וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

וול סטריט נסוגה משיא של כמעט ארבע שנים

נמרוד הלפרן

27.3.2012 / 22:27

מדד דאו ג'ונס נסגר בירידה של 0.3%; נאסד"ק, שהגיע אתמול לשיא של 10 שנים, איבד 0.1%; מדד S&P 500 ירד ב-0.3%

בורסות וול סטריט, אשר רשמו אתמול עליות חדות לאחר שיו"ר הבנק הפדרלי בארה"ב אותת כי הבנק המרכזי ימשיך לנקוט צעדים כדי לתמוך בצמיחת הכלכלה הגדולה בעולם, נסוגו משיא של כמעט ארבע שנים על רקע ירידה בבטחון הצרכנים בארה"ב ולאחר שמחירי הבתים בארה"ב נפלו לרמתם הנמוכה ביותר זה תשע שנים.

מדד דאו ג'ונס נסגר בירידה של 0.3%; מדד נאסד"ק, אשר קפץ אתמול ב-1.8% לשיא של 10 שנים, איבד 0.1%; מדד S&P 500, אשר נסגר אתמול ברמתו הגבוהה ביותר מאז חודש מאי 2008 לאחר שהשלים עלייה דו-יומית של 1.7%, נסוג היום ב-0.3%. מדד S&P 500, אשר רשם בשבוע שעבר את הירידה השבועית החדה ביותר השנה, עלה מתחילת חודש מארס בכ-3.5%, ונמצא בדרכו לעלייה חודשית רביעית ברציפות - רצף העליות החודשי הארוך ביותר מאז שנת 2009.

שוק האג"ח הממשלתיות האמריקאיות נסגר בעליות, והתשואה על האג"ח הממשלתיות ל-10 שנים ירדה ב-0.06% לרמה של 2.19%. עם זאת, התשואה עודנה בדרכה לזינוק של 0.21% בחודש מארס - העלייה החודשית החדה ביותר זה למעלה משנה.

החזית המקרו-כלכלית

מחירי הבתים בארה"ב ירדו לשפל של תשע שנים אולם הירידה היתה המתונה ביותר זה שלושה חודשים, ומדד בטחון הצרכנים ירד בשיעור חד מהצפוי אולם נותר קרוב לרמתו הגבוהה ביותר זה שנה, לפי נתוני מקרו כלכליים שפורסמו היום בארה"ב.

מדד S&P/קייס-שילר, העוקב אחרי מחירי הבתים ב-20 ערים גדולות בארה"ב, ירד בינואר ב-3.8% לעומת החודש המקביל בשנה הקודמת והגיע לשפל של תשע שנים. הירידה של המדד זה החודש החמישי ברציפות תאמה את תחזיות הכלכלנים. שיעור הירידה במחירי הבתים בינואר היה המתון ביותר זה שלושה חודשים. נתוני חודש דצמבר תוקנו כלפי מטה לירידה של 4.1% לעומת ירידה של 4% שעליה דווח במקור.

מדד בטחון הצרכנים בארה"ב ירד בחודש מארס לרמה של 70.2 נקודות לעומת רמה של 71.6 נקודות בפברואר - שיא של שנה, כך מסרה היום חברת המחקר קונפרנס בורד. תחזית הכלכלנים היתה לירידה של המדד במארס לרמה של 70.1 נקודות לעומת רמה של 70.8 נקודות שעליה דווח במקור בחודש פברואר.

מניות במוקד תשומת הלב

ענקית הטכנולוגיה אפל הצהירה כי היא מתכננת להגדיל את השקעותיה בסין, וכי זאת המטרה שלשמה נסע מנכ"ל החברה, טים קוק, לביקור במדינה. "לקוק היו פגישות נהדרות" עם בכירים בסין, אמרה קרוליין וו, דוברת אפל בסין לבלומברג, אך לא פירטה עם מי נפגש.

בין הישראליות בוול סטריט: אתמול נרשמו ביקושים ערים להנפקת אג"ח שביצעה יצרנית מערכות הנשק אלביט מערכות - כך נודע ל-TheMarker. החברה, שמבקשת לגייס כ-900 מיליון שקל, נהנתה מביקושים בהיקף של כ-2.7 מיליארד שקל בשלב המכרז המוסדי. במהלך ההנפקה נרשמה השתתפות ערה של גופים מוסדיים, השלב הציבורי צפוי להיערך מחר. החברה, המנוהלת על ידי יוסי אקרמן, ביצעה הרחבה לסדרה א' הנסחרת כעת בבורסה. האיגרות, שזכו לדירוג Aa1 על ידי מידרוג, הוצעו במח"מ (זמן ממוצע של החזר החוב) של 3.76 שנים ותשואה של 5.26%. אולם ביקושי היתר שנרשמו במהלך ההנפקה הורידו את התשואה ל-4.55% המגלמת מרווח של 0.95% מעל אג"ח ממשלתית בעלת מח"מ דומה.

אודיוקודס הישראלית צללה ביום שני ב-16% בוול סטריט לאחר שפירסמה אזהרת רווח. החברה הורידה את תחזית ההכנסות לרבעון הראשון של 2012 מ-35 מיליון דולר ל-32 מיליון דולר, ואת תחזית ההכנסות לשנה כולה מ-150 מיליון דולר ל-140 מיליון דולר. בין הסיבות המרכזיות להורדת התחזית: חולשה במכירות באזור צפון אמריקה.

  • עוד באותו נושא:
  • וול סטריט

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully