וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הסחורות גררו את וול סטריט ליום שני של ירידות

נמרוד הלפרן, אורן פרוינד

28.3.2012 / 22:19

הדאו ג'ונס איבד 0.5%. מחיר הנפט נפל בקרוב ל-2%, שווי אודיוקודס נחתך ב-25% תוך 3 ימים, אני'ס קפצה ב-87% ביום המסחר הראשון

בורסות וול סטריט נסגרו במגמה שלילית זה היום השני ברציפות, על רקע גידול מתון מהצפוי בהזמנות למוצרים בני-קיימא בארה"ב. מגזרי האנרגיה וחומרי הגלם הובילו את הירידות בעקבות נפילת מחירי הסחורות.

מדד דאו ג'ונס ירד ב-0.5%; מדד S&P 500 נסוג ב-0.5% אולם עדיין נמצא בדרכו לעלייה של כ-12% ברבעון הראשון של השנה - הזינוק הרבעוני החד ביותר מאז הרבעון השלישי של שנת 2009. מדד נאסד"ק איבד 0.5%.

שוק האג"ח הממשלתיות האמריקאיות נסגר בירידות קלות, והתשואה על האג"ח ל-10 שנים עלתה ב-0.01% לרמה של 2.2%, ונמצאת בדרכה לזינוק של 0.22% בחודש מארס - הקפיצה החודשית החדה ביותר זה למעלה משנה.

החוזים על הנפט הגולמי למסירה במאי נסגרו במחיר של 105.41 דולר לחבית, ירידה של 1.8%, בבורסת הסחורות של ניו יורק, על רקע דיווח על כוונת ממשלות ארה"ב, יפן, בריטניה וצרפת לשחרר במשותף לשוק של נפט ממאגרי החירום שלהן, ובעקבות זינוק חד מהצפוי במלאי הגולמי בארה"ב. מחיר הנחושת נפל היום ב-2.1% בניו יורק, ומחיר הכסף איבד 1.9%. הזהב נפל ב-1.6% ונסגר במחיר של 1,657.9 דולר לאונקייה.

נתוני מקרו ומחיר הנפט

בחזית המקרו כלכלית בארה"ב: הזמנות למוצרים בני-קיימא בארה"ב גדלו בחודש פברואר ב-2.2% - גידול רביעי בחמישה החודשים האחרונים - לאחר נפילה של 3.6% בינואר, מסר היום משרד המסחר האמריקאי. תחזית הכלכלנים היתה לעלייה חדה יותר של 3%.

שר האנרגיה של צרפת, אריק בסון, אמר לכתבים בפאריס כי ממשלת ארה"ב פנתה את ממשלות בריטניה וצרפת בבקשה לבצע מהלך משותף של שחרור נפט ממאגרי החירום של שלוש המדינות, דיווח העיום העיתון "פייננשל טיימס". בסון ציין כי צרפת רואה באור חיובי את היוזמה. "אנחנו ממתינים כעת למסקנות סוכנות האנרגיה הבינלאומית", אמר בסון, לפי הטיימס.

מחיר הנפט הגולמי עלה מתחילת השנה בקרוב ל-8% על רקע האירועים במזרח התיכון, והגביר את החששות כי התייקרות מחירי האנרגיה תפגע בהתאוששות הכלכלה העולמית. "הדבר היחיד שעלול לפגוע בהתאוששות הנוכחית הוא זינוק במחירי הנפט מרמתם הנוכחית, ושחרור נפט ממאגרי החירום יאותת כי הממשלות מוכנות לנקוט בצעדים כדי להוזיל חזרה את המחירים", אמר אוליבר פורשה, נשיא חברת גרי גולדברג פייננשל סרוויסס, בראיון לסוכנות הידיעות רויטרס.

מלאי הנפט הגולמי בארה"ב זינק בשבוע שעבר ב-7.1 מיליון חביות, לפי נתונים שפירסם היום משרד האנרגיה האמריקאי. תחזית האנליסטים היתה לגידול מתון יותר של 2.75 מיליון חביות.

מובילי מניות

מניית אני'ס (Annie's) זינקה ביותר מ-87% ביום המסחר הראשון בוול סטריט לאחר שחברת מוצרי המזון האורגני והטבעי האמריקאית גייסה 95 מיליון דולר בהנפקה ראשונה לציבור (IPO) שתומחרה מעל לטווח מחירי היעד. אני'ס (סימול BNNY) מכרה במסגרת ההנפקה חמש מיליון מניות במחיר של 19 דולר למניה - מעל לטווח מחירי היעד של 16-18 דולר למניה. מחיר ההנפקה שיקף לחברה שווי שוק של 316.3 מיליון דולר.

שווי אודיוקודס הישראלית נחתך ב-25% תוך שלושה ימים בעקבות אזהרת רווח שפירסמה החברה בתחילת השבוע. החברה הורידה את תחזית ההכנסות לרבעון הראשון של 2012 מ-35 מיליון דולר ל-32 מיליון דולר, ואת תחזית ההכנסות לשנה כולה מ-150 מיליון דולר ל-140 מיליון דולר. בין הסיבות המרכזיות להורדת התחזית: חולשה במכירות באזור צפון אמריקה.

רווחי הרבעון הראשון של גולדמן סאקס צפויים לקבל עידוד משמעותי משימוש בנגזרים של לקוחות אירופיים שהשתמשו בהם לגדר סיכונים, כך עולה מדו"ח פנימי שהגיע לידי רויטרס. לפי הדו"ח, הכנסות בנקאות השקעות באירופה של גולדמן גדלו ב-8% ל-476 מיליון דולר לעומת התקופה המקבילה.

  • עוד באותו נושא:
  • וול סטריט

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully