וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יום אופטימי באחד העם: המסחר נחתם בעליות

רם עוזרי

3.4.2012 / 16:59

על רקע המגמה החיובית בוול סטריט ובשאר בורסות העולם התנהל גם המסחר בבורסה התל אביבית במגמת עלייה. מדדי ת"א 25 ות"א 100 עלו ב-1%

יום המסחר באחד העם התנהל היום באופטימיות על רקע המגמה החיובית בוול סטריט ובשאר בורסות העולם. המדדים טיפסו לאורך כל היום, וסגרו בעליות של 1%. המוסדיים המקומיים, כך נראה, מגדילים את החשיפה למניות.

מדד ת"א 25 עלה ב-1% לאחר שרשם עלייה רבעונית של 3%. ת"א 100 התחזק אף הוא ב-1% לאחר שהוסיף 4.9% לערכו ברבעון הראשון של 2012. ת"א בנקים הוסיף 0.7%, ומדד נדל"ן 15 , שבלט בקפיצה יומית של 2.5% אתמול, קפץ היום ב-1.8% נוספים.

"עיקר העליות בשוק נובעות מהגדלה רוחבית באפיק המניות מצד מוסדיים מקומיים. הזרים לא חוזרים עדיין לשוק המניות המקומי". אמר יוסי אפרתי, מנהל ההשקעות הראשי בהכשרה חברה לביטוח. "ביטוחי המנהלים שהיו עד לפני כמה חודשים ברמות חשיפה של 30%-34% לשוק המניות, הגיעו לרמה של 38%-40%. גם אנחנו הגדלנו את רמת החשיפה", מספר אפרתי.

ההגדלה הזו, הוא מוסיף, נותנת דלק לשוק המניות במידה רבה על חשבון שוק האג"ח הממשלתיות. "בנק ישראל הותיר את הריבית ללא שינוי ונראה כי הורדות הריבית הגיעו למיצוי. בהמשך השנה ככל הנראה נראה העלאות ריבית וזה מעיב על המח"מים הארוכים. בשוק מקצרים מח"מים וחלק מהכסף הסולידי יוצא מהאג"ח ועובר למניות", אומר אפרתי.

לדבריו, מי שמוביל את העליות בשוק המניות הן מניות הבנקים. "ההשפעה של צעדי ההקלה של המפקח על הבנקים בתחום הלימות ההון גברה על ההשפעה של הדו"חות המאכזבים שהציגו הבנקים. ההחלטה של המפקח שיחררה הרבה לחץ והמניות מגיבות בהתאם. זה יוצר מומנטום של עליות שגורר את כל השוק אחריו".

מה שתומך בהערכותיו של אפרתי הם נתוני הקרנות שפורסמו היום. מהנתונים עולה כי הציבור ממשיך להחזיר כספים לקרנות הנאמנות המסורתיות, בעלות הסיכון הגבוה יותר. במהלך חודש מארס גייסו הקרנות המסורתיות כ-900 מיליון שקל ומתחילת שנה הן גייסו 4 מיליארד שקל. לרוב, מדובר בכספים ששהו בחודשים האחרונים בקרנות נאמנות סולידיות כמו כספיות ושקליות וכעת מוזרמים בעיקר לקרנות אג"ח חברות, אג"ח מדינה וצמוד מדד ולקרנות מנייתיות. הקרנות הכספיות איבדו במארס 563 מיליון שקל ואילו השקליות איבדו 533 מיליון שקל.

מניית טבע סיימה את היום עם מחזור המסחר הגבוה בבורסה ורשמה עלייה של 0.4% על רקע הגיוס המוצלח מאתמול. מניית כיל רשמה קפיצה של 1.5%. בלטו גם מניית שיכון ובינוי, שזינקה ב-5% על רקע האפשרות לכניסת שותף מתחום הביטוח למיזם איי.או.אל, ומניית אלביט הדמיה שקפצה ב-6.7% על רקע מימוש נכסים באירופה. מניית בבילון רושמת עליה של 4.3% במחזור ער ומשלימה זינוק של 100% בשלושת החודשים האחרונים, לאחר שפורסם בעל השליטה נעם לניר מגדיל את אחזקותיו בחברה.

מניות במרכז

טבע ריכזה עניין לאחר שהשלימה אתמול בהצלחה הנפקה של איגרות חוב. טבע גייסה מיליארד יורו בהנפקה של איגרות חוב נושאות ריבית של 2.875% ועומדות לפירעון באפריל 2019. כמו כן, גייסה 450 מיליון פרנק שווייצי (400 מיליון דולר) בהנפקה של איגרות חוב נושאות ריבית של 1.5% ועומדות לפרעון באוקטובר 2018.

בימים האחרונים רכשה הפניקס בבורסה מניות אקסלנס בהיקף של 8.4 מיליון שקל המהוות כ-1% מהחברה. בכך מגיעה הפניקס לאחזקה נוכחית של 80% באקסלנס שצפויה לגדול בתוך שנה עד ל-90%. בשנה הקרובה, צפויה הפניקס לקבל כ-10% ממניות אקסלנס שמוחזקים היום בידי מייסדי החברה גיל דויטש ורוני בירם, זאת במסגרת עסקת מכירה שסוכמה בעבר. המניות יועברו בשתי חבילות כשהראשונה בהיקף של כ-5% ממניות אקסלנס, צפויה לעבור כבר בימים הקרובים, תמורת 100-90 מיליון שקל.

חברת מעלות S&P העניקה היום דירוג של 'ilA לחברת הנדל"ן בראק קפיטל . דירוג זה גבוה מהדירוג הנוכחי שהעניקה מידרוג לחברה, A3, המקביל לדירוג A- של מעלות. החברה צפויה להיכנס למדד ת"א 100 השנה. בראק קפיטל פרופרטיז אן. וי. (BCP) הינה החברה באמצעותה מרכזת קבוצת בראק קפיטל את פעילות הנדל"ן בגרמניה. החברה נשלטת על ידי קבוצת בראק קפיטל המחזיקה בה כ-70% באמצעות בעלי השליטה ובעלי העניין בה, ומנוהלת על ידי גל טננבאום ואופיר רחמים.

יצרנית הבדים אבגול קיבלה דירוג של A מחברת הדירוג S&P לסדרת האג"ח החדשה שלה בהיקף של 250 מיליון שקל. אבגול מייעדת 150 מיליון שקל מהסכום לצרכים שוטפים והיתרה להחלפת חוב פיננסי. לאבגול סדרה קיימת שבה עליה לפרוע ב-3 השנים הקרובות כ-150 מיליון שקל.

חברת מודיעין הודיעה כי היא מחדשת את המו"מ עם ישראמקו על רכישת 10%-15% ברישיונות חיפושי בגז הימיים שמשון ודניאל; בעסקה נוספת בתחום הגז, הזדמנות ישראלית שבשליטת רוני הלמן ואורי אלדובי חתמה על הסכם לרכישת 10% מרישיון החיפושים "עוז" (לשעבר בינימין דרום) מידי טדי שגיא.

  • עוד באותו נושא:
  • אחד העם

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully