וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יו"ר הוועד: "תנובה רוצה לפטר מאה עובדים בשנה, במשך 5 שנים"

חיים ביאור

4.4.2012 / 19:25

לדברי אחיאב שמחי, ההנהלה דרשה במשא ומתן כי הוועד יסכים לפיטורים ונימקה אותם בצורך של החברה להתייעל, לנוכח תפקודם הלקוי של מקצת העובדים

במשא ומתן שהתנהל באחרונה בין הנהלת תנובה לבין ועד העובדים בחברה וההסתדרות, דרש הסמנכ"ל משאבי אנוש, עצמון ליפשיץ, שהוועד יסכים לפיטורי 100 עובדים בכל שנה וזאת לתקופה של 5 שנים, כך שבסך הכל יפוטרו מהחברה 500 עובדים. כך טען היום יו"ר הוועד הארצי של עובדי תנובה, אחיאב שמחי. בתנובה מועסקים 8,000 עובדים מהם 5,000 מאורגנים בהסתדרות ומוגנים על ידי הסכם קיבוצי.

לדברי שמחי, ליפשיץ נימק את דרישתו בכך שיש לייעל את החברה לנוכח העובדה שתפקודם של מקצת העובדים הוא לקוי, דבר הגורם נזק לחברה במציאות התחרותית שבה היא פועלת. "אני לא מכיר עובדים שתפקודם לקוי או שאינם תורמים לחברה", אמר שמחי. "אילו נמצאו עובדים כאלה בחברה הם בוודאי היו מוזמנים לבירור נוקב שבו נציג הוועד היה משתתף - אבל זה לא קרה".

שמחי הוסיף כי "אם להנהלה יש טענה כלשהיא כלפי תפקודו של עובד בחברה עליה לומר זאת ולהזהיר את העובד אם יש צורך. הוועד לא ייתן יד להעסקת עובד שמועל בתפקידו אבל יש דרך מסודרת שבה יש לנקוט כלפי העובד. גם חברים אחרים בוועד יצאו כנגד דרישת ההנהלה והעריכו שמדובר ב"ניסיונות הפחדה כחלק מטקטיקת ניהול מו"מ".

בתוך כך, ערב חג הפסח ניכתה הנהלת תנובה שכר מכ-50 עובדים בגין ימים בחודש האחרון שבהם השתתפו העובדים בעיצומים במסגרתם נמנע השיווק של גבינת קוטג', משקאות שוקו ומוצרי יופלה. ליפשיץ הודיע לעובדים אלה שעקב הימנעות העובדים מלשווק את המוצרים היא מפסיקה את ייצורם ולפיכך הם נדרשים שלא להגיע לעבודה. עוד הוא הודיע במכתבו כי עובדים אלה לא יהיו זכאים לשכר עבור הימים בהם יישארו בבית מכיוון שהנהלת החברה החליטה לקיים השבתת מגן. בתגובה אמר היועץ המשפטי של עובדי תנובה, עו"ד בני כהן: "להשבתת מגן כללים ברורים ומחייבים והודעתו של הסמנכ"ל לא תעמוד במבחן משפטי".

הנהלת תנובה סירבה להגיב על טענת הוועד בנוגע לדרישתה לפטר 100 עובדים מדי שנה. בנוגע לניכוי משכר העובדים נמסר מההנהלה: "בשל העיצומים שחלק מהעובדים נקטו והתבטאו באי חלוקת מוצרים, נאלצה תנובה להפסיק את פעולתם של קווי יצור מסויימים. לחלק מהעובדים באותם קווי יצור נמצאה תעסוקה חלופית, בעוד שלעובדים אחרים נמסר שבשל העיצומים אין תעסוקה עבורם ולכן לא ישולם להם שכר עבור הימים הללו. עם נפסקת העיצומים שבו כל העובדים לעבודה סדירה".

עובדי תנובה דורשים שייחתם עמם הסכם חדש הקובע תוספת שכר של 5% בכל שנה. עוד הם דורשים שיתווספו רכיבי שכר לחישוב הפנסיוני ושעובדי דור ב' שתנאי העסקתם נחותים יחסית יועברו למעמד של עובדי דור א' לאחר תקופה של 7 שנים. בנוסף הם מתנגדים לרפורמה בשיטת חלוקת התוצרת שיזם היו"ר הפורש, שלמה רודב. העובדים הפסיקו את העיצומים בשל חג הפסח והם מאיימים לחדשם לאחר החג. ההסתדרות מגבה את מאבק העובדים.

  • עוד באותו נושא:
  • תנובה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully