וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מאז יוני: מחירי הדירות החדשות ירדו ב-11%

נתן שבע

28.3.2012 / 12:04

לפי נתוני משרד השיכון מחירה הממוצע של דירה חדשה בישראל ירד ל-1.36 מיליון שקל מאז יוני 2011. גם מחירי דירות יד שנייה ירדו אך בשיעור מתון יותר

מאז השיא של חודש אפריל שנה שעברה ועד ינואר השנה איבדו מחירי הדירות בממוצע 8% ל-1.1 מיליון שקל. הירידה בולטת בדירות חדשות בשיעור של 11%. לעומת השיא ביוני 2011 מחירה של דירה חדשה ירד ל-1.36 מיליון שקל – מדובר בירידה של 174 אלף שקל. בדירות מיד שנייה הירידה היתה מתונה יותר והינה בשיעור של 6% לעומת השיא של אפריל.

במילים אחרות, מחיר דירה מיד שנייה הוזל בממוצע ב-67 אלף שקל ל-1.02 מיליון שקל. כך עולה מעיבודים שבוצעו באגף מידע וניתוח כלכלי במשרד הבינוי והשיכון לפי עסקות שנרשמו ברשויות המסים.

המחיר הממוצע מתייחס לכל היישובים ומושפע ממספר העסקות ומסוגי הנכסים שנרכשו בכל חודש, לאחר ניפוי עסקות חריגות ולא סבירות מבחינת המחיר והשטח או שחסרים לגביהן נתונים.

על פי הנתונים הראשונים ירידות המחירים נמשכו גם לחודש פברואר. המחאה החברתית בשילוב עם הצעדים של בנק ישראל לצינון ענף הנדל"ן הם בין הסיבות המרכזיות שהובילו לירידה במחירי הדירות.

שר הבינוי והשיכון, אריאל אטיאס, בירך על הנתונים: "הירידה היא תוצאה ישירה של המדיניות שהובלתי להגדלת היצע הקרקעות מאז כניסתי לתפקיד בכדי להקל את מצוקת הדיור, להוזיל את המחירים ולהשפיע על שוק הנדל"ן. הגדלת היצע הקרקעות למגורים הביאה לשיא של עשור בהתחלות הבנייה ולכ-80 אלף דירות הנמצאות בשלבי בנייה פעילה, המספר הגבוה ביותר זה 12.5 שנים. ההיצע מנצח את הביקושים ומוריד מחירים".

אוהד דנוס, יו"ר לשכת שמאי המקרקעין, ציין כי "הקבלנים מוכנים להתפשר מעט יותר משוק היד השנייה וזאת, רק הממונפים שבהם. לשאוב עידוד מהנתונים מהווה צעד מרחיק לכת. שוק הנדל"ן בשמונת החודשים האחרונים הוא שוק בתרדמת, וכל האינדיקציות שנשאב ממנו כרגע לא משקפות את מצב הדברים לאשורם. במידה שלא יתחילו לטפל בבעיית המחסור, עליית המחירים תתפרץ שוב וביתר שאת".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully