וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

משרד האנרגיה אישר: דגן יחפש אורניום בנגב

אורן פרוינד

3.4.2012 / 11:42

לראשונה, התיר משרד האנרגיה לחברה ישראלית - גוליבר, לחפש אורניום בשטח המדינה. החברה, בה מכהן מאיר דגן כיו"ר הדירקטוריון, תחפש את האורניום בין ערד לסדום

חברת חיפושי הגז והנפט גוליבר , שבה מכהן כיו"ר הדירקטוריון מאיר דגן ראש המוסד לשעבר, קיבלה הבוקר את אישור משרד האנרגיה לחיפוש אורניום בנגב. מדובר בפעם הראשונה שמשרד האנרגיה מתיר לחברה ישראלית לחפש אורניום בשטח מדינת ישראל.

האזור המיועד לחיפוש מתפרש על שטח של 4,892 דונם בנגב באזור שבין ערד לסדום, ליד צומת חתרורים. במסגרת החיפושים, מתכננת גוליבר להרחיב את בור הקידוח ולבצע בדיקות מיוחדות כדי לזהות את המתכות שנמצאו ולהעריך את היקפן. תקופת ההיתר ניתנה לשנה אחת כאשר בתום הפעילות על החברה להסדיר את השטח בהתאם לדרישות פקח הרשות לשמירת הטבע והגנים הלאומיים.

לדברי החברה, סימנים להימצאות חומר מתכתי בעל רדיואקטיביות גבוהה נמצאו בקידוח רישיון מאיה, באזור חתרורים שבנגב, שהזכויות בו היו שייכות לשותפות זרח. הסימנים לחומר המתכתי הרדיואקטיבי נמצאו בעומק רדוד.

חברת גוליבר חתמה על הסכם עם שותפות זרח, שבה הינה בעלת השליטה (בעקיפין) בשותף הכללי, במסגרתו העניקה זרח לגוליבר את זכות השימוש בכל המידע שצברה לצורך חיפוש, כרייה והפקה של מתכות רדיואקטיביות לרבות אורניום. בתמורה להענקת הזכות, תקבל זרח תמלוג בשיעור של 12.5% מחלקה של גוליבר מהמתכות הרדיואקטיביות שיופקו וינוצלו על ידה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully