הסגירה של המניה ביום חמישי הוא 228 מיליון דולר.

מניית ענקית מוצרי האלקטרוניקה אפל , החברה הגדולה בעולם במונחי שווי שוק, צללה במהלך המסחר בוול סטריט בשישי ב-9.4% למחיר של 542.8 דולר עקב שיבושים במערכת מסחר אלקטרוני חיצוניות - בעקבותיהם הופעל מנגנון "מנתק זרם" (Circuit Breaker).

מנגנון "מנתק זרם" מופעל כאשר מניה כלשהי רושמת תנודה של יותר מ-10% בתוך פרק זמן של חמש דקות. הפסקת המסחר הזמנית נועדה לאפשר למשקיעים לבחון מחדש את המצב ולמנוע פקודות מסחר שגויות נוספות העלולות לפגוע ביציבות השוק.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully