וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

HOT ו-yes יחויבו לספק חבילת ערוצים מוזלת?

נתי טוקר

27.3.2012 / 12:50

מועצת הכבלים והלווין מגבשת הליך לפיו יאלצו חברות הכבלים והלווין לספק חבילה צרה של ערוצים במחיר מוזל. עד כה התנגדו החברות לחבילה זו בטענה לפגיעה בהכנסותיהן

האם הרפורמה שתקועה שנים תצא סוף סוף לדרך וחברות הכבלים והלוויין יאלצו להציע בקרוב חבילה צרה של ערוצים לצרכנים ובמחיר מוזל? מועצת הכבלים והלוויין מגבשת תהליך ניסיוני שבו חברת הכבלים והלוויין יאלצו להציע חבילה צרה במחיר מוזל לצרכנים. המועצה פירסמה בצהריים שימוע ל-HOT ו-yes לגבי עמדתם בנוגע לפיילוט. זו הפעם הראשונה שהמועצה, שבראשה עומד ניצן חן, מתכוונת לבצע הליך שיחייב את החברות להציע חבילה צרה.

עד עתה נמנעו חברות הכבלים והלוויין מגיבוש חבילה צרה של ערוצים בודדים בטלוויזיה. הטענה של חברות הכבלים והלוויין היא שהחבילה הצרה עשויה לפגוע אנושות בהכנסותיהן, ולכן יש לאשר להם לשלב פרסומות או להפחית את מחויבויות התוכן שלהן. שר התקשורת, משה כחלון, איים בעבר על החברות בהליך חקיקה אם לא יציעו מטעמן חבילה צרה אך עד כה דבר לא יצא אל הפועל. חקיקה שאישרה לחברות לפרסם בכבלים ובלוויין נכללה בתחילה חוק ההסדרים ב-2010, אך בסופו של דבר נמשכה.

כעת מתכוונת מועצת הכבלים והלוויין לחייב את חברות הכבלים והלוויין להציע חבילה צרה. בין הסיבות לעיתוי הנוכחי: כניסת טכנולוגיות חדשות שמאיימות על החברות וכן המהלך להרחבת מערך עיד"ן פלוס, כך שבסופו של דבר כבר קיימת תחרות קשה לפלטפורמה של הטלוויזיה הרב-ערוצית.

בישיבה שקיימה המועצה בשבוע שעבר הוחלט לבצע את ההליך הניסיוני לחבילה צרה ולקיים שימוע בעניין. החבילה הצרה תכלול את ערוצי החובה - ערוצים 1, 2 ו-10, ערוץ 33, ערוץ הכנסת, החינוכית, הערוצים הייעודיים (24, 9 והערוץ בערבית), ערוץ הקניות וערוצי רדיו. בנוסף, דורשת המועצה כי ייכנסו לתך החבילה הצרה ערוצים שזהותם תיקבע מראש, בהם ערוצי ספורט, סרטים, ילדים, סדרות, תעודה ותרבות. המטרה תהיה כי החבילה הצרה הזו תהיה במחיר נמוך מזו של חבילת הבסיס שמשווקת כיום חברות הכבלים והלוויין ב-220-210 שקל. כחלק מהפיילוט, יוכל כל מנוי להתחבר לערוץ נוסף או לחבילת ערוצים במחיר נפרד.

בשימוע נקראות חברות הכבלים והלוויין וכן בעלי ערוצים שיש להם נגיעה לעניין להביע את עמדתם בנוגע למהלך ולהעריך מה תהיה מידת האטרקטיביות של חבילה מעין זו. במועצה מתכוונים לזרז את הליכי השימוע וכבר בקרוב לקבל החלטה האם לחייב את חברות הכבלים והלוויין להציע חבילה צרה.

  • עוד באותו נושא:
  • yes
  • HOT

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully