וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בנק לאומי אישר לטאו את עקרונות הסדר החוב

שלי אפלברג

29.3.2012 / 22:42

במסגרת ההסדר טאו תפרע לבנק באופן מיידי הלוואות בהיקף כולל של כ-78 מיליון שקל; בספטמבר תשלם את הריבית והקרן לבעלי האג"ח מסדרה א' בסך 39 מיליון שקל

מתקרבת להסדר: חברת טאו תשואות הודיעה היום כי בנק לאומי נתן הסכמה בעל פה לעקרונות להסדר החוב של החברה מול הבנק ומול בעלי איגרות החוב. עם זאת, הבנק קבע עקרונות חדשים מטעמו, בהם החברה ובעל השליטה אילן בן דב ייאלצו לעמוד.

התנאי הראשון הוא כי החברה תפרע באופן מיידי הלוואות בהיקף כולל של כ-78 מיליון שקל מתמורת מימוש חלק מניירות הערך הסחירים המשועבדים לטובת בנק לאומי, בסך 28 מיליון שקל, ובתמורה למימוש אופציית מכר של מניות סאני אלקטרוניקה שהעניק בן דב לחברה בסך של 50 מיליון שקל, שגם הן שועבדו בעיקרן לטובת בנק לאומי.

כתוצאה מפירעון ההלוואות לא יוותרו התחייבויות מצד החברה כלפי הבנק, מלבד התחייבות ניצול מסגרת אשראי בגין ערבות של בנק לאומי להבטחת התחייבויות החברה כלפי מחזיקי אג"ח סדרה א' בסך כולל של 77 מיליון שקל, כמו גם ערבות בעל השליטה העומדת על סך של 35 מיליון שקל להבטחת הלוואה שניתנה לטאו על ידי הבנק.

עוד קבע הבנק כי בסוף ספטמבר 2012 תשלם החברה את תשלום הקרן והריבית למחזיקי אג"ח סדרה א', אשר פירעונה מובטח בערבות מלאה של בנק לאומי, באמצעות הלוואה חדשה שיעמיד הבנק בגובה של 39 מיליון שקל.

כמו כן, לאחר כשנה תפרע החברה תשלום של 38 מיליון שקל לבנק לאומי ממקורותיה העצמיים, ואם לא תוכל לעשות זאת, ייאלץ בן דב להכניס את היד לכיס ולפרוע ללאומי סכום שלא יעלה על 15 מיליון שקל.

באותו המועד, ה-30 בספטמבר, תבצע החברה את תשלום הקרן והריבית האחרונים למחזיקי אג"ח סדרה א' באמצעות הלוואה נוספת בגובה של 39 מיליון שקל אותה יעמיד לאומי לחברה. החברה תצטרך לפרוע את קרן ההלוואה השנייה לבנק בשלושה תשלומים שנתיים שווים, בין השנים 2015-2017 בתוספת ריבית והצמדה, כאשר יתרת ההתחייבויות כלפי בנק לאומי תובטחנה באמצעות שיעבוד שוטף כללי מדרגה ראשונה על נכסי החברה, כמו גם בערבות בעל השליטה בגובה 40% מיתרת האשראי של החברה לבנק לאומי, שלא תעלה על 16 מיליון שקל

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully