וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"ועד האקדמאים ברשות שדות התעופה יוכל לשבות"

זוהר בלומנקרנץ

28.3.2012 / 18:22

הנהלת רשות שדות התעופה ביקשה להוציא צו מניעה נגד כוונת ועד האקדמאים לשבות אך בית הדין האזורי לעבודה בתל אביב דחה את בקשתה. השביתה לא תכלול נושאי ביטחון ובטיחות

בית הדין האזורי לעבודה בתל אביב דחה היום (ד') את בקשת ההנהלה ברשות שדות התעופה (רש"ת) להוציא צו מניעה נגד עיצומי ועד האקדמאים. ל-TheMarker נודע, כי עם זה קבע ביה"ד כי העיצומים שיימשכו לא יחולו על נושאי ביטחון ובטיחות.

כמו כן, הורה ביה"ד לצדדים להיכנס למשא ומתן אינטנסיבי ולעדכן אותה מדי יום על ההתקדמות.

האקדמאים ברשות שדות התעופה (רש"ת) החלו בנקיטת עיצומים בתחילת השבוע, במחאה על הסחבת לטענתם מצד ההנהלה, במשא ומתן על הסכם שכר חדש.

הצעדים לא פוגעים, בשלב זה, בציבור הנוסעים אלא משבשים את העבודה - בעיקר מול גורמי חוץ אך בוועד איימו להחריף את המאבק, עד כדי פגיעה בתנועת הנוסעים לקראת חג הפסח מנתב"ג.

העיצומים אשר עליהם הכריזו האקדמאים ברש"ת כוללים, בין היתר: ניתוק הקשר עם גורמי חוץ הקשורים למערכת בידוק המזוודות ואי קיום ישיבות עם גורמים מחוץ לרש"ת. כמו כן, האקדמאים לא מופיעים לישיבותיהן של וועדות שונות בארגון ומחוצה לו.

בנוסף, הם לא חותמים על המחאות, העברות בנקאיות או חילוט ערבויות; אי חתימה על פקודות עבודה וחוזים מכל סוג שהוא; האקדמאים אף לא משתתפים בשיבות הההנהלה של רש"ת ולא בישיבות הנהלת נתב"ג.

לטענת האקדמאים, ההנהלה מסרבת להשוות את תנאי שכרם לאלה אשר הגיעה אליהם בהסכמות עם ועד הטכנאים, המהנדסים וההנדסאיים, כפי שהיה נקוט בשנים עברו. מספרם של האקדמאים ברש"ת מגיע לכדי 200 עובדים אך רובם נמנה על שדרת הניהול של הארגון.

יושבת ראש ועד האקדמאים, לאה גנות, אמרה כי "למרות שסכסוך עבודה הוכרז כדין כבר בנובמבר, ועד האקדמאים ועובדיו גילו אחריות וסובלנות רחבה, במשך כמעט חמישה חודשים ולא נקטו בעיצומים. אנו מקווים, כי הנהלת רש"ת תשכיל להיכנס איתנו למשא ומתן מזורז ובתום לב; להגיע להסכם עוד השבוע כדי למנוע את הצורך בהרחבת העיצומים ולהחזיר את העבודה לפסים תקינים".

מרשות שדות התעופה (רש"ת) נמסר בתגובה כי "הנהלת רש"ת גורסת כי אין שום הצדקה לעיצומים הננקטים ללא התראה ע"י ועד האקדמאים וקוראת להם להפסיקם לאלתר. הנהלת רש"ת מצפה מהוועד להמשיך ולנהל מו"מ כדי להגיע להסכם".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully