וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

וול סטריט נסגרה בירידה החדה ביותר זה כחודש

נמרוד הלפרן, ואדים סבידרסקי

4.4.2012 / 23:10

מדד דאו ג'ונס ירד ב-0.9%; מדד S&P 500 איבד 1%. מדד נאסד"ק ירד ב-1.5% - הירידה היומית החדה ביותר בשנת 2012

בורסות וול סטריט רשמו את הירידה החדה ביותר זה קרוב לחודש, ונסגרו במגמה שלילית זה היום השני ברציפות, על רקע הנפקת אג"ח ממשלתיות מאכזבת של ספרד, ששבה ועוררה את החשש כי ממשלתה תזדקק לסיוע אירופה, בדומה לאירלנד, פורטוגל ויוון לפניה. ירידה חדה מהצפוי במדד מנהלי הרכש של מגזר השירותים בארה"ב אף היא הכבידה על המדדים.

מדד דאו ג'ונס ירד ב-0.9%; מדד S&P 500 איבד 1% - הירידה היומית החדה ביותר זה כמעט חודש - ונסגר מתחת לרמה של 1,400 נקודות. המדד נסוג אתמול משיא של כמעט ארבע שנים, לאחר שהבנק הפדרלי העריך כי יימנע מצעדים מוניטריים מרחיבים נוספים אלא אם כן תחול הרעה במצב כלכלת ארה"ב. זאת, בניגוד לעמדתו הקודמת לפיה יתכן כי ינקוט בצעדים אלו גם במידה שמצב הכלכלה יישאר כפי שהוא. מדד נאסד"ק ירד ב-1.5% - הירידה היומית החדה ביותר בשנת 2012.

שוק האג"ח הממשלתיות האמריקאיות, שרשם אתמול את הנפילה החדה ביותר זה כמעט שלושה שבועות, נסגר בעליות לאחר שירידות בשוקי המניות ושל האג"ח הממשלתיות של ספרד ואיטליה הגבירו את הביקוש לאג"ח הממשלתיות של ארה"ב, הנחשבות להשקעה בטוחה יחסית. התשואה לאג"ח ל-10 שנים נסוגה משיא של כמעט שבועיים, וירדה ב-0.04% לרמה של 2.24%. התשואה על האג"ח קפצה ביום שלישי ב-0.12%, הזינוק החד ביותר מאז ה-14 במארס, ועלתה מוקדם יותר היום לרמה של 2.3% - רמתה הגבוהה ביותר מאז ה-22 במארס.

נתוני מקרו כלכליים בארה"ב

מדד מנהלי הרכש של מגזר השירותים בארה"ב ירד במארס לרמה של 56 נקודות לעומת רמה של 57.3 נקודות בפברואר, מסר היום מכון המחקר ISM. תחזית הכלכלנים היתה לירידה מתונה יותר של המדד לרמה של 56.8 נקודות. זה החודש ה-27 ברציפות שבו המדד נמצא מעל לרמה של 50 נקודות. מדד מעל לרמה זו משקף צמיחה בפעילות הכלכלית, ואילו מדד מתחת לרמה זו משקף התכווצות של הפעילות.

חברות בארה"ב הוסיפו מספר גבוה מהצפוי של משרות בחודש מרץ, עדות נוספת להמשך התאוששות שוק התעסוקה האמריקאי. חברת ההשמה ADP דיווחה היום כי 209 אלף משרות נוספו למגזר הפרטי בארה"ב בחודש מארס, בהמשך לגידול של 230 אלף משרות בפברואר. כלכלנים צפו גידול מתון יותר של 206 אלף משרות במארס, לאחר תוספת של 216 אלף משרות שעליה דווח במקור בפברואר.

ביום שישי יפרסם משרד העבודה האמריקאי את דו"ח התעסוקה לחודש מארס. כלכלנים צופים כי 215 אלף משרות נוספו לשוק העבודה בארה"ב בחודש מארס, ושיעור האבטלה יישאר ללא שינוי ברמה של 8.3%.

הבנק הפדרלי יימנע מנקיטת צעדים מוניטריים מרחיבים נוספים אלא אם כן התאוששות כלכלת ארה"ב תאבד מתנופתה או לחילופין שהאינפלציה תתמתן לרמה נמוכה יותר מהיעד של 2%. כך לפי פרוטוקול שפורסם אתמול של ישיבתה האחרונה של ועדת השוק הפתוח של הבנק הפדרלי (FOMC) שהתקיימה ב-13 במארס - ישיבה שבסופה שב והעריך הבנק המרכזי כי יידרש להותיר את הריבית ברמה נמוכה באופן חריג עד שלהי שנת 2014.

"כמה מחברי הוועדה העריכו כי יהיה צורך בתמריצים נוספים במקרה שהכלכלה תאבד מתנופתה או שהאינפלציה תישאר מתחת לרמה של 2%", נכתב בפרוטוקול הישיבה. ככלל, הפרוטוקול מצביע על תחושת דחיפות פחותה בקרב בכירי הבנק המרכזי לנקוט בצעדים מוניטריים מרחיבים נוספים לעומת הישיבה הקודמת שנערכה בינואר. באותה ישיבה, מספר חברים בוועדה העריכו כי התנאים הכלכליים הנוכחיים עשויים לחייב רכישות אג"ח נוספות, אולם בישיבה שנערכה בחודש שעבר, עמדה זו הוחלפה בהערכה לפיה יהיה מקום לצעדים הללו רק במקרה של הרעה בתנאים הכלכליים.

בתחילת שנת 2012, העריכו מרבית הכלכלנים כי הבנק הפדרלי יבצע סבב נוסף של הרחבה כמותית באמצע שנת 2012, אולם ככל שהשתפרו הנתונים המקרו כלכליים שפורסמו בארה"ב, נדחק המועד בו העריכו האנליסטים כי צפויה הרחבה כמותית נוספת רחוק יותר אל העתיד.

הנפקה מאכזבת באירופה

מצדו השני של האוקיינוס האטלנטי, באירופה, זינקה התשואה על האג"ח ל-10 שנים של ממשלת ספרד לרמה הגבוהה מאז תחילת ינואר, בעקבות ביקוש נמוך יחסית להנפקת אג"ח ממשלתיות של משרד האוצר של ספרד בהיקף של 2.6 מיליארד יורו. בעקבות ההנפקה המאכזבת זינקה התשואה על האג"ח הממשלתיות של ספרד ל-10 שנים ב-0.22% לרמה של 5.63% - הרמה הגבוהה ביותר מאז 10 בינואר. רק לפני כחודש עוד היתה התשואה מתחת לרמה של 5%.

הבנק המרכזי של אירופה (ECB) הותיר היום כצפוי ללא שינוי את הריבית בגוש היורו בשפל של 1%. נשיא הבנק המרכזי של אירופה, מריו דראגי, אמר כי האמצעים שנקט הבנק בחודשים האחרונים, כולל שני סבבים של הזרמת נזילות לבנקים הם אמצעים חריגים וזמניים בלבד. בחודש שעבר הזהיר דראגי מפני סיכון לאינפלציה באירופה והחל לדבר על נסיגה מאמצעי החירום שבהם נקט הבנק המרכזי. עם זאת, דראגי אמר היום כי האינפלציה בגוש היורו צפויה להישאר ברמה של פחות מ-2% ב-2013. דראגי הוסיף כי עליית מחירי הסחורות מסכנת את הצמיחה בגוש היורו.

הנציבות האירופית צופה שכלכלת גוש היורו תרשום השנה נסיגה של 0.3%. איטליה, ספרד, בלגיה, יוון, קפריסין, הולנד, פורטוגל וסלובניה צפויות כולן לרשום צמיחה שלילית בעוד שגרמניה תצמח ב-0.6%, לפי התחזית.

מניות במוקד תשומת הלב

חברת האינטרנט יאהו הודיעה היום על כוונתה לפטר כ-2,000 עובדים, או 14% מכוח העבודה - מהלך שנועד לחסוך לחברה הוצאות שנתיות של 375 מיליון דולר. החברה האמריקאית הוסיפה כי תרשום הוצאה חד פעמית של 125-145 מיליון דולר בגין הפיטורים.

חברת דירוג האשראי מודי'ס הודיעה אמש על הורדת דירוג האשראי של קונצרן התעשייה האמריקאי ג'נרל אלקטריק, בדרגה אחת מרמה של Aa2 לרמה של Aa3. בנוסף, הורידה מודי'ס את הדירוג האשראי של זרוע השירותים הפיננסים של ג'נרל אלקטריק, GE קפיטל, מדרגת A1 לרמה של Aa2. מודי'ס ציינה כי עדיין ישנם סיכונים "מוחשיים" הנוגעים למודל המימון של ג'נרל אלקטריק, למרות שהחברה שיפרה את רמות הנזילות שלה וההון שברשותה מאז המשבר. מודי'ס הוסיפה כי פרופיל הסיכון של מוסדות פיננסים כמו ג'נרל אלקטריק קפיטל גבוה יותר כיום מאשר בעבר.

  • עוד באותו נושא:
  • וול סטריט

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully