וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מתחם בתי המשפט בתל אביב יעבור לבת ים

נמרוד בוסו

4.4.2012 / 11:41

מהסכם שעליו עתידים לחתום בקרוב הממונה על הדיור הממשלתי במשרד האוצר ועיריית בת יםה עולה כי המתחם החדש יוקם ברחוב ניסנבאום בעיר

מתחם בתי המשפט, הנמצא כיום ברחוב שוקן בתל אביב, יעבור בעוד כשלוש שנים לאזור העסקים של בת ים - כך עולה מהסכם שעליו עתידים לחתום בקרוב הממונה על הדיור הממשלתי במשרד האוצר ועיריית בת ים. המתחם, שיוקם על קרקע עירונית ברחוב ניסנבאום בעיר, יכלול את בית המשפט לתעבורה, בית המשפט לענייני משפחה, בית הדין האזורי לעבודה ובית המשפט לנוער. בנוסף, מתוכנן לעבור אליו גם בית המשפט לעניינים מקומיים של בת ים.

בפגישה שנערכה ביום ראשון השבוע בין נציגי העירייה והאוצר, נערכו תיקונים אחרונים בחוזה, כשהחתימה בפועל תיעשה להערכת הצדדים לאחר חג הפסח. על פי ההסכם, תקצה עיריית בת ים קרקע בשטח 5 דונמים ברוטו (כולל שטחים ירוקים פתוחים), שעליה ייבנה המתחם החדש, בשטח בנוי של כ-12 אלף מ"ר. הקרקע תוקצה לפרק זמן המקובל בהסכמי חכירה: 49 שנה עם אופציה ל-49 שנים נוספות, אך המדינה לא תשלם לעירייה דמי חכירה, אלא היטלים בלבד.

המגעים בין הצדדים החלו כבר לפני שלוש שנים, אך הופסקו לאור החלטת המדינה לבחון חלופות לבת ים, בהן לוד. לפני כמה חודשים פנה משרד האוצר בשנית לעיריית בת ים והמשא ומתן בין הצדדים חודש. לאחר חתימת ההסכם, מתכוון הממונה על הדיור הממשלתי להוציא מכרז להקמת המבנה, ובאוצר מעריכים כי עד סוף 2015 כבר יהיה המתחם החדש מוכן לאכלוס. המבנה הנוכחי ברחוב שוקן, אותו שוכרת המדינה, יוחזר לידי בעליו.

מלבד העובדה שבזכות המתחם יגיעו לבת ים עוד 200-300 עובדים, הוא יביא לאזור העסקים עוד אלפי אנשים ביום", מעריכה ליאת אביאלי מחברת רן וולף לתכנון אורבני, המנהלת עבור עיריית בת ים את אזור העסקים. "ההעברה תתרום ישירות לפיתוח האזור, ואנחנו מאמינים שייפתחו עסקים רבים בסמוך, כמו משרדי עורכי דין שיבקשו לעבור לכאן".

בשטח המיועד למתחם נמצאים כיום מחסני המשק של עיריית בת ים. השטח שעליו שוכנים המחסנים - 20 דונם בסך הכל - יחולק בין בתי המשפט ובין מגדל מסחר ומשרדים בן 24 קומות שהעירייה מתכננת להקים במקום, ושאליו תעביר בהמשך העירייה את משרדיה. בימים הקרובים מתכוונת העירייה לפרסם את המכרז לבניית המגדל. מדוברות משרד האוצר נמסר כי "מדובר בהעברת בית הדין לעבודה, הנמצא בשכירות, למשכן קבע בבת ים, וכן העברת בית המשפט לנוער ומשפחה הנמצא גם הוא בשכירות בבת ים. המבנה החדש יתוכנן, ייבנה ויתוחזק על ידי יזם מהמגזר הפרטי שייבחר במכרז פומבי שיפורסם בהמשך".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully