וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עובדי תעשיית הטונה לעיני: התערב למעננו

אורה קורן

2.4.2012 / 12:12

בענף חוששים מפיטורי עובדים בעקבות המלצת ועדת המזון על הורדת המכס על טונה מיובאת וקוראים ליו"ר ההסתדרות להתערב למענם, כפי שעשה למען עובדי פרי גליל

לקראת השימועים ברשות המסים בעניין ההמלצות על הורדת מכסים בענף המזון, פנו בסוף השבוע עובדי ענף הטונה במכתב ליו"ר ההסתדרות, עופר עיני, וביקשו ממנו להתערב למענם, כפי שעשה למען עובדי הרכבת ומפעל פרי גליל, שעמד בסכנת סגירה.

ועדת המזון המליצה על הורדת מכסים כדי להוריד את מחירי המזון, בכללם הורדת המכס על טונה מיובאת. בענף טוענים כי המהלך יוביל לפיטורי עובדים העוסקים באריזת הטונה בקופסאות שימורים, ולמעבר ליבוא קופסאות שימורים. המלצות הועדה הועברו לטיפול אגף המיסים, שלאחר שימועים לנוגעים בדבר יגבש החלטות שיובאו לאישור הממשלה.

במכתבם ציינו העובדים, כי "כידוע לך, ממשלת ישראל החליטה לאחרונה להוריד את מכס המגן על יבוא הטונה בגלל שיקולים של יוקר מחירי מוצרי המזון כביכול. אין מאחורי החלטה זו ולו היגיון קלוש ביותר. משמעות ההחלטה מבחינתנו, עובדי תעשיית הטונה הישראלית, היא גזר דין מוות לנו ולמשפחותינו. בעשרות השנים האחרונות, תעשיית הטונה הישראלית פרנסה בכבוד מאות רבות של עובדים ועוד אלפי משפחות נוספות, והיוותה מקור גאווה שלנו העובדים ומעיין חיים לעיירות חלשות".

הרווחיות בענף הטונה גבוהה - ניתן להוריד מחירים

"ההחלטה לסגור את התעשייה הזו, בשם הוזלת יוקר המחייה כביכול, אינה אלא זריית חול בעייני הציבור ובגידה בנו העובדים, אזרחי המדינה שמנסים להתפרנס בכבוד מעמל כפיהם. מפעלי הטונה הם מפעלי עוגן ביישובים חלשים בפריפריה, כמו; קריית מלאכי, טירת הכרמל, באר-שבע, חצור הגלילית ובקה אלגרבייה, יישובים שאין בהם אפשרויות פרנסה אחרות לעובדים כמותנו, עובדים פשוטים - רוסים, אתיופים, בדואים ומבוגרים. מפעלי הטונה הם מקום התעסוקה היחיד שיש לנו. מעולם לא ביקשנו נדבות, אלא רק את הזכות שמגיעה לכל אזרח במדינה, לפרנס את משפחתו מעבודתו".

מקורות בוועדת המזון ציינו, כי בדיקה שערכה הועדה העלתה, כי הרווחיות בענף הטונה גבוהה, לכן ניתן להוריד מחירים. בהתאחדות התעשיינים, המייצגת את מפעלי הטונה ציינו בתגובה, כי נפלו טעויות בעבודת הוועדה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully