וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חסכת חשמל בקיץ? תזכה בהנחה בחשבון

איתי טרילניק

4.4.2012 / 9:12

על מנת לתמרץ את הלקוחות הביתיים לחסוך בצריכת החשמל במהלך חודשי הקיץ אישרה רשות החשמל את תכנית "חסכת הרווחת". לקוח שיחסוך 15%-20% מהצריכה יזכה להנחה של 10%

מליאת רשות החשמל אישרה שלשום את הסדר החיסכון בחשמל "חסכת הרווחת", שמעניק הנחה בחשבון החשמל לצרכנים שיחסכו בצריכת החשמל. מדובר במודל שיושם לראשונה בקליפורניה, ויעניק הנחה של 10% בחשבון הסופי למי שיחסוך בין החודשים יוני-ספטמבר 15%-20% מצריכת החשמל שלו בתקופה המקבילה אשתקד, והנחה של 20% למי שיחסוך 20%-30% בצריכה.

ההסדר מיועד לצרכנים ביתיים בלבד, אשר אחראים לכ-30% מהביקושים לחשמל במשק. על מנת להצטרף להסדר, יידרשו צרכני החשמל המעוניינים בכך להירשם באתר מיוחד שתקים חברת החשמל. בנוסף, ילווה ההסדר בקמפיין תקשורתי של משרד האנרגיה והמים.

מחיר החשמל בקיץ. TheMarker
מחיר החשמל בקיץ/TheMarker

ההסדר נועד לתמרץ את צרכני החשמל להפחית את הצריכה בקיץ, בשל המחסור הצפוי בגז טבעי והתחזית לקשיים באספקת החשמל למשק בשעות שיא הצריכה.

במסגרת הניסיונות להתמודד עם הקשיים נבחנים בימים אלה פתרונות נוספים להגברת תפוקת החשמל, לצד הקטנת הביקוש לחשמל. בין היתר, אישרה הרשות גם תעריף "תעו"ז פשוט" למשקי בית, המייקר את מחיר החשמל בשעות שיא הצריכה תמורת הנחה בשעות השפל. עם זאת, נדרשים לכך מוני חשמל מיוחדים, שעדיין לא זמינים להתקנה בידי חברת החשמל.

בנוסף, צפויה הרשות לאשר ללקוחות ביתיים גם הסדר "ניהול צריכה עצמית", שבמסגרתו ישולם לצרכני החשמל 3.15 שקל לכל קווט"ש שיחסכו בשעות שיא הצריכה. ההסדר מיועד אמנם לצרכני חשמל בינוניים (מסחר ותעשייה קלה), אך צרכנים פרטיים יוכלו גם כן ליהנות ממנו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully