וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הזורע תפנה שטח בחירייה תמורת 20 מיליון שקל

רנית נחום-הלוי

29.3.2012 / 11:14

בתחילה דרשה החברה פיצוי של 55 מיליון שקל תמורת פינוי שטח של 1,100 דונם בפארק אריאל שרון. בעקבות ההסכם נסגר תיק פלילי נגד החברה שהואשמה במתן טובות הנאה

בעקבות הסכם שגובש בין מינהל מקרקעי ישראל, משרד המשפטים וחברת הזרע - תפנה החברה שטח של 1,100 דונם במתחם פארק אריאל שרון (החירייה) בתל אביב. תמורת הפינוי תקבל החברה פיצוי כספי של כ-20 מיליון שקל זאת לעומת פיצוי בסך של כ-55 מיליון שקל שדרשה החברה.

בעקבות ההסכם נסגר התיק הפלילי שנפתח נגד החברה, השטח שפונה מיועד להרחבת פארק אריאל שרון המשתרע על שטח של כ-8,000 דונם. חברת הזרע (50% בידי פולאר) והמיליונר היהודי-אמירקני זיל פלדמן, עמדה במוקד חקירה בחשד לקבלת שוחד בעסקות נדל"ן, ביניהן פרשת הולילנד.

בכתב אישום שהוגש נגדה, נטען כי בעלי החברה פעלו להפשרת קרקעות במקום, באמצעות מתן טובות הנאה כספיות. בכתב האישום נטען כי בין השנים 2005-2002 הועברו באמצעות חברות בניהול הזרע, סך של 1.7 מיליון שקל כספי שוחד לעד מדינה על מנת לקדם השבחת הקרקע לצורך בניית כ-10,000 יחידות דיור. גם ראש הממשלה לשעבר, אהוד אולמרט, חשוד כמי שפעל להפשרת הקרקעות החקלאיות במתחם לבנייה וקיבל שוחד על כך בסך מאות אלפי שקלים.

ל-TheMarker נודע כי החברה תקבל פיצוי לפי 18 אלף שקל לדונם, לעומת כ-50 אלף שקל לדונם כפי שדרשה החברה. עד היום סירבה חברת הזרע להתפנות מפארק אריאל שרון, ובמקום זאת ניהלה מאבק משפטי לביטול תכנית הפארק, כדי ליישם בשטח את תכנית המגורים שקידמה.

מיו"ר חברת פארק אריאל שרון, אסתי אפלבאום פולני, נמסר בתגובה: " פארק אריאל שרון עתיד להשתרע על פני כ-8,000 דונם הכוללים את פארק המיחזור, כפר הנוער החקלאי מקווה ישראל, פארק בגין דרום ובני ברק הקדומה. כתוצאה מהשגת ההסדר והתרומה המכרעת של המשרד להגנת הסביבה ומשרד האוצר בנושא, תשלים חברת הפארק את אחזקתה על כ-3,000 דונם משטחי הפארק, ובכך ייסתם הגולל על תכניות הבנייה במקום. השטח שיפונה עתיד לעבור לידי חברת הפארק עד סוף השנה, והוא בעל חשיבות אסטרטגית גבוהה, שכן התוכניות לפיתוח שטחים אלו כוללות הקמת אמפיתיאטרון לכ-50 אלף צופים, אגם גדול שמסביבו טיילת ומרכזי בילוי ופנאי ועוד. כמו כן, עתיד השטח להוות את מתחם הכניסה הראשי של הפארק".

  • עוד באותו נושא:
  • חירייה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully