וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האם חברות פרטיות יוכלו לרכוש את הירח?

8.4.2012 / 11:13

אמנה שנחתמה ב-1967 אוסרת על מדינות להפוך לבעלים של הירח או כוכב לכת אבל אינה אוסרת זאת על חברות פרטיות. כעת עלתה הצעה לקדם השקעות פרטיות בירח ובחלל החיצון

שינוי אפשרי במדיניות הממשל האמריקאי עשוי להפוך את הירח ואזורים אחרים בחלל לאפשרויות השקעה נרחבות של חברות פרטיות.

במסגרת הצעה שהגיש רנד סימברג, יועץ מדיניות לחלל של הממשל, ארה"ב תעניק ותקדם "זכויות קרקע לאלה שמחפשים אחר השקעות ופיתוח בחלל החיצון". המדיניות מטילה את האחריות של חקר החלל על יזמות פרטית ולא על כספי מסים, ואם תעבור היא תאותת על שינוי דרמטי באופן שבו אנו חושבים על החלל החיצון.

ההצעה של סימברג נשענת על פרצה בניסוח של אמנת החלל החיצון שנחתמה ב-1967 על ידי 100 מדינות, כולל ארה"ב. האמנה אוסרת על מדינות להפוך לבעלים של כוכב לכת כזה או אחר, אך אינה אוסרת בעלות של קרקע בחלל על חברות פרטיות.

התכנית של סימברג מגיעה לאחר קיצוץ דרמטי של הממשל האמריקאי בתכנית החלל, ולאחר שמעבורת החלל האחרונה שבה לכדור הארץ ביולי 2011.

סימברג מקווה כי יישום התכנית שלו להענקת זכויות קרקע בחלל תיצור גירסה עתידנית של "בהלה לזהב", שתגרום לתאגידים הגדולים להתחרות ביניהם על זכות הראשונים לקרקעות שינתנו ותביא בעקיפין לפיתוח של ענף חדש במגזר העסקי, שיוכל לקדם את הכלכלה האמריקאית כולה.

"למדיניות כזאת יש פוטנציאל גדול להזניק את הפיתוח של מקורות מחוץ לכדור הארץ, ואולי אף להגשים את התיישבות האדם בחלל", אמר סימברג בדברי הסיכום של ההצעה שלו.

עוד יזמות נדל"ן על הירח:

יוחזר כספם של סינים שקנו קרקע על הירח

  • עוד באותו נושא:
  • הירח

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully