וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מסתמן: הפניקס תמחוק את אקסלנס מהמסחר בבורסה

נועם בר

3.4.2012 / 13:17

בימים האחרונים רכשה הפניקס בבורסה מניות אקסלנס בהיקף של 8.4 מיליון שקל המהוות כ-1% מהחברה. הרכישות דוחפות את מניית החברה למעלה

הפניקס מתכוננת לקראת מחיקת מניית בית ההשקעות אקסלנס שבשליטתה, מהבורסה. בימים האחרונים רכשה הפניקס בבורסה מניות אקסלנס בהיקף של 8.4 מיליון שקל המהוות כ-1% מהחברה. בכך מגיעה הפניקס לאחזקה נוכחית של 80% באקסלנס שצפויה לגדול בתוך שנה עד ל-90%. בשנה הקרובה, צפויה הפניקס לקבל כ-10% ממניות אקסלנס שמוחזקים היום בידי מייסדי החברה גיל דויטש ורוני בירם, זאת במסגרת עסקת מכירה שסוכמה בעבר. המניות יועברו בשתי חבילות כשהראשונה בהיקף של כ-5% ממניות אקסלנס, צפויה לעבור כבר בימים הקרובים, תמורת 90 -100 מיליון שקל.

המחיר שמשלמת הפניקס ברכישת המניות כעת בבורסה נמוך בכ-60% מהמחיר עליו התחייבה לדויטש ובירם. גובה התשלום שנקבע בעסקה הוא פרופורציוני לרווחי אקסלנס ולהון העצמי של החברה, אך הוא תחום בתשלום מינימאלי ומקסימאלי וההערכה היא שהוא יהיה בהתאם למקסימום שנקבע, 90 מיליון שקל צמוד למדד 2009. ההערכה היא כי בהפניקס מנצלים את מחירי המניה היחסית נמוכים - בין היתר כתוצאה מסחירות נמוכה בה - ומבקשים להגיע לאחזקה כמה שיותר גדולה לקראת הצעת רכש כללית שתוגש לשארית המשקיעים שנותרו במניה.

רכישת המניות בבורסה על ידי בעלת השליטה הפניקס, דוחפת את מניית אקסלנס למעלה. בשלושה הימים האחרונים היא עלתה ביותר מ-20%. גם לאחר שקלול רצף העליות של השבוע האחרון, בדיקה על פני 12 החודשים האחרונים מראה כי משקיעי החברה ב-12 החודשים האחרונים עדיין מופסדים על הנייר כ-20%. בשבוע שעבר הודיעה הפניקס כי נאלצה למחוק על ההשקעה באקסלנס 113 מיליון שקל, זאת בשל החלטה בכנסת להוריד את דמי הניהול המותרים בקופות הגמל מ-2% מהצבירה ל-1.05% מהצבירה. שנה קודם, ב-2010, מחקה הפניקס על ההשקעה באקסלנס 50 מיליון שקל נוספים. הפניקס רכשה את אחזקותיה באקסלנס במספר שלבים שהתחילו ב-2005. כמחצית מהמניות נרכשו במחירים הגבוהים ביותר מ-100% משווי השוק של החברה היום העומד על 812 מיליון שקל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully