וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הפסד של 1.1 מיליארד שקל לדלק נדל"ן ב-2011

ערן אזרן

1.4.2012 / 10:31

בנוסף להפסדים, מדווחת דלק נדל"ן בדו"חותיה השנתיים על גירעון של 2.3 מיליארד שקל בהונה. לחברה התחייבויות בהיקף של 2.2 מיליארד שקל לבעלי האג"ח

דלק נדל"ן , חברת הנדל"ן המסובכת שבשליטת יצחק תשובה, הנמצאת בימים אלה בהליך של הסדר חוב, דיווחה הבוקר על הפסד שנתי של 1.1 מיליארד שקל לבעלי המניות ועל גירעון של 2.3 מיליארד שקל בהון. החברה, שלה התחייבויות בהיקף של 2.2 מיליארד שקל לבעלי האג"ח, ביצעה הפחתות מוניטין לנכסים בהיקף של 1.2 מיליארד שקל במהלך 2011.

דלק נדל"ן, המנוהלת כיום על ידי ערן מיטל, פועלת בתחום הנדל"ן המניב בישראל, קנדה ומערב אירופה, נקלעה לקשיים תזרימיים מהותיים בעקבות השקעות ממונפות שביצעה בימי הגאות בשווקים וצניחה בשווי נכסיה בשנים שלאחר מכן. עד כה, מימשה החברה נכסים בהיקף של למעלה מ-5.5 מיליארד שקל במטרה לעמוד בחובותיה לבנקים ולמחזיקי האג"ח.

במהלך השנה המשיכה דלק נדל"ן לבצע מחיקות בשל ירידת ערך שווי הנדל"ן שברשותה. החברה ביצעה הפחתות מוניטין לנכסים בהיקף של 1.2 מיליארד שקל לעומת הפחתה בהיקף של 520 מיליון שקל אשתקד. מחיקות המוניטין קיזזו הכנסות תפעוליות של כ-25 מיליון שקל וגררו את החברה לרשום הכנסות שליליות בהיקף של 899 מיליון שקל.

סך המאזן של דלק נדל"ן הסתכם בסוף 2011 בסך של 11.25 מיליארד שקל - קיטון משמעותי לעומת מאזן של כ-17 מיליארד שקל בשנה שלפני. הקיטון נבע בעיקר ממכירת נכסים בתקופה בארץ ובחו"ל וכן מירידת ערך שווי נכסים.

היקף הנדל"ן להשקעה שברשות החברה הסתכם בכ-6.9 מיליארד שקל - 62% מסף המאזן הכולל - לעומת 9.18 מיליארד שקל - 54% מהמאזן שנה שעברה. הירידה נבעה ברובה מירידת ערך נכסי הנדל"ן של החברה, ובעיקר - ירידת שווי פורטפוליו החניונים באנגליה. לחברה הון חוזר שללשי בהיקף של 4.5 מיליארד שקל.

עלות שכרו של המנכ"ל מיטל עמדה על 2.3 מיליון שקל בשנת 2011. עלות זו כוללת מענק בהיקף של 600 מיליון שקל (ששולם בשנת 2011 בגין ביצועי 2010) ודמי ניהול בהיקף של 1.7 מיליארד שקל. עלות שכרו של איל רבינוביץ, מנכ"ל החברה הבת, עמדה על 1.9 מיליון שקל. עלות שכרו של טל שימקו, סמנכ"לית החברה הבת DGREשסיימה את תפקידה סוף חודש דצמבר האחרון, עמדה של 1.88 מיליון שקל.

במהלך החודשים האחרונים הגיעה דלק לנדל"ן להסדר עם בעלי האג"ח שלה. ההסדר, שטרם אושר באופן סופי, כולל מחיקה של 25% מהחוב ("תספורת"). במסגרת ההסכם עם הנושים נקבע, בין השאר, כי בעל השליטה יזרים חצי מיליארד שקל ב-10 השנים הבאות ויעמיד ביטחונות בהיקף של כ-400 מיליון שקל. כמו כן, נקבע כי ימחקו שלוש סדרות האג"ח של החברה (בהיקף של כ-1.3 מיליארד שקל) ותמורתן יקבלו בעלי החוב 46% ממניות דלק נדל"ן (שירכשו מאוחר יותר על ידי תשובה).

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully