וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האם הפיתרון למשבר היורו נמצא בידיו של בן 11?

3.4.2012 / 16:35

תחרות במסגרתה מציעים כלכלנים דרכים לפירוק מוסדר של גוש היורו זכתה להצעה מפתיעה מחורה הרמנס - ילד הולנדי בן 11. הצעתו זיכתה אותו בפרס של 100 יורו

המשבר בגוש היורו, אשר נמשך כבר למעלה משנתיים, נראה סבוך ומורכב מאוד, אך ייתכן שהפיתרון לו נמצא דווקא בידיו של ילד בן 11.

היום הוכרזו המועמדים הסופיים לפרס וולפזון. הפרס, בסך 250 אלף ליש"ט (400 אלף דולר), מוצע לכלכלן שיצליח להגות את הרעיון הטוב ביותר לפירוק מסודר של גוש היורו, והוא ממומן על ידי איש העסקים הבריטי סיימון וולפזון, אשר הכריז עליו באוקטובר האחרון.

חמשת המועמדים הסופיים לפרס, בהם הכלכלנים רוג'ר בוטל וג'ונתן טפר, הציעו רעיונות שונים לעזיבתה של יוון או פירוקו של גוש היורו, אם כי לא הסכימו לחזות מתי יתרחש פירוק שכזה. ואולם את מרבית תשומת הלב משכה הצעה שהגיש חורה הרמנס בן ה-11 מהולנד.

הרמנס מציע שיוון תעזוב את גוש היורו ומסביר כיצד זה יקרה: "כל האנשים היוונים יביאו את שטרות היורו שלהם לבנק. הם יכניסו אותם למכונת החלפת כסף (שמצוירת בתרשים שצירפתי). אותם רואים, הבחור היווני לא נראה שמח! האיש היווני מקבל בחזרה דרכמות יווניות מהבנק, המטבע הישן שלהם. הבנק נותן את כל שטרות היורו לממשלת יוון, וכל היורוים האלה יוצרים פנקייק או פיצה. כעת ממשלת יוון יכולה להתחיל לפרוע את חובותיה, כל מי שיש לו חוב יקבל חתיכה מהפיצה".

הרמנס, שזכה ב-100 יורו על מאמציו, ממשיך בהסבר. "כאן מגיע החלק המבריק ברעיון שלי: היוונים לא רוצים להחליף את היורו שלהם בדרכמות משום שהם יודעים שערך הדרכמה יצנח. הם ינסו לשמור או להחביא שטרות יורו, והם יודעים שאם ימתינו זמן מה יקבלו יותר דרכמות. לכן, אם אדם יווני ינסה לשמור על היורו (או להכניס אותם לבנק במדינה אחרת כמו הולנד או גרמניה), וזה מתגלה, הוא יקבל קנס של עד כפליים מהסכום שהחביא!!! בדרך זו ניתן להבטיח שכל היוונים יביאו את שטרות היורו שלהם לבנק יווני וכך ממשלת יוון תוכל לפרוע את חובותיה. אני מקווה שהרעיון שלי יעזור לכם!".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully