וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דו"ח: ירידה של 10% במכירת דירות חדשות בפברואר

נתן שבע

1.4.2012 / 11:16

על פי דו"ח אורות אדומים של משרד האוצר נרכשו בפברואר כולו 7,200 דירות ירידה של 2% לעומת ינואר. עם זאת בשוק הדירות החדשות הירידה היתה חדה יותר

מצבם של הקבלנים ממשיך להיות לא פשוט. על פי דו"ח אורות אדומים של משרד האוצר למצב המשק שפורסם היום, חלה ירידה של 10% במכירת דירות החדשות בחודש פברואר לעומת ינואר. לעומת פברואר 2010 מדובר בצניחה של 28%. בחודש פברואר כולו נרכשו כ-7,200 דירות - ירידה מתונה של כ-2% לעומת ינואר. על הירידה בהיקף מכירות הדירות חדשות כיסה היקף המכירות בדירות יד שנייה ששמר על יציבות.

עוד עולה מהדו"ח כי שוק הנדל"ן ממשיך להתנקות ממשקיעים בצל הפטור ממס שבח אבל כנראה גם לאור הירידות שמתחילות לצוץ בשוק. משקלם של אלה מסך הדירות שנרכשו חזר לרדת לרמה של 23% - נמוך ב-1.4% לעומת חודש ינואר וכ- 6% לעומת פברואר בשנה שעברה. סך הדירות שרכשו משקיעים בחודש פברואר עמד על כ-1,700, ירידה בשיעור של כ-33% בהשוואה לפברואר אשתקד. בהשוואה לחודש ינואר ירד מספר הדירות שנרכשו להשקעה בשיעור של כ-8%.

משקל המשקיעים מבין מוכרי דירות יד שניה עלה מעט ל-21%. נתון בולט הוא מכירת דירות יד שנייה באיזור באר שבע מצד משקיעים. למעלה משליש מדירות יד שנייה שנמכרו באזור זה בחודש פברואר הוחזקו על ידי משקיעים. במונחים כמותיים, גדל מספר הדירות שמכרו משקיעים באזור בשיעור של 20% בהשוואה לינואר. באוצר לא מפרטים מי רכש את הדירות, כך שלא מן הנמנע כי חלק מהדירות שנמכרו נרכשו על משקיעים אחרים.

ספר דירות להשקעה שנרכשו בפברואר. TheMarker
ספר דירות להשקעה שנרכשו בפברואר/TheMarker

במצב בו שוק הנדל"ן מקשה על רוכשי הדירות למכור את דירתם הקודמת. כ-30% ממי שרכשו דירה בפברואר 2012, עשו זאת לפני שהספיקו למכור את דירתם הקודמת. מדובר בעלייה של 2% בהשוואה לחודש הקודם. דווקא באזור השפלה, בו כמות מלאי הדירות בהמתנה (כלומר דירות שאמורות להימכר לאחר שבעליהן רכש דירה אחרת) היא הגדולה ביותר, חלה ירידה חדה. מאידך, הירידה קוזזה על ידי מלאי דירות בהמתנה שגדל באיזור המרכז ובחיפה.

באוצר מציינים עוד כי מחירי הדירות החדשות הוסיפו לרדת בחודש פברואר, אולם בשיעור מתון משמעותית מזה שנרשם בחודשים האחרונים. בממוצע ארצי ירדו מחירי הדירות החדשות בפברואר בשיעור של 0.4%. באזור המרכז אף נרשמה עליית מחירים בשיעור של 1%, אולם זו קוזזה על ידי ירידות מחירים של 1%-1.3% באזור השפלה ובאזור השרון.

  • עוד באותו נושא:
  • נדל"ן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully