וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מקורבים לדלק נדל"ן: החברה עלולה לבקש הקפאה

שלי אפלברג

5.4.2012 / 11:14

החברה תחוייב לשלם חוב של 2.7 מיליון שקל החברה ביקשה לשלב בין תביעת הנושה לבין תיק ההסדר בטענה שמדובר בהעדפת נושים אך בית המשפט דחה את הבקשה

סגנית בית המשפט המחוזי, השופטת ורדה אלשיך, דחתה את בקשתה של דלק נדל"ן לעכב תשלום חוב של 2.7 מיליון שקל לאחד מנושיה. אלשיך חייבה את החברה לעמוד בהוראת בית המשפט העליון וקבעה כי הקפאת התשלום שנתנה תפקע תוך שלושה ימים. בעקבות ההחלטה, ובעקבות ההתפתחויות מול מחזיקי האג"ח, אומרים מקורבים לחברה כי "אחרי החג החברה עלולה לפנות לבית המשפט ולבקש הקפאת הליכים".

דלק נדל"ן פנתה לבית המשפט המחוזי, הדן בהסדר החוב שלה מול מחזיקי האג"ח, בבקשה לעכב ביצוע החלטת בית המשפט העליון בטענה שמדובר בהעדפת נושים. החברה ביקשה לשלב בין תביעת הנושה לבין תיק ההסדר. לטענת עורך דינו של הנושה, זהר גרינברג, כל עוד החברה לא נמצאת בהקפאת הליכים - היא מחויבת בתשלום. אלשיך ציינה בהחלטתה כי "החברה מנסה לאחוז במקל משני קצותיו. החברה לא נמנעת מבקשת הקפאת הליכים, אך כשהדבר הולם את מטרותיה היא נאחזת בטענה כי היא חדלת פירעון ונותנת לעצמה פטור, הן מתשלום על פי דין, והן מהליכים שנוקט הנושה נגדה".

אלשייך מסבירה כי אם היתה מקבלת את עמדת החברה כי התשלום יהווה העדפת נושים, לא היה הבדל בין בקשה לצו הקפאת הליכים, לבין בקשה להסדר נושים שאינו מלווה בסעד של הקפאת הליכים.

אלשיך הוסיפה כי בקשת דלק נדל"ן חמורה משום ש"מדובר בנושה שכלל אינו מחזיק באיגרות חוב ואינו חלק מהליך ההסדר בתיק, נושה אשר בית המשפט העליון קבע כי אינו מעכב את פסק הדין וחייב את החברה לשלמו. ספק אם החברה יכולה בכלל לדרוש מבית המשפט המחוזי לעכב את התשלום".

  • עוד באותו נושא:
  • דלק נדל"ן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully