וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סוף עונת הדו"חות: המגמה החיובית באחד העם נמשכת

דרור רייך

1.4.2012 / 16:47

בהמשך למגמה החיובית בשווקי העולם נחתם גם יום המסחר בבורסה התל אביבית במגמת עלייה. ת"א 25 עלה ב-0.4% ואילו ת"א 100 עלה ב-0.65%

המסחר באחד העם נחתם במגמה חיובית - בהתאם לעליות שנרשמו בסוף השבוע בשוקי העולם ובראשם ארה"ב. מדד S&P 500 השלים את הזינוק החד ביותר שרשם ברבעון הראשון של השנה מאז 1998.

בסוף השבוע הסתיימה רשמית תקופת פרסום הדו"חות הכספיים של החברות הישראליות לרבעון הרביעי של 2011 ולשנה כולה, אך עדיין יש חברות שמדווחות היום על תוצאותיהן.

ת"א 25 עלה ב-0.4% לאחר שרשם עלייה רבעונית של 3%. ת"א 100 התחזק ב-0.65% לאחר שהוסיף 4.9% לערכו ברבעון הראשון של 2012. ת"א בנקים נחתם בעלייה של 1%, ומדד נדל"ן 15 התחזק ב-1.3%. בולט בירידות מדד ת"א תקשורת שאיבד 1.7% מערכו ומדד הנפט והגז שהחסיר 1%.

מדד התל בונד 20 הוסיף בתום המסחר 0.5% לערכו. העליות החדות הן תוצאה של עדכון הרכב מדדי האג"ח. תעודות סל, שמחזיקות נכסים בהתאם לאחזקות הציבור בהן, נאלצות למכור ולקנות את האיגרות ולהתאים עצמן למבנה החדש.

בקרב המניות בולטות פרטנר וסלקום שהחסירו 3.35% ו-3.6% בהתאמה ו גבעות שהמשיכה לרדת והשילה 3.7% מערכה; דלק קידוחים רשמה צניחה של 1.9%.

לטובה בולטות המניות הדואליות, שחזרו עם פערי ארביטרז' חיוביים מסוף השבוע. פרוטליקס עלתה ב-4.7%, אלוט תקשורת הוסיפה 3.35% לערכה, טאואר זינקה ב-3.65% ו טבע טיפסה ב-2.9%.

בורסות וול סטריט נסגרו במגמה חיובית ביום המסחר האחרון של הרבעון, ומדד S&P 500 השלים את הזינוק החד ביותר שרשם ברבעון הראשון של השנה מאז שנת 1998 על רקע נתוני מקרו חיוביים שפורסמו בארה"ב.

נשיא ארה"ב, ברק אובמה, סלל בסוף השבוע את הדרך להטלת עיצומים חדשים הממוקדים בבנקים במדינות שמייבאות נפט מאיראן - המהלך האחרון בשורה של עשרות צעדים שנועדו להגביר את הלחץ על ממשלת איראן לעצור את תוכנית הגרעין שלה.

חדשות מאקרו

בנק ישראל פירסם היום את הדו"חות הכספיים לשנת 2011. מהדו"חות עולה כי היפוך המגמה בשוק המט"ח ב-2011 סייע לבנק להחזיר את ההפסדים שרשם ב-2010. עם זאת, הרווחים לא נרשמו בדו"ח הרווח והפסד של הבנק, מה שהביא להפסד של 3.4 מיליארד שקל בשורה התחתונה, לאחר שהוצאות הריבית הוכפלו.

בשנת 2011 נחלש השקל אל מול רוב המטבעות העיקריים, ובפרט אל מול הדולר. הרווחים "על הנייר" שרשם בנק ישראל כתוצאה מכך הסתכמו בכ-17.1 מיליארד שקלים. עיקר הרווח נובע משערוך יתרות המט"ח הגדולות שמחזיק הבנק. בשנת 2010, בה התחזק השקל, רשם הבנק הפסד של 17.6 מיליארד שקל באותו הסעיף.

"קופות הגמל וקרנות ההשתלמות הגדולות (גדיש עוצמה תמר קה"ל וכנרת), המהוות כשליש מתעשיית קופות הגמל וההשתלמות יציגו במארס 2012 תשואה נומינלית (ברוטו) משוקללת חיובית של 0.8%" - כך מעריך בית ההשקעות מיטב. תשואה זו צפויה לייצג את התמונה בתעשייה כולה כאשר טווח התשואות ינוע בין 0.5% ל-1.3%. התשואה בקופות הגמל של שליש מהתעשייה צפויה לנוע להיו 0.7%-1.1%.

במיטב אומרים כי עליות השערים במרבית אפיקי ההשקעה תרמו לקופות הגמל בישראל להציג עליות שערים נאות, בעיקר בקופות אשר השקיעו באפיק המנייתי בארץ ובחו"ל. עוד מסתמן כי הקופות אשר יובילו את התשואות השקיעו יותר בשוק המניות הישראלי.

"היום אנחנו מתחילים את השנה הרביעית לכהונתה של הממשלה ולפעילותה. זו הממשלה היציבה ביותר ב-20 השנים האחרונות. זו ממשלה שעושה הרבה" - כך אמר הבוקר ראש הממשלה, בנימין נתניהו, בפתח ישיבת הממשלה השבועית.

נתניהו טען כי "אזרחי ישראל מרגישים בטוחים יותר בזכות המדיניות הביטחונית התקיפה של הממשלה. הם מרגישים בטוחים יותר בזכות תקציבי עתק שאנחנו משקיעים למיגון העורף, בדגש על רכישת סוללות כיפת ברזל. בנוסף לזה פריסת גדר הביטחון בגבול סיני ופעילויות אחרות שאנחנו עושים כדי להגדיל את הביטחון.

סוף עונת הדו"חות הכספיים

לאחר שהודיעה בשבוע שעבר על דחייה בתשלום של 8.7 מיליון שקל למחזיקי האג"ח מסדרה א' בעקבות "אי הבנות עם הבנקים המממנים של החברה", הודיעה הבוקר הנהלת קמן על תפנית במו"מ ועל גיבוש מתווה ראשוני עם כלל הבנקים. בנק לאומי קיבל את הצעתו האחרונה של בעל השליטה בחברה, רוני אלרואי, לפירעון מיידי של 13 מיליון שקל ובכך סלל את הדרך להסדר כללי.

דלק נדל"ן של יצחק תשובה, הנמצאת בימים אלה בהליך של הסדר חוב, דיווחה הבוקר על הפסד שנתי של 1.1 מיליארד שקל לבעלי המניות ועל גירעון של 2.3 מיליארד שקל בהון. החברה, שלה התחייבויות בהיקף של 2.2 מיליארד שקל לבעלי האג"ח, ביצעה הפחתות מוניטין לנכסים בהיקף של 1.2 מיליארד שקל במהלך 2011.

חברת הנדל"ן גב ים , החברה הבת של נכסים ובנין מקבוצת אי.די.בי של נוחי דנקנר, רוכבת על גל ההנפקות השוטף בימים אלה את הבורסה. החברה, שמבצעת גיוס חוב בהיקף של 400 מיליון שקל, מדווחת הבוקר (א') על ביקושים של 870 מיליון שקל בשלב המוסדי שנערך ביום חמישי. החברה מבצעת הרחבה של שתי סדרות חוב הנסחרות כעת בבורסה - סדרה ה' וסדרה ו' .

קבוצת אלקו החזקות , קונצרן החברות של גרשון זלקינד השולט בחברות אלקטרה ואלקטרה נדל"ן , מדווחת הבוקר על עלייה של 67% ברווח הנקי לשנת 2011 לסכום של 84 מיליון שקל. הרווח הנקי המיוחס לבעלי המניות של אלקו הסתכם בכ-27 מיליון שקל, לעומת הפסד של 31 של מיליון שקל בשנת 2010.

המומנטום החיובי בשוק ההנפקות נמשך. בנק דקסיה השלים גיוס בהיקף של 220 מיליון שקל, כשהוא נהנה בשלבים המוסדי והציבורי מביקושי יתר בהיקף של פי 2.5 מההנפקה.הבנק הציע אג"ח שקליות בריבית משתנה בעלות תשואה אפקטיבית מקסימאלית של 3.76% במח"מ (זמן ממוצע להחזר החוב) של 3.7 שנים. תשואה זו משקפת מרווח של 1.26% מעל אג"ח ממשלתית בעלת מח"מ דומה. על רקע ביקושי היתר במכרז, הריבית הסופית נקבעה על 1.21% - כלומר התשואה תמוד על 3.7%. איגרות החוב זכו לדירוג AAמינוס מידי מעלות.

ביום חמישי עוד נשמה לרווחה חברת טאו , לאחר שבנק לאומי נתן הודעה בעל פה כי הוא מסכים להסדר העקרונות אליו הגיעה החברה עם מחזיקי איגרות החוב. לאחר שראו הנציגויות את תוצאות חברת סאני , שמניותיה אמורות לתת ערובה להסדר החוב, בשעה שהחברה סיכמה את שנת 2011 עם הפסד שנתי בגובה 1.2 מיליארד שקל, יודיעו היום נציגות בעלי אג"ח סדרות ב' וג', הרמטיק וחברת משמרת על זימון אסיפת מחזיקים דחופה ובה הם מעוניינים להעמיד את אג"ח של החברה לפירעון מיידי כמו גם להצביע על פירוק החברה.

  • עוד באותו נושא:
  • אחד העם

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully