וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המסחר באחד העם נסגר בעליות זעומות

דרור רייך

27.3.2012 / 16:59

יום המסחר בבורסה התל אביבית התנהל בעליות שערים שתמתנו לקראת סופו. מדד ת"א 25 עלה ב-0.04% ואילו מדד ת"א 100 עלה ב-0.09%

העליות שנרשמו לאורך כל יום המסחר באחד העם נחלשו לקראת סיום. מדד ת"א 25 עלה ב-0.04% ומדד ת"א 100 התחזק ב-0.09%. ת"א בנקים ירד ב-0.41%, ומדד נדל"ן 15 הוסיף 0.59% לערכו. מדד התקשורת נפל ב-0.9%.

בגזרת המניות בלטו לרעה ביי קומיוניקיישנס שאיבדה 3.2%, איתוראן צנחה ב-2.75%, דסק"ש וטאואר נחתכו ב-2.65% כל אחת.

בלטו לטובה מניות דש אייפקס עם עלייה של 4.1%, אפריקה של לב לבייב עם זינוק של 3.8% וקבוצת דלק של יצחק תשובה, שהוסיפה 3.6% לערכה.

גם נובה הדואלית הוסיפה 1.2%, אחרי שאתמול עלתה 3.8% ומתחילת השבוע עלתה 7%. דורי הוסיפה לערכה 4.25% במחזור גדול מהממוצע בעקבות סקירה חיובית של לידר שוקי הון.

יניב פגוט, האסטרטג הראשי של קבוצת איילון התייחס ליום המסחר ואמר "אנו נמצאים במקום בו השוורים מובילים על הדובים בהפרש ניכר, כל מנבאי התחזיות האפוקליפטיות נמצאים במצב לא נוח ונשכים את השפתיים לאחר ראלי של חודשיים - שלושה מדצמבר 2011 בעולם, בעיקר עקב נתוני מאקרו חיוביים מכיוונה של ארה"ב - ועכשיו גם השוק המקומי מיישר קו ואי אפשר להתעלם מכך"

אך למרות האופטימיות האסטרטג הראשי של קבוצת איילון מערך כי "מי שמרים את הראש גבוהה יותר יכול להבחין בעננות קודרת שמתקרבת – חילופי השלטון הכמעט ודאיים בצרפת, המצב הפיסקאלי בספרד שאת התוצאות שלו נראה בחודשים הקרובים בתשואות האג"ח הממשלתי ומחירי האנרגיה המאמירים בארה"ב שיתנו את אותותיהם בקרוב מאוד וישפיעו על כל השוק האמריקאי"

פגוט גם התייחס לשוק התקשורת המקומי וציין כי "ישנו קונצנזוס בקרב האנליסטים שמסקרים את תחום התקשורת בישראל שכל חדשה בתחום היא חדשה רעה, הענף עובר המון שינויים רגולטורים – שבסופם ילחץ את המחירים כלפי מטה. למרות שבתקופה הקרובה מניות התקשורת מעורכים במשקל חסר, האופטימיות היחידה של המשקיעים היא השינויים במבנה השליטה בחברות שיכלו לגרום לתג מחיר גבוהה".

יו"ר הבנק הבינלאומי ז'אק אלעד הודיע היום (ג') לדירקטוריון הבנק על רצונו לפרוש מתפקידו. מחר יפרסם הבנק את דו"חותיו הכספיים לשנת 2011. הבנק דיווח כי רוני חזקיהו, המפקח על הבנקים לשעבר ומי שהתמודד על תפקיד מנכ"ל לאומי, צפוי להתמנות ליו"ר הבנק הבינלאומי וליור החברה האם פיבי, וזאת בכפוף לקבלת אישור בנק ישראל למינוי.

לאחר סיום המסחר אמש, עידכן בנק ישראל את אומדן הצמיחה לשנת 2012 כלפי מעלה ל-3.1% ולהותיר את הריבית לחודש אפריל לא שינוי. בנוסף, פירסם הבנק בפעם הראשונה תחזית צמיחה ל-2013 כאשר הצפי הוא לשיעור צמיחה של 3.5%.

עונת הדוחות

בנק מזרחי טפחות היה הראשון במערכת הבנקאית לפרסם את תוצאותיו לרבעון הרביעי של 2011 ולשנה כולה. הבנק דיווח אתמול על גידול של 30% ברווח הנקי לתוצאות שיא של 1.044 מיליארדה שקל.

על אף המחאה החברתית שפקדה את ישראל בשנה החולפת, דיווחה הבוקר שטראוס, חברת המזון השנייה בגודלה בישראל, על עלייה של 12.5% בהכנסותיה בשנת 2011 לסכום של 7.6 מיליארד שקל. עם זאת, העלייה במחירי הקפה והקמה של מפעלים חדשים בארה"ב ובסין חתכה את הרווח התפעולי של שטראוס ב-14% לסכום של 463 מיליון שקל.

שלושה שבועות לאחר שחתם שלמה אליהו על עסקת הרכישה של קבוצת הביטוח מגדל , מדווחת הבוקר החברה על קריסה של 95% ברווח הכולל שהסתכם בכ-46 מיליון שקל בלבד בשנת 2011 (כולל את השינוי בקרנות ההון). הירידות בשוקי ההון בשנת 2011 הביאה לירידה משמעותית בהכנסות החברה מהשקעות מה שגרר את מגדל לקריסה האמורה ברווחים.

ענקית הדשנים כיל (כימיקלים לישראל) פירסמה הבוקר את דו"חותיה הכספיים לרבעון האחרון של 2011 ולשנה כולה. הכנסות החברה ברבעון עלו ב-20% לעומת הרבעון המקביל ב-2010 והסתכמו ב-1.71 מיליארד דולר. הרווח מפעילות שוטפת ברבעון האחרון של 2011 עלה ב-37.5% לעומת הרבעון המקביל והסתכם בכ-466 מיליון דולר. כמו כן, בשורה התחתונה, דיווחה החברה על רווח נקי של 369 מיליון דולר - זינוק של 50.5% בהשוואה לתקופה המקבילה.

מניות במרכז המסחר

מינהל המזון והתרופות האמריקאי (FDA) אישר לחברת טבע לשווק בארה"ב של תרסיס אף קורטיקו-סטרואידי "יבש" QNASLTM לטיפול בנזלת אלרגית אצל בני 12 ומעלה. שווי השוק של התרופה מוערך בכ-2.5 מיליארד דולר בשנה. מניית טבע טיפסה אמש בוול סטריט ב-1.9%.

רשות ני"ע בודקת בימים אלו את התנהלותו של בנק לאומי בעניין אזהרת הרווח שהבנק פרסם בחודש נובמבר, ימים בודדים לאחר שהבנק השלים הנפקת כתבי התחייבויות בהיקף של 1.966 מיליארד שקל. במרכז הבדיקה של רשות ני"ע נמצאת השאלה מדוע הבנק פירסם את אזהרת הרווח, רק לאחר שסיים לגייס את החוב מהציבור וזאת מבלי שחשף בפניו את המידע המהותי אודות הירידה החדה הצפויה בתוצאות הבנק לרבעון השלישי של 2011.

חברת אלביט מערכות נטלה מאלישרא הלוואה בסך 120 מיליון דולר, לפני כחודש" - כך מסרו מקורבים לאלישרא. לדבריהם, תמוה הדבר, שאלביט מרוקנת את קופת החברה הבת, כדי לממן את צרכיה. מאלביט נמסר בתגובה, כי "אלביט מערכות מנהלת את כל תזרים המזומנים בחברה בצורה אופטימלית כדי להקטין את עלויות המימון ומתהליך זה נהנות כל חברות הקבוצה, כולל אלישרא".

בנוסף, ביקושים ערים להנפקת אג"ח שביצעה אתמול יצרנית מערכות הנשק אלביט מערכות - כך נודע ל-TheMarker. החברה, שמבקשת לגייס כ-900 מיליון שקל, נהנתה מביקושים בהיקף של כ-2.7 מיליארד שקל בשלב המכרז המוסדי. במהלך ההנפקה נרשמה השתתפות ערה של גופים מוסדיים. השלב הציבורי צפוי להיערך מחר.

  • עוד באותו נושא:
  • אחד העם

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully