וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סגירה מעורבת בוול סטריט: S&P עדיין בפתיחה הטובה זה 14 שנה

נמרוד הלפרן

29.3.2012 / 22:47

S&P ירד יום שלישי ברציפות. חברת הפרסום בסלולר מילניאל נסקה ב-92% ביומה הראשון. בסט ביי ירדה ב-7% עקב דו"חות. ורינט טיפסה ב-3.5% על רקע דו"חות

בורסות וול סטריט, אשר רשמו ירידות במהלך מרבית יום המסחר עקב נתוני צמיחה ותביעות אבטלה מאכזבים שפורסמו היום בארה"ב, ועל רקע שובם של החששות ממשבר החוב באירופה, נסגרו לבסוף במגמה מעורבת על רקע המשך נפילת מחיר הנפט. מדד S&P 500 נסגר בירידות זה היום השלישי ברציפות, אולם עודנו נמצא בדרכו לרבעון הראשון החזק ביותר זה 14 שנים.

מדד דאו ג'ונס נסגר בעלייה של 0.2%; מדד S&P 500 , אשר עלה בתחילת השבוע לשיא של כמעט ארבע שנים, נסוג ב-0.2%. מדד S&P 500 עלה ב-11.8% מתחילת 2012 ועד אתמול, ונמצא בדרכו לרבעון הראשון של השנה הטוב ביותר מאז שנת 1998, ולזינוק הרבעוני החד ביותר מאז הרבעון השלישי של שנת 2009. מדד נאסד"ק איבד 0.3%.

שוק האג"ח הממשלתיות האמריקאיות נסגר בעליות, והתשואה על האג"ח ל-10 שנים ירדה ב-0.04% לרמה של 2.16% שפל של שבועיים. התשואה עדיין נמצאת בדרכה לזינוק של 0.18% בחודש מארס - הקפיצה החודשית החדה ביותר זה כשנה.

נתוני מקרו בארה"ב

התוצר המקומי הגולמי (GDP) של ארה"ב צמח ברבעון הרביעי של 2011 בקצב שנתי של 3%, לעומת צמיחה של 1.8% ברבעון הקודם, לפי נתונים סופיים שפירסם היום משרד המסחר האמריקאי. שיעור הצמיחה ברבעון הרביעי תאם את סקר תחזית האנליסטים של ספקיות המידע הפיננסי בלומברג ותומסון-רויטרס, אולם היה נמוך מתחזית האנליסטים לפי סקר אתר חדשות הפיננסים מרקטווץ', אשר צפה צמיחה של 3.2%. בסיכום שנתי, צמחה כלכלת ארה"ב ב-2011 כולה ב-1.7%, האטה לעומת צמיחה של 3% בשנת 2010.

משרד המסחר האמריקאי מסר עוד כי רווחי התאגידים בארה"ב לפני מס הסתכמו ברבעון הרביעי ב-1.99 טריליון דולר, עלייה של 7% לעומת הרבעון המקביל בשנה הקודמת - שיעור הגידול המתון ביותר מאז הרבעון השני של שנת 2009.

מספר תביעות האבטלה הראשונות בארה"ב נפל בשבוע שעבר לרמתו הנמוכה ביותר זה כמעט ארבע שנים, אולם הירידה היתה מתונה מהצפוי ונתוני השבוע הקודם תוקנו כלפי מעלה. מספר תביעות האבטלה הראשונות ירד בשבוע שעבר לרמה של 359 אלף - המספר הנמוך ביותר מאז אפריל 2008 - מסר היום משרד העבודה האמריקאי. כלכלנים צפו 350 אלף תביעות. משרד העבודה תיקן כלפי מעלה את נתוני השבוע הקודם ל-364 אלף תביעות לעומת 348 אלף תביעות שעליהן דיווח במקור.

"זו הפעם הראשונה מזה זמן מה, שנתוני תביעות האבטלה השבועיים היו מאכזבים", אמר דן גרינהאוס, האסטרטג הגלובלי הראשי של חברת BTIG, בראיון לאתר חדשות הפיננסים מרקטווץ'.

מחיר הנפט ממשיך לצנוח

מחיר הנפט הגולמי בניו יורק נפל לשפל של כמעט שישה שבועות לאחר שסוכנות האנרגיה הבינלאומית הודיעה כי תשחרר נפט ממאגרי חירום במקרה של שיבושים חמורים באספקת הנפט בעולם. מחיר הזהב ירד זה היום השלישי ברציפות.

החוזים על הנפט הגולמי למסירה במאי נסגרו במחיר של 102.78 דולר לחבית, ירידה של 2.5%, בבורסת הסחורות של ניו יורק. בכך השלים החוזים נפילה דו-יומית של יותר מ-4%. מחיר הנפט עלה מתחילת השנה ב-4%, ונמצא בדרכו לעלייה רבעונית שנייה ברציפות. החוזים על הזהב למסירה באפריל נסגרו במחיר של 1,652.2 דולר לאונקייה, ירידה של 0.3%.

סוכנות האנרגיה הבינלאומית (IEA) מסרה היום כי היא ערוכה לשחרר נפט ממאגרי חירום במקרה של פגיעה משמעותית בהיצע, וכי תמשיך לעקוב מקרוב אחרי המצב בשוקי הנפט. "בחודשים האחרונים שוב נרשמו עליות בשוק הנפט, מחירי הנפט הגולמי שוב ברמה גבוהה ביותר, ומחירי הבנזין שוברים שיאים בכמה מהמדינות החברות בסוכנות", נאמר בהודעת סוכנות האנרגיה הבינ"ל, המשמשת כיועצת לממשלות של 28 מדינות מתועשות. בשנה שעברה, תיאמה הסוכנות את מכירתן של 60 מיליון חביות נפט גולמי ודלקים מזוקקים לאחר שאירעו שיבושים באספקה מלוב.

ראש ממשלת צרפת, פרנסואה פילון, אמר היום כי הסיכויים טובים להשגת הסכם בין ארה"ב לאירופה לגבי מהלך משותף של שחרור נפט ממאגרי החירום. פילון אמר כי יהיה זה סביר מצד הצרכנים לצפות לשחרור נפט ממאגרי החירום, אולם הוסיף כי בכל הקשור לירידת מחירי הנפט אין לצפות ל"נסים" כדבריו.

חששות יוון שוב מתעוררים

יוון ככל הנראה תצטרך לבצע הסדר חובות נוסף, אשר בו יהיו מעורבים גם גופים שהיו שותפים לחילוץ, כמו למשל ממשלות אירופה - כך העריך מוריץ קרמר, ראש חטיבת דירוג מדינות בחברת דירוג האשראי סטנדרד אנד פור'ס (S&P) בכנס בלונדון סקול אוף אקונומיקס. "הסדר נוסף צפוי בהמשך הדרך - אני לא יכול לצפות היום מתי, וכשזה יקרה הנושים הרשמיים יצטרכו גם הם להיכנס לקלחת", אמר קרמר.

פול תומסן, שליח קרן המטבע הבינלאומית (IMF) ליוון, אמר באותו אירוע כי אף שיוון ביצעה צעדים תקציביים אגרסיביים, עדיין יחלוף לפחות עשור בטרם שיושלמו הרפורמות הנדרשות במדינה. תומסן הוסיף כי לאחר הבחירות שצפויות להתקיים ביוון בחודש הבא, "אין ספק שיוון תצטרך להפחית את הגירעון התקציבי". עוד אמר כי עדיין לא ברור מתי יוון תוכל לשוב ולגייס הון בשווקים.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

תרפיית מציאות מדומה: טיפול להתמודדות עם חרדה

בשיתוף zap doctors

מניות בולטות במסחר

קמעונית האלקטרוניקה בסט ביי דיווחה היום על הפסד רבעוני של 1.7 מיליארד דולר, או 4.89 דולר למניה, והודיעה על כוונתה לסגור 50 סניפים בארה"ב ולפטר 400 עובדים. הצעדים מתבצעים במסגרת ארגון מחדש של החברה שתכליתו לצמצם את הוצאותיה ב-800 מיליון דולר עד שנת 2015. בניכוי סעיפים חד פעמיים, רשמה החברה ברבעון האחרון על רווח תפעולי של 1.33 מיליארד דולר, או 2.47 דולר למניה - מעל לתחזית האנליסטים לרווח של 2.15 דולר למניה. מכירות בסט ביי בתקופה המדווחת הסתכמו ב-16.73 מיליארד דולר, גידול של 2.9% לעומת הרבעון המקביל בשנה הקודמת, אך פחות מתחזיות האנליסטים להכנסות של 17.18 מיליארד דולר.

מניית מילניאל מדיה (סימול MM) נסקה ב-92% ביום המסחר הראשון שלה בוול סטריט לאחר שחברת הפרסום הסלולרי גייסה 133 מיליון דולר בהנפקה ראשונה לציבור.

בקרב המניות הישראליות בוול סטריט: שלושה חודשים בלבד לאחר פרסום הערכת השווי האחרונה לפרטנר, פורסמה היום הערכת שווי נוספת, המפחיתה 1.37 מיליארד שקל משווייה הכלכלי של חברת הסלולר. על פי הערכת השווי המעודכנת, שווי הכלכלי של פרטנר נאמד כעת בכ-6.8 מיליארד שקל לעומת 8.15 מיליארד שקל בעבודה הקודמת. כפועל יוצא, שווייה הכלכלי של מניית החברה נאמד בכ-43.7 שקל לעומת 52.4 שקל בהערכת השווי הקודמת.

ורינט מערכות , ספקית מערכות ושירותים בתחום המודיעין העסקי והבטחוני הנסחרת בנאסד"ק , דיווחה הלילה על תוצאותיה הכספיות לרבעון הרביעי של 2011 והשנה כולה. הכנסות החברה בשנת 2011 עמדו על 783 מיליון דולר, לעומת 727 מיליון דולר בשנת 2010 - עלייה של 7.7%. הרווח התפעולי עמד על 86.5 מיליון דולר לעומת 73.1 מיליון דולר בשנת 2010.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully