וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שוויה של פרטנר הופחת ב-1.35 מיליארד שקל

אמיתי זיו

29.3.2012 / 11:52

הקשיים בפרטנר נמשכים. על פי הערכת שווי עדכנית שפורסמה עומד שווי החברה כעת על 6.8 מיליארד שקל לעומת 8.15 מיליארד לפני שלושה חודשים

שלושה חודשים בלבד לאחר פרסום הערכת השווי האחרונה לפרטנר, פורסמה היום הערכת שווי נוספת, המפחיתה 1.35 מיליארד שקל משווייה של חברת הסלולר

בצמוד לדו"חות סקיילקס שפורסמו באישון לילה, הוציאה סקיילקס גם הערכת שווי לחברה המשמעותית ביותר בתיק האחזקות שלה: פרטנר . הערכת השווי בוצעה על ידי שלי תשובה ואמיר ברנע, שני מעריכי שווי בעלי שם שביצעו לחברה הערכה דומה גם לפני 3 חודשים. אלא שמשהו מהותי השתנה. על פי העבודה שווי של פרטנר כעת הוא 6.8 מיליארד שקל לעומת 8.15 מיליארד שקל בעבודה הקודמת. שווייה של מניית החברה עומד בעבודה הנוכחית על 43.7 שקל לעומת 52.4 שקל בהערכת השווי הקודמת. גם הערכה זו גבוהה בהרבה ממחיר המניה כעת בבורסה שעומד על 29.2 שקל.

חלק מהפחתת השווי מיוחס לחברה הבת של פרטנר 012 סמייל. חברת גיזה זינגר אבן העריכה באחרונה את סמייל ומצאה את שוויה בפחות ממיליארד שקל לעומת 1.5 מיליארד ששילמה עליה פרטנר שנה קודם לכן. אך זו רק חלק מהתמונה. מעריכי השווי צופים "אובדן נתח שוק בתחום הנייד לצד שחיקה בהכנסה מלקוח (ARPU) עקב עלייה צפוייה ברמת התחרותיות".

עוד מניח המודל של מעריכי השווי "ירידה חדה בהכנסות ממכירות ציוד קצה (טלפונים סלולרריים - א"ז) ב- 2012 בהשוואה ל-2011 והמשך שחיקה מתונה בהכנסות הסגמנט לאחר מכן". על פי העבודה, הכנסות פרטנר משירותים סלולרים יירדו מרמה של 4.2 מיליארד שקל כיום ל-3.8 מיליארד ב- 2016.

  • עוד באותו נושא:
  • פרטנר

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully