וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מניות התקשורת משכו את המסחר באחד העם לירידות

ואדים סבידרסקי

4.4.2012 / 16:40

על רקע ירידות השערים בעולם בעקבות פרוטוקול הבנק הפדרלי והחשש ממשבר החוב באירופה התנהל המסחר בבורסה התל אביבית במגמת ירידה. ת"א 25 ות"א 100 ירדו ב-0.5%

המסחר בבורסת אחד העם נחתם היום במגמה שלילית, על רקע ירידות השערים בעולם בעקבות פרוטוקול הבנק הפדרלי והחשש ממשבר החוב באירופה. מדד ת"א 25 ירד ב-0.5%; מדד ת"א 100 איבד 0.5% ומדד הבנקים הוסיף 0.5% בניגוד למגמה. מדד מניות נדל"ן ירד ב-0.9%. מדד ת"א תקשורת התממש ב-2.3% בהובלת מניות קבוצת אלוביץ', כאשר בזק ריכזה היום מעל ל-10% מסך מחזור המסחר, שהסתכם במיליארד שקל.

האסטרטג הראשי של קבוצת איילון, יניב פגוט, התייחס היום למצב השוק המקומי והסביר כי "פרוטקול ישיבת הבנק המרכזי האמריקאי שפך מים צוננים על חלומות ההרחבה הכמותית השלישית בארה"ב 'כאן ועכשיו', זאת כאשר השווקים הפיננסים לא הוכיחו בשנים האחרונות כי הם מסוגלים להתמודד עם האתגרים הכלכליים ללא מכונת ההנשמה של תוכניות מוניטאריות ופיסקאליות. לאחר סיום תוכניות ההרחבה הכמותית הראשונה והשנייה השווקים צנחו וקיים חשש מהותי כי תופעה זו תחזור על עצמה גם הפעם. התשואות של אג"ח ממשלת ארה"ב אשר 'כבושות' באופן מלאכותי בעקבות ההתערבות האגרסיבית של הבנק המרכזי האמירו בחדות ואם הדבר יימשך יהיה בכך בכדי ללחוץ כלפי מעלה את תשואות האג"ח הממשלתי הארוכות בישראל".

פגוט התייחס לסקטור תקשורת ולמניית בזק בפרט: "מניות תקשורת זה OUT ומניות חברות אחזקות המחזיקה בחברת תקשורת זה דאבל OUT. עדכון כלפי מטה של מחיר היעד של חברת בי קומוניקיישן הוא טריוואלי ופועל יוצא של שחיקה ברווחיות בזק נוכח התגברות התחרות בשוק התקשורת בכלל ושוק הסלולר בפרט. רק אתמול קיבלנו תזכורת במכרז צה"ל באשר לעוצמת התחרות בשוק הסלולר וקודם לכן למי ששכח הפילה הוט פצצה תחרותית על שוק ספקיות האינטרנט. אם משקללים לשחיקה בפוטנציאל הכלכלי של נכס הבסיס של בי קום את הקושי הגובר לינוק דיבידנדים מוגדלים מחברת הבת ואת מרווחי הסיכון הגדלים בשוק האג"ח הקונצרני הכיוון של מחיר היעד של החברה ברור".

בורסות וול סטריט נסגרו אמש בירידות. מדד S&P 500 נסוג משיא של כמעט ארבע שנים, לאחר שהבנק הפדרלי העריך כי יימנע מצעדים מוניטריים מרחיבים נוספים אלא אם כן תחול הרעה במצב כלכלת ארה"ב. מדד דאו ג'ונס ירד ב-0.5%; מדד S&P 500 נסוג ב-0.4%; מדד נאסד"ק איבד 0.2%. שוק האג"ח הממשלתיות האמריקאיות נסגר בירידות חדות, והתשואה על האג"ח ל-10 שנים זינקה ב-0.09% לרמה של 2.28%.

תושבי חוץ מימשו נטו בחודש פברואר כ-1.2 מיליארדי דולרים במק"מ, לאחר מימושים בהיקף של כ-460 מיליונים בחודש ינואר. זה החודש העשירי ברציפות בו נרשמים פדיונות נטו של תושבי החוץ בשוק המק"מ, כאשר בחודשים אלה הסתכם סך הפדיונות נטו בכ-10 מיליארד דולר.

גד זאבי, בעל השליטה ביבואנית סובארו לישראל יפנאוטו החזקות , העביר אתמול הצעת הסדר לבעלי איגרות החוב סדרה א', לפיה יפרע תשלום קרן בסך של 27 מיליון שקל (שהיה אמור להתבצע בחודש מארס) במספר תשלומים במהלך שמונת החודשים הקרובים. עיקר הפירעון יתבסס על מימוש אופציה למכירת קרקע בוואדי סליב בחיפה, הנמצאת בבעלות זאבי.

יוסי מימן, ונציגות אג"ח ב' של אמפל קרובים לחתימת הסדר. בימים האחרונים ניסחו הצדדים עקרונות מסגרת ובתוך 60 יום צפויים הצדדים לחתום על הסכם סופי, ולפיו יידחו תשלומי הקרן בשנתיים בתמורה לפיצוי בריבית. גובה הריבית אינו ידוע ולגבי סעיף זה עדיין לא הושגו הסכמות.

במסגרת עקרונות ההסדר יזרים יוסי מימן 6 מיליון דולר, הכוללים 3.8 מיליון דולר במזומן ו-24% ממניות אלטק שבשליטתו (השוות בשוק 2.2 מיליון דולר). זאת לכיסוי הוצאות ההנהלה בשנה הראשונה. נוסף על כך, יעניק מימן למחזיקי האג"ח אופציית פוט על 25% בפרויקט האתנול בקולומביה, שעבורם העמידה אמפל למימן הלוואה של 22 מיליון דולר, שעד כה הוא סירב להשיב.

מגל מערכות דיווחה לפני פתיחת המסחר בנאסד"ק על תוצאות הרבעון הרביעי של 2011 והשנה כולה. הכנסות החברה בשנת 2011 הסתכמו ב-89 מיליון דולר - עלייה של 78% בהשוואה ל-50 מיליון דולר בשנת 2010. הרווח הגולמי בשנת 2011 הסתכם ב-39.5 מיליון דולר והיווה 45% מההכנסות.

חברת הנדל"ן והתשתיות, שיכון ובינוי, שבשליטת שרי אריסון, בדרך להיכנס לפעילות בתחום התשתיות בארה"ב, מדינה שהחברה סימנה כיעד פעילות חדש - כך אמרו אתמול מנהלי החברה בכנס אנליסטים בבורסת ת"א. מנהלי שיכון ובינוי אמרו כי הקבוצה חברה לשני גופים מקומיים בארה"ב ויחד הם יתמודדו במכרז על פרויקט תשתיות בהיקף של כמיליארד דולר בחוף המערבי.

יו"ר תנובה, שלמה רודב, הודיע אמש לוועד ההנהלה כי הוא מבקש לסיים את תפקידו כיו"ר החברה, על רקע חילופי דעות מקצועיים עם בעלי השליטה, חברת איפקס. החברה הוסיפה כי פרישתו של רודב נכנסת לתוקף באופן מיידי. עד למינוי יו"ר קבוע, יכהן כיו"ר זמני ד"ר שמואל אבן, חבר ועד ההנהלה.

נובה מכשירי מדידה , ספקית פתרונות מטרולוגיה עצמאיים והמשולבים עבור בקרת התהליכים בשוק המוליכים למחצה, דיווחה היום כי לקוח Foundry הנמנה בין 5 המובילים, בחר במערכות המדידה המשולבות של נובה כמערכות המועדפות לייצור במגוון טכנולוגיות מתקדמות. המערכות מיועדות לשימוש בתהליך ה-CMPבמספר אפליקציות. בשוק מעריכים כי לקוח זה יהפוך למהותי ויהיה אחראי על מעל ל-10% ממחזור מכירות של נובה.

בגיר, חברת ההלבשה שבשליטת קרן פימי של ישי דוידי (40%) ובי.ג'י.איי של צביקה בארינבוים (36%), הפסידה במהלך 2011 כ-40 מיליון דולר - כך עולה מדו"חותיה השנתיים של בי.ג'י.אי שפורסמו בשבוע שעבר. עוד עולה מהדו"חות כי לבגיר גירעון של 35.6 מיליון דולר בהון העצמי, ותזרים מזומנים שלילי מפעילות שוטפת בהיקף של 975 אלף דולר.

פרופ' אמיר ברנע ממרכז הבינתחומי בהרצליה, הציג הערכת שווי שביצע לשני הבנקים הגדולים על בסיס הדו"חות הכספיים ל-2011 שפורסמו בשבוע שעבר. מסקנת הערכת השווי של ברנע היא כי השווי הראוי לבנק הפועלים הוא מכפיל הון של 0.84-1. הפועלים נסחר כיום במכפיל 0.77. מסקנת הערכת השווי ביחס לבנק לאומי, הנסחר כיום במכפיל הון 0.74, היא כי השווי הראוי הוא מכפיל הון של 0.7-0.9. לכן אמר ברנע כי אף שמקובל לחשוב שבנק שנסחר בפחות מההון שלו הוא הזדמנות קנייה, הרי ש"שווי השוק של שני הבנקים הגדולים הוא בגבול התחתון של הערכת השווי, כלומר מדובר בהשקעה סבירה אך לא מעבר לכך".

  • עוד באותו נושא:
  • אחד העם

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully