וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אושרה בניית 879 יחידות דיור חדשות בירושלים

מוטי בסוק

27.3.2012 / 13:18

יחידות הדיור החדשות ייבנו בשכונות מלחה ומשואה - שתי שכונות חילוניות, צעירות יחסית, בדרום מערב העיר. 30% מסך כל יחידות הדיור ייועדו להשכרה ארוכת טווח

הוועדה המקומית לתכנון ובנייה בירושלים אישרה בסוף השבוע שעבר הקמת 879 יחידות דיור בשכונות מלחה ומשואה - שתי שכונות חילוניות, צעירות יחסית, בדרום מערב העיר.

התכניות שאושרו ירחיבו את שכונות משואה ומלחה. בגבעת משואה תיבנה שכונה חדשה בתכנונו של האדריכל דורון הוק, על שטח של כ-172 דונם, באזור שבין גן החיות התנ"כי לשכונת משואה הוותיקה. התוכנית כוללת בנייה של 482 יחידות דיור חדשות בבנייה מדורגת כשגודל דירה יעמוד על כ-100 מ"ר.

גם במנחת תיבנה שכונה חדשה, בתכנונו של האדריכל אביב יער. היא תבנה על שטח של כ-155 דונם במורדות הדרומיים של מלחה הוותיקה, מצפון לכביש 39 וממזרח לכביש גן החיות התנ"כי. בשטח זה ייבנו 397 יחידות דיור, בבינוי מדורג שינוע בין 10-4 קומות.

בדיון קבעה הוועדה כי 30% מיחידות הדיור בכל תכנית ישתרעו על שטח של עד 85 מ"ר ו-30% מסך כל יחידות דיור בכל תכנית יהיו מיועדות להשכרה לתקופה ארוכה של 15 שנים. בעירית ירושלים מציינים כי הפרויקט יסייע לצעירים לרכוש דירות או לשכור דירות בעיר. שני הפרויקטים מיועדים לציבור חילוני.

שתי התכניות, התואמות את תוכנית המתאר החדשה בירושלים, הוגדרו על ידי עיריית ירושלים כחיוניות לעיר. הן יעלו את היצע הדירות בעיר ויספקו דיור בר השגה בכלל, ולזוגות צעירים בפרט.

מלבד יחידות הדיור, התוכנית מקצה שטחים למבני ציבור, דרכים ומתקנים הנדסיים, פיתוח שטחים ירוקים ציבוריים, שתי טיילות - דרומית וצפונית, כמו גם שימור שטח ליער במורדות הדרומיים שלהן.

בתכנון ועיצוב השכונות ניתן משקל רב לתכנון הנוף. ברחובות הראשיים המתוכננים לקום בשכונות ישולבו שטחים ציבוריים פתוחים, אשר יביטו אל הנוף הדרומי של הגן הלאומי ונחל רפאים. כמו כן, כוללות התוכניות גם נקודת חיבור לשכונות הקיימות, מסלול הליכה ורכיבה על אופניים, וטיילת דרומית שתקשר אותן אל הפארק המטרופוליני עמק רפאים הפתוח תוך התחשבות בתוואי הנוף ומזעור הפגיעה בו.

שטח התכניות מאופיין בשיפועי קרקע תלולים, ועקרונות התכנון הוגדרו בהתאם: בנייה מדורגת וצמודה ככל הניתן לקרקע הטבעית, שילוב קירות תומכים כאשר גובה הגג של בתי השכונה החדשה אינו עולה על גובה מפלס קומת הקרקע של בתי השכונה הוותיקה. בכך הקטינה העירייה את הפגיעה בתושבים הקיימים ובחדשים, תוך דאגה הן לרווחת התושבים והן לנוף.

תהליך אישור התכניות החל בשנת 2006. התהליך לווה ע"י מהנדס העיר והאגף לתכנון העיר. בתום תקופת ההפקדה נרשמו מאות מתנגדים לשתי התוכניות משכונת משואה, ומשכונת מנחת, שעיקר טענותיהם מדברות על פגיעה בנוף, עומס תחבורתי לשכונה, והסתרת נוף. הוועדה המקומית שמעה בדיון שקיימה את התנגדויות התושבים, שקלה אותן בכובד ראש, והתחשבה בהן בתוכניות הבנייה בשכונות. בהתאם לכך, התוכניות מקטינות עד כמה שניתן את הפגיעה בנוף ובתושבי השכונות הוותיקות באזור.

  • עוד באותו נושא:
  • ירושלים

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully