וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לאחר שימוע לחברות התעופה: כץ יאשר את פתיחת שמי ישראל לתחרות

זוהר בלומנקרנץ

2.4.2012 / 20:36

שר התחבורה ערך שימוע של 3 שעות לחברות התעופה הישראליות ולמרות התנגדותן - ובראשן אל על - מסתמן כי החליט לחתום על הסכם תעופה חדש עם האיחוד האירופי

שר התחבורה, ישראל כץ, נחוש בדעתו להתקדם במימוש הסכם התעופה החדש עם האיחוד האירופי - כך נודע ל-TheMarker בתום שימוע שערך היום (ב') כץ לחברות התעופה הישראליות בעניין. במפגש שארך 3 שעות העלו מנהלי חברות התעופה - אל על , ישראייר וארקיע - את השגותיהם לגבי הסכם שמים פתוחים שהושג עם האיחוד האירופי לפני כשבועיים, בטרם השר חותם עליו ומתחיל הליך אישורו.

לטענת מנהלי חברות התעופה הישראליות, הסכם התעופה שגובש איננו שיוויוני, יפגע בפעילותן באירופה ועלול להביא לפיטורי עובדים. בפגישה הובהר כי ההסכם "דרמטי" במיוחד לחברת אל על.

החברות העלו מספר טענות, כמו לדוגמה המקצב שנקבע בהסכם לפתיחת השמיים לתחרות; החברות דורשות זמני פעילות ("סלוטס") נוחים יותר מול חברות התעופה האירופיות - במיוחד בשדות התעופה המרכזיים כמו פרנקפורט ולונדון; וכן הביעו קושי לעמוד בהוצאות הביטחון וביקשו הקלות ברגולציה של ענף התעופה בישראל.

כץ הבהיר למנהל חברות התעופה כי הוא יגלה רגישות באשר לצרכיהם אך הוא מאמין בהסכם התעופה החדש. כץ הבטיח לסייע בפעילותן מטרמינל 1 בנתב"ג כדי להוזיל את הוצאותיהן.

לאחר שישראל והאיחוד האירופי חתמו על מזכר ההבנות ( Of Consultations Memorandum) לא הסתיר כץ כי "הסכם התעופה ייבחן על פי שני מרכיבים עיקריים: קידום מדיניות השמיים הפתוחים, שנועדה להגביר את התחרות, להוזיל את מחירי הטיסות ולהגדיל את מספר התיירים, לצד שמירה על חוסנן של חברות התעופה הישראליות".

שר התחבורה אף הינחה את מנהל רשות התעופה האזרחית (רת"א), גיורא רום, לפעול להרחבת הפטור, המתנה קבלת אישור מראש של הסכמים לשיתוף פעולה בין חברות התעופה הישראליות לחברות התעופה האחרות ובכך להרחיב את חופש התמרון המסחרי של חברות התעופה הישראליות. כץ ביקש כי הרחבת הפטור תחול על החברות הישראליות בטרם החתימה על ההסכם בראשי תיבות.

יישום הסכם התעופה החדש בין ישראל לאיחוד האירופאי לפתיחת השמיים לתחרות מלאה, ייעשה באופן הדרגתי אשר יימשך חמש שנים. ההסכם החדש יחליף את הסכמי התעופה הדו-צדדיים שיש כיום לישראל עם כל אחת ממדינות אירופה. הסכמים אלה הגדירו איזה חברות תעופה ("מובילים נקובים") מכל מדינה יוכלו לטוס בקווי התעופה בין שתי המדינות וכן קבעו את מספר הטיסות השבועי ("תדירויות") והיעדים אשר מותר לכל חברת תעופה מכל האחת משתי המדינות לטוס אל האחרת.

ההסכם התעופה החדש מבטל את מגבלת מספר חברות התעופה (מגבלת "המובילים הנקובים") כך שכל חברת תעופה שתרצה לטוס מכל מדינה תוכל לבצע זאת וכן הוא מבטל את "מגבלת התדירויות", כך שאין בו כל הגבלה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully