וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בית הדין לעבודה הורה להפסיק את העיצומים בחברת החשמל

איתי טרילניק

27.3.2012 / 19:40

נפסק גם כי החברה לא תוכל למשוך 600 מיליון שקל מהקרן הצוברת את הטבות העובדים, כפי שדרש האוצר

עיצומי עובדי חברת החשמל, הכוללים את האטת פריקת הפחם והקפאת הכנת התשקיף לגיוס אג"ח, ייפסקו בינתיים; החברה, מצידה, לא תוכל למשוך 600 מיליון שקל מהקרן החיצונית הצוברת את הטבות העובדים, כפי שהורה משרד האוצר. כך קבע היום בית הדין האזורי לעבודה בחיפה, בתשובה לעתירת חברת החשמל, שהוגשה בעקבות העיצומים שנקט הוועד. החברה טענה כי העיצומים מסכנים את ייצור החשמל.

על פי דרישת מתווה האוצר, במסגרת הסדר התמיכה בחברה, החליט הדירקטוריון למשוך 600 מיליון שקל מהקרן. עם זאת, אתמול קיבלה החברה מכתב מצוות הרגולטורים הבין-משרדי של החברה במשרד האוצר, ובו תביעה למשוך 1.8 מיליארד מהקרן, המהווים כ-90% מהכספים האצורים בה.

הוראת השבת הכספים ניתנה לאחר בחינה משפטית שארכה למעלה משנה - וחרף מסע לחצים כבד שהפעילה חברת החשמל נגדה. כך למשל, לחצה החברה בחודשים האחרונים כי תמורת הסכמתה להפרשת 600 מיליון שקל מהחשבון - "יולבן" יתר הסכום שהופקד בחשבון שלא כדין.

עם דחיית ההצעה, פתח שלשום ועד עובדי החברה בעיצומים שכללו בין היתר את הקפאת ההכנה של תשקיף גיוס חוב החברה ואת הקמת תחנות הכוח במסגרת תכנית החירום למשק החשמל. בתגובה, עתרה הנהלת החברה לבית הדין האזורי לעבודה בחיפה בבקשה להוצאת צווי מניעה. בית הדין ידון בעתירה הדחופה רק מחר.

בתוך כך יו"ר חברת החשמל, יפתח רון-טל, שלח לשרי הממשלה מכתב המתריע מתוצאות פעולות ועד העובדים, וטען כי "חלק מצעדים אלו עלולים לפגוע במישרין ובעקיפין ביכולת לספק חשמל בצורה תקינה כבר בתקופה הקרובה".

לטענת רון טל, אם לא תגיש החברה את טיוטת התשקיף לרשות לני"ע עד סוף החודש, תיאלץ החברה לדחות ברבעון את גיוס החוב המתוכנן הקיץ (4-5 מיליארד שקל). "היה ברור לכל הנוגעים בדבר ההשלכות האפשריות של דרישה זו על מערכת יחסי העבודה", כתב רון-טל וקרא לממשלה להאיץ את המשא ומתן ליישום שינוי מבני בחברה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully