וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גבי אשכנזי יקדח נפט חודשיים - ויקבל 900 אלף שקל

ליאור זנו

28.3.2012 / 20:53

השכר של הרמטכ"ל לשעבר ב"שמן" מורכב מאופציות ודמי ייעוץ בסך 200 אלף שקל. המנכ"ל יוסי לוי עלה לחברה כ-12 מיליון שקל, ונמצא במקום ה-5 בטבלת המרוויחים הגדולים

חיים לייבוביץ', ג'קי בן זקן ואברהם נניקשווילי נאבקו קשה כדי להצליח להנפיק את חברת חיפושי הנפט שמן בבורסה המקומית עד סוף נובמבר, אחרת היו מאבדים אחוזים נרחבים מהשליטה בה, על פי הסכם שחתמו עם משקיעים קודמים. זו היתה תקופה קשה להנפקות בשוק ההון הישראלי, ולשם כך גייסו שני כוכבים - הרמטכ"ל לשעבר גבי אשכנזי שמונה ליו"ר החברה ומנכ"ל ישראמקו המיתולוגי יוסי לוי.

היום, עם פרסום הדו"חות לשנת 2011, מתגלה כי שני הכוכבים של שמן עלו לחברה כ-13 מיליון שקל - עבור חודשים ספורים בלבד. מדו"חות שמן חיפושי גז ונפט עולה כי לוי זכה לעלות שכר חריגה במיוחד למגזר בסך של כ-12 מיליון שקל (3.1 מיליון דולר) וזינק היישר למקום ה-5 בטבלת המרוויחים הגדולים תוך שהוא מותיר מאחוריו מנכ"לים של חברות גדולות ומבוססות כמו בנק מזרחי, מכתשים אגן או הפניקס.

מדובר במספר מטעה מעט, שכן 10 מיליון שקל (2.7 מיליון דולר) מקורם באופציות שקיבל לפני ההנפקה ומשוערכות לפי שווין הגבוה אז. לשם השוואה, לאשכנזי יש את אותה כמות אופציות, שקיבל בניגוד ללוי, עם ההנפקה, והן משוערכות בדו"חות בסכום נמוך בהרבה של 680 אלף שקל. אבל בכל זאת, גם כאשר מנכים את רכיב האופציות, עדיין מדובר בשכר גבוה מאוד, במיוחד עבור חברה שעדיין לא מצאה נפט או גז בכמויות מסחריות.

עבור לוי, שהתחיל לעבוד בחברה באפריל, מדובר בשכר של 250 אלף שקל, מענק של 380 אלף שקל נוספים בשל ההנפקה שהצליחה להביא את החברה לבורסה, ודמי ייעוץ של 820 אלף שקל נוספים. גם אשכנזי היו"ר (הנבדל מלוי איש המקצוע) לא יצא בידיים ריקות. הוא אמנם לא קיבל בונוס, אבל עלות שכרו הכוללת עמדה על כ-900 אלף שקל עבור נובמבר-דצמבר בלבד, המורכבים מהאופציות ודמי ייעוץ של 200 אלף שקל.

רק הבוקר דיווחה שמן כי עלות קידוח הנפט ים 3 שהיא מתכננת לבצע עוד השנה תפסה ב-15% ל-98 מיליון דולר, בלי שהיא מעניקה הסבר לכך.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully