וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קיקה ישראל הפסידה 45 מיליון שקל ב-2011

יורם גביזון

1.4.2012 / 18:44

החברה סובלת מגירעון של 58 מיליון שקל בהון העצמי, רואי החשבון הצמידו לקיקה הערת עסק חי. שוויה ההוגן של קיקה, על פי הערכת שווי, נאמד ב-0

הניסיון של זכייני רשת קיקה בישראל לקרוא תיגר על רשת איקאה גובה מחיר יקר. קיקה, שמתמחה ביבוא ושווק של רהיטים וכלי בית, הפסידה 45 מיליון שקל ב-2011 - כך עולה מהדו"חות הכספיים של חברת אשטרום נכסים שמחזיקה ב-15% ממניות הרשת, שפתחה סניף ראשון בנתניה בספטמבר 2011.

הכנסותיה של קיקה ב-2011 הסתכמו ב-27.3 מיליון שקל. הרשת רשמה רווח גולמי של 10.3 מיליון שקל, שהם 38% מהכנסותיה, והפסד תפעולי של 39.2 מיליון שקל. בעקבות הפסדיה הכבדים סובלת קיקה ישראל מגירעון של 58 מיליון שקל בהונה העצמי, ורואי החשבון שלה הפנו את תשומת הלב בדו"ח הביקורת לכך שקיימים ספקות משמעותיים בדבר המשך קיומה של קיקה כעסק חי.

חוות דעת המבקרים גרמה לאשטרום נכסים לרשום הפסד של 5.7 מיליון שקל בגין השקעתה בקיקה. הפסד זה מייצג את חלקה בהפסדיה של קיקה בדצמבר 2011, וכן הלוואה של 714 אלף שקל שנתנה לקיקה, וערבות של 5 מיליון שקל שנתנה לבנקים בגין חלקה בהלוואות שקיקה לקחה.

אשטרום נכסים ביצעה גם הפרשה של 13.7 מיליון שקל לירידת ערך של מלוא הלוואת הבעלים שנתנה לקיקה עד לסוף 2011, כך שההשקעה בקיקה הסבה לאשטרום נכסים הפסד כולל של 19.4 מיליון שקל ב-2011. אשטרום נכסים העמידה לקיקה ישראל הלוואת בעלים של 14.4 מיליון שקל וערבות של 15 מיליון שקל, 5 מיליון שקל מסכום זה בדצמבר 2011, ועוד 10 מיליון שקל בינואר 2012.

אשטרום נכסים קיבלה גם זכויות לקבל החלטות בשם קיקה ישראל, כולל הזכות לנהל משא ומתן על הכנסת משקיע נוסף לבעל המניות העיקרי, סלומון בטיטו. בעקבות הסכמות אלו בינה לבין בטיטו הגיעה אשטרום נכסים למסקנה כי יש לה השפעה מהותית בקיקה, ולפיכך החליטה לטפל בהשקעתה על בסיס השווי המאזני ולא כנכס פיננסי זמין למכירה כפי שטופלה בעבר. על פי תקני ה-IFRS במועד המעבר מסיווג ההשקעה בקיקה מנכס זמין למכירה להשקעה בחברה כלולה, מתבצע מימוש רעיוני של ההשקעה, כלומר אשטרום מוכרת מכירה תיאורטית את הנכס ורוכשת אותו מיד אחר כך ברכישה תיאורטית , על פי אותו מחיר, תוך ייחוס תמורת הרכישה לנכסיה והתחיבויותיה של קיקה. אטשרום קיבלה לשם כך הערכת שווי שעל פיה השווי ההוגן של קיקה קרוב ל-0.

  • עוד באותו נושא:
  • קיקה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully