וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הבנק הפדרלי גרר את וול סטריט לירידות

נמרוד הלפרן, ערן אזרן

3.4.2012 / 23:21

התשואה על האג"ח הממשלתיות בארה"ב קפצה ל-2.28%, מניית אפל נסגרה בשיא. קומברס נפלה ב-6% עקב דו"חות. מדד S&P 500 נסוג משיא של כמעט 4 שנים, נאסד"ק נסוג משיא של 11 שנה

בורסות וול סטריט נסגרו בירידות, ומדד S&P 500 נסוג משיא של כמעט ארבע שנים, לאחר שהבנק הפדרלי העריך כי יימנע מצעדים מוניטריים מרחיבים נוספים אלא אם כן תחול הרעה במצב כלכלת ארה"ב, ובעקבות עלייה מתונה מהצפוי בהזמנות מבתי חרושת בארה"ב. שובם של חששות משבר החוב באירופה אף הוא הכביד על המדדים. הירידות במגזר הטכנולוגיה היו מעט יותר מתונות הודות למניית אפל, אשר המשיכה לשבור שיאים.

מדד דאו ג'ונס אשר נסגר אתמול ברמתו הגבוהה ביותר מאז סוף דצמבר 2007, ירד ב-0.5%; מדד S&P 500 אשר נסגר אתמול ברמתו הגבוהה ביותר מאז חודש מאי 2008, נסוג ב-0.4%; מדד נאסד"ק אשר נסגר אתמול ברמתו הגבוהה ביותר מאז שלהי שנת 2000, איבד 0.2%. שוק האג"ח הממשלתיות האמריקאיות נסגר בירידות חדות, והתשואה על האג"ח ל-10 שנים זינקה ב-0.09% לרמה של 2.28%.

פרוטוקול ישיבת הבנק הפדרלי

הבנק הפדרלי יימנע מנקיטת צעדים מוניטריים מרחיבים נוספים אלא אם כן התאוששות כלכלת ארה"ב תאבד מתנופתה או לחילופין שהאינפלציה תתמתן לרמה נמוכה יותר מהיעד של 2%. כך לפי פרוטוקול ישיבתה האחרונה של ועדת השוק הפתוח של הבנק הפדרלי (FOMC) שהתקיימה ב-13 במארס - ישיבה שבסופה שב והעריך הבנק המרכזי כי יידרש להותיר את הריבית ברמה נמוכה באופן חריג עד שלהי שנת 2014.

"כמה מחברי הוועדה העריכו כי יהיה צורך בתמריצים נוספים במקרה שהכלכלה תאבד מתנופתה או שהאינפלציה תישאר מתחת לרמה של 2%", נכתב בפרוטוקול הישיבה. ככלל, הפרוטוקול מצביע על תחושת דחיפות פחותה בקרב בכירי הבנק המרכזי לנקוט בצעדים מוניטריים מרחיבים נוספים לעומת הישיבה הקודמת שנערכה בינואר. באותה ישיבה, מספר חברים בועדה העריכו כי התנאים הכלכליים הנוכחיים עשויים לחייב רכישות אג"ח נוספות, אולם בישיבה שנערכה בחודש שעבר, עמדה זו הוחלפה בהערכה לפיה יהיה מקום לצעדים הללו רק במקרה של הרעה בתנאים הכלכליים.

בתחילת שנת 2012, העריכו מרבית הכלכלנים כי הבנק הפדרלי יבצע סבב נוסף של הרחבה כמותית באמצע שנת 2012, אולם ככל שהשתפרו הנתונים המקרו כלכליים שפורסמו בארה"ב, נדחק המועד בו העריכו האנליסטים כי צפויה הרחבה כמותית נוספת רחוק יותר אל העתיד.

עוד עולה מפרוטוקול הישיבה שפורסם היום כי בכירי הבנק הפדרלי העריכו כי מצב הכלכלה השתפר במעט, אולם הם לא הכניסו שינויים משמעותיים בתחזית הכלכלית. בתחום שוק העבודה, שהפגין באחרונה סימני שיפור, מספר בכירים בבנק הפדרלי העריכו כי קיים חשש כי מגמת השיפור תתפוגג בהמשך השנה. בפרוטוקול הישיבה של חודש שעבר נכתב כי רמת האבטלה עודנה גבוהה, למרות השיפור שנרשם באחרונה בשוק העבודה.

עוד בחזית המקרו כלכלית: הזמנות מבתי חרושת בארה"ב גדלו בפברואר ב-1.3% - עלייה שלישית בארבעה החודשים האחרונים - לאחר ירידה של 1.1% בינואר, מסר היום משרד המסחר האמריקאי. תחזית הכלכלנים היתה לעלייה חדה יותר של 1.5% לאחר ירידה של 1% שעליה דווח במקור בינואר. בניכוי הזמנות ציוד בתחום התחבורה, גדלו ההזמנות מבתי חרושת בפברואר ב-0.9% - הגידול החד ביותר זה חמישה חודשים - לאחר ירידה של 0.5% בינואר.

שובם של חששות משבר החוב באירופה

בורסות אירופה, אשר השלימו אתמול את הזינוק הדו-יומי החד ביותר מאז פברואר, נסגרו בירידות על רקע שובם של חששות משבר החוב באירופה ועלייה מתונה מהצפוי בהזמנות מבתי חרושת בארה"ב, הכלכלה הגדולה בעולם. התשואה על האג"ח הממשלתיות של ספרד ואיטליה זינקו. מניות הבנקים הובילו את הירידות היום בבורסות אירופה.

בורסת לונדון נסגרה בירידה של 0.6%, פרנקפורט איבדה 1.1%; פאריס ירדה ב-1.6%, בורסת מדריד נפלה ב-2.7%; מילאנו צנחה ב-2%. מדד סטוקס 600 הכלל אירופי, אשר זינק אתמול ב-1.5% בדרכו לקפיצה הדו-יומית החדה ביותר זה חודשיים, נסוג היום ב-1.1%. עם זאת, המדד עודנו גבוה בכ-8% מרמתו בתחילתה שנה.

מניות בולטות במסחר

חברת ההשקעות טופיקה קפיטל מרקטס צופה כי מניית אפל, שכבר חצתה את רף ה-600 דולר, צפויה להגיע בשנה הקרובה למחיר של יותר מ-1,000 דולר, בעקבות התרחבות פעילות החברה בסין וכניסתה לשוק הטלוויזיות. התחזית של האנליסט בריאן וייט מטופיקה גבוהה בהרבה מתחזיות של אנליסטים אחרים. כדי להגיע למחיר זה, תצטרך מניית אפל לזנק ב-62% בשנה הקרובה.

"אפל מתפשטת כמו אש ברחבי העולם", כתב וייט. לדבריו, מניית אפל תגיע למחיר של 1,001 דולר בעקבות השקת אפל טי.וי ואייפון משודרג. צ'יינה מובייל, מפעילת הסלולר הגדולה באסיה, צפויה להתחיל למכור את האייפון השנה, מה שיוסיף מיליוני לקוחות לאפל, אמר וייט.

בגזרת המניות הישראליות בוול סטריט, קומברס דיווחה היום כי הכנסותיה ירדו ב-2011 ב-11% ל-771 מיליון דולר, בהשוואה להכנסות של 863 מיליון דולר בשנה הפיסקלית של 2010. מדובר בהכנסות של שתי החטיבות של החברה - הבילינג (BSS) ושירותי הערך המוסף (VAS). הכנסות הרבעון הרביעי עמדו על 181 מיליון דולר. הרווח התפעולי של שתי חטיבות אלו הסתכם ב-11 מיליון דולר, בהשוואה להפסד תפעולי של 60 מיליון דולר אשתקד. כך על פי הדו"חות השנתיים.

חברת הגנריקה הגדולה בעולם, טבע, השיקה שתי גרסות גנריות לתרופות Avapro ו-Avalide של סנופי אוונטיס. התרופות, המגיעות בכדורים, נועדו לטפל בלחץ דם גבוה, ותוקפות שוק של 464 מיליון דולר ושל 124 מיליון דולר מכירות שנתיות בארה"ב בהתאמה.

כמו כן, טבע קיבלה בלעדיות שיווק של גירסות גנריות למשך כחצי שנה. זאת, לאחר שבשבוע שעבר, המנהל המזון והתרופות האמריקאי FDA אישר לטבע שיווק של תרסיס אף "יבש" QNASLTM בארה"ב לטיפול בנזלת אלרגית אצל בני 12 ומעלה עם שווי שוק המוערך בכ-2.5 מיליארד דולר בשנה.

סלקום דיווחה מוקדם יותר היום כי זכתה במכרז הסלולר של צה"ל ותשרת את הצבא הישראלי בשלוש השנים הבאות. מדובר במכרז יוקרתי ביותר בו התמודדו שלוש חברות הסלולר הגדולות. סלקום תחליף את ספקית הסלולר הנוכחית של צה"ל - מירס, שלא יכלה להתמודד במכרז עקב תנאי הסף שלו. מדובר במכרז השני בגודלו במשק הישראלי, ובו כ-80 אלף מכשירים של קציני צה"ל, נגדים ובני משפחותיהם. המרכז הגדול ביותר בשירות הציבורי הוא של החשכ"ל, האחראי לכל מכשירים בשירות הציבורי.

  • עוד באותו נושא:
  • וול סטריט

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully