וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

וול סטריט פתחה את הרבעון בעליות; גרופון נפלה ב-24% מאז ההנפקה

נמרוד הלפרן

2.4.2012 / 23:25

הנפט קפץ ביותר מ-2% ונסגר מעל 105 דולר לחבית; חברת הקוסמטיקה אייבון זינקה ב-17% עקב הצעת רכש; עליות בשוק האג"ח הממשלתיות בארה"ב

בורסות וול סטריט, אשר רשמו את הרבעון הראשון של השנה הטוב ביותר זה 14 שנים, פתחו את הרבעון השני של השנה ברגל ימין לאחר שצמיחה חדה מהצפוי בפעילות הייצור בארה"ב האפילה בהשפעתה על ירידה מפתיעה בהוצאות הבנייה.

מדד דאו ג'ונס נסגר בעלייה של 0.4%; מדד S&P 500 , אשר עלה ברבעון הראשון של השנה ב-12.4% - הזינוק החד ביותר שרשם המדד ברבעון הראשון של השנה מאז שנת 1998, והזינוק הרבעוני החד ביותר מאז הרבעון השלישי של שנת 2009, טיפס ב-0.7%. מדד נאסד"ק , אשר קפץ ברבעון הראשון של השנה ב-19% - פתיחת השנה הטובה ביותר מאז הרבעון הראשון של שנת 1991 - הוסיף 0.9%.

שוק האג"ח הממשלתיות האמריקאיות נסגר בעליות קלות, והתשואה על האג"ח ל-10 שנים ירדה ב-0.02% לרמה של 2.19%. בשוק הסחורות, החוזים על הנפט הגולמי למסירה במאי נסגרו במחיר של 105.24 דולר לחבית, ירידה של 2.2%, בבורסת הסחורות של ניו יורק.

החזית המקרו כלכלית

מדד מנהלי הרכש של מגזר הייצור בארה"ב עלה בשיעור חד מהצפוי, ואילו הוצאות הבנייה בארה"ב ירדו במפתיע, לפי נתוני מקרו כלכליים שפורסמו היום בארה"ב. מדד מנהלי הרכש של מגזר הייצור בארה"ב עלה בחודש מארס לרמה של 53.4 נקודות לעומת 52.4 בפברואר, מסר היום מכון המחקר ISM. תחזית הכלכלנים היתה לעלייה מתונה יותר של המדד לרמה של 53 נקודות. נתוני מקרו כלכליים נוספים שפורסמו היום בארה"ב הראו כי הוצאות הבנייה ירדו במפתיע בפברואר ב-1.1%. תחזית הכלכלנים היתה לגידול של 0.5% בהוצאות הבנייה.

נתוני מגזר הייצור בארה"ב מצטרפים לנתונים מקבילים שפורסמו באירופה ובסין. מדד מנהל הרכש של מגזר הייצור בגוש היורו, ירד בחודש מארס לרמה של 47.7 נקודות לעומת רמה של 49 נקודות בפברואר, מסר היום מכון המחקר מרקיט (Markit). זה החודש השמיני ברציפות שהמדד נמצא מתחת לרמה של 50 נקודות. מדד מתחת לרמה של 50 נקודות מצביע על התכווצות בפעילות הייצור, ואילו מדד מעל לרמה זו משקף צמיחה בפעילות.

מדד מנהלי הרכש של סין, הכלכלה השנייה בגודלה בעולם אחרי ארה"ב, עלה בחודש מארס לרמה של 53.1 נקודות לעומת רמה של 51 נקודות בפברואר, מסרה אתמול הלשכה לסטטיסטיקה של סין. עם זאת, פרשנים ציינו כי המדד נוטה לעלות בחודש מארס. יתר על כן, בניגוד לנתון הרשמי, מדד מנהלי הרכש של סין שמפרסם בנק HSBC נפל בחודש שעבר לרמה של 48.3 נקודות - שפל של ארבעה חודשים.

מניות במוקד תשומת הלב

בשבוע שהבא תיפתח עונת הדו"חות הכספיים בוול סטריט, עם פרסום תוצאותיה הרבעוניות של ענקית האלומיניום אלקואה ב-10 באפריל.

ענקית הקופונים המקוונים גרופון הודיעה אמש כי התוצאות הכספיות של החברה ברבעון הרביעי של 2011 היו גרועות מכפי שדיווחה במקור, בשל שגיאות חשבונאיות שבוצעו בעת הכנת הדו"חות.

במסגרת הנתונים המתוקנים דיווחה גרופון על הכנסות של 492.2 מיליון דולר ברבעון האחרון של 2011 - פחות מהכנסות של 506.5 מיליון דולר עליהן דיווחה לפני כחודש. החברה תיקנה כלפי מטה את תוצאותיה בשורה התחתונה, ורשמה ברבעון הפסד נקי של 65.4 מיליון דולר, כ-50% יותר מהפסד של 42.7 מיליון דולר עליו דיווחה במקור. עם זאת, החברה שבה ואישרה את תחזיתה לרבעון הראשון של 2012.

זו אינה הפעם הראשונה שחברת גרופון, שהונפקה בנאסד"ק בנובמבר לפי שווי של 12.7 מיליארד דולר, מסתבכת בטעויות חשבונאיות ונאלצת לשנות את דיווחיה. חודשיים לאחר שהגישה ביוני 2011 את התשקיף שלה לקראת ההנפקה הציבורית, חייבה רשות ני"ע האמריקאית את גרופון להפסיק שיטה חשבונאית שנויה במחלוקת לחישוב רווחיה. החברה נהגה לחשב את סך העסקאות שבוצעו באתר הקופונים כהכנסות - כולל תשלומים שהיה עליה להעביר לסוחרים. בעקבות זאת נאלצה גרופון לתקן את הדו"חות הכספיים שלה ל-2010.

חברת מוצרי היופי והקוסמטיקה קוטי הגישה הצעת רכש למתחרתה אייבון (Avon), אשר מתמקדת במכירות מדלת לדלת, בעסקה במזומן המשקפת לאייבון שווי של 10 מיליארד דולר. קוטי הציעה לבעלי המניות של אייבון מחיר של 23.25 דולר עבור כל מניית אייבון, פרמיה של 20% על מחיר הסגירה של מניית אייבון ביום שישי. אייבון הודיעה על דחיית הצעת הרכש.

מניית אייבון, שבראשה עומדת ב-12 השנים האחרונות המנכ"לית אנדראה ג'ונג, נפלה בשנה שעברה ב-40% על רקע האטה במכירות וחקירות פנימיות, ודירקטוריון החברה ביקש להחליף את ג'ונג. קוטי, שנוסדה ב-1904 בפאריס, מתמקדת בייצור בשמים ושיתפה פעולה בין היתר עם ג'ניפר לופז, ביונסה וסלין דיון, ביצירת בשמיהן.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully