וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דוד קליין: "ועדת הריכוזיות לא הלכה מספיק רחוק"

אורה קורן

8.4.2012 / 13:48

נגיד בנק ישראל דוד קליין קרא להפריד בין בעלות של תאגיד ריאלי לבעלות של תאגיד פיננסי ותקף את מסקנות ועדת הריכוזיות שלטענתו אינן מספקות

"ועדת הריכוזיות לא הלכה מספיק רחוק. קיים צורך להפריד בין בעלות של תאגיד ריאלי לבעלות של תאגיד פיננסי מן הטעם הפשוט שמי שנותן אשראי לא יכול להיות באותה העת, להיות זה שמקבל את האשראי", כך אמר בסוף השבוע ד"ר דוד קליין, נגיד בנק ישראל לשעבר, וחבר נשיאות איגוד לשכות המסחר במהלך ישיבת הנשיאות של לשכת המסחר ת"א והמרכז.

"זה מזכיר לי את הפרדת הקופות והקרנות מהבנקים", הוסיף. לדבריו, "הקופות והקרנות לא הופרטו בשביל להוריד את דמי הניהול אלא משום שהבנקים החזיקו את המדינה בגרון ומדי פעם עשו פעולות שגרמו למדינה להיות על סף פשיטת רגל. נוצר מצב שבו כל אירוע בנקאי הפך לאירוע מקרו כלכלי שהמדינה הייתה חייבת להתייחס אליו. בשלב מסוים אי אפשר היה להמשיך עם זה יותר. לדעתי, כתוצאה ממהלך ההפרדה, פיזור השליטה בתאגידים הפיננסיים גדל מאוד".

קליין אמר עוד כי "החשש הגדול כעת הוא מי יקנה את אותה חברת ביטוח או מוסד פיננסי אחר במידה שבעליהם יצטרכו לוותר עליהם לאור החלטות הוועדה. אני מציע לא לדאוג, התאגידים הפיננסיים ימצאו להם רוכשים אחרים וכמובן שהם יכולים להיות גם בשליטת הציבור".

קליין התייחס בדבריו גם למשכורות העתק של בכירי החברות העסקיות ואמר כי "קיים היעדר קשר בין ביצועי החברות לבין השתכרות הבכירים בהן. היה צריך לכפות זאת על ידי רגולציה כך שהתגמול לבכירי החברות יהיה תלוי בביצועיהם לטווח הארוך. ה"תספורות" למיניהן והמשכורות הדימיוניות של בכירי החברות מלמדים אותנו שהשוק לא יודע להסדיר את עצמו בנושאים אלו ויש להסדיר זאת בחקיקה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully