וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הפיקוח על הביטוח יעדכן לוחות תמותה; צפויה הרעה בחלק מהפנסיות

מירב ארלוזורוב

3.4.2012 / 22:00

הלוחות מודדים את תוחלת החיים ועל פיהם מחליטה חברת הביטוח את גובה הקצבה לפנסיה. טרם ידוע אילו מגזרים ייפגעו כתוצאה מכך

הפיקוח על הביטוח במשרד האוצר, בראשות פרופ' עודד שריג, משלים תהליך של בדיקת לוחות התמותה המשמשים את חברות הביטוח לשם קביעת תשלומי קצבאות הפנסיה בביטוחי חיים ובקרנות הפנסיה. הבדיקה, שתסתיים בחודש הקרוב, תוביל לשינויים בחלק מלוחות התמותה. בעקבות זאת, יש מגזרים מסוימים - לא ידוע עדיין אילו - שבהם צפויה הרעה בקצבת הפנסיה.

לוחות התמותה משמשים לחישוב המקדמים שעל פיהם נקבע גובה הקצבה החודשית. כך, כאשר חוסך פורש לפנסיה עם חיסכון של מיליון שקל, חברת הביטוח תחלק את החיסכון שלו במקדם הקצבה ותוצאת החלוקה שתתקבל היא שתקבע את גובה הקצבה החודשית. ככל שתוחלת החיים עולה, סכום החיסכון צריך להספיק ליותר שנות פנסיה, מקדם הקצבה עולה - והפנסיה החודשית קטנה.

השינויים בחישוב הקצבה נעשים רק בנוגע למי שעדיין לא פרשו לגמלאות. הם אינם נוגעים למי שכבר פרשו לגמלאות, ומקדם הקצבה שלהם כבר חושב.

בדיקת המפקח מעלה תמונה מעורבת, ולאו דווקא הרעה חד משמעית של לוחות התמותה ביחס למצב ששרר לפני שלוש שנים. כמו כן, מקדמי הקצבה מניחים עלייה בתוחלת החיים, כך שהם עולים באופן אוטומטי גם כך.

הפיקוח על הביטוח בודק את לוחות התמותה, המשמשים את חברות הביטוח בקביעת קצבת הפנסיה החודשית, אחת לשלוש שנים. הבדיקה הנוכחית צפויה להסתיים בחודש הקרוב, והניבה כבר ממצאים ראשוניים. ככל הנראה, יש לוחות תמותה שאינם דורשים שינוי, יש כאלה שבהם קצב הגידול בתוחלת החיים הואט, ויש מגזרים ולוחות תמותה שבהם תוחלת החיים גדלה בקצב מהיר יותר מזה שנחזה מראש, דבר המחייב הרעה בתשלומי הפנסיה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully