וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חול המועד באחד העם: המסחר ננעל בירידות

אורן פרוינד

8.4.2012 / 16:31

מחזור המסחר בבורסה התל אביביתהיה דליל במיוחד ועבד על 318 מיליון שקל בלבד. מדד ת"א 25 ירד ב-0.7% ואילו מדד ת"א 100 איבד 0.5% מערכו

יום המסחר הראשון של השבוע נחתם בירידות שערים במדדים המובילים במחזור מסחר דליל במיוחד, 318 מיליון שקל. ירידות השערים הן על רקע חששות המשקיעים לתגובה שלילית בבורסות וול סטריט שטרם הספיקו להגיב לנתוני התעסוקה המאכזבים שפורסמו בארה"ב בשישי האחרון. במהלך חול המועד יתקיים מסחר מקוצר באחד העם, אשר יסתיים ב-14:30.

מדד ת"א 25 אשר עלה ביום חמישי האחרון ב-0.3%, נחתם בירידה של 0.7%, מדד ת"א 100 ירד ב-0.5%. מדד ת"א בנקים איבד 0.9% ונדל"ן 15 בלט בעלייה של 0.5%. מדד הגז והנפט טיפס 0.4% בעקבות הדיווחים על כמויות הגז שנמצאו בתגלית "תנין".

מניות נוספות שבלטו במסחר הן אפריקה , שעלתה ב-3.8% על רקע הנפקות אג"ח מוצלחות של אפריקה נכסים ואפריקה מגורים, אלביט הדמיה , שנדבקה מהצלחות הגיוס של אפריקה והוסיפה 9.8%, ואלוט תקשורת שעלתה 8.4% בעקבות הזמנה מלקוח גדול.

בטריטוריה האדומה בלטו מניות בבילון , שאיבדה 10.3% מערכה על רקע מימוש אופציות לעובדים, אלווריון , שנפלה ב-10.6% על רקע אזהרת הרווח שפרסמה ומניית בזק , שאיבדה 1% והובילה את המשך השחיקה בסקטור מניות התקשורת. פרולור ביוטק ירדה במסחר ב 6.3% על רקע הודעת הגיוס של 75 מיליון דולר.

גז טבעי בהיקף של 1.1 TCF ב"תנין"

השותפות במאגר הגז הטבעי הקטן "תנין", דלק קידוחים ואבנר , פירסמו ביום שישי האחרון את דו"ח הערכת המשאבים המעודכן עבור התגלית החדשה ביותר בים התיכון הישראלי. לפי הדו"ח המעודכן של חברת NSAI קיימת בתנין כמות גז טבעי של 1.1 TCF (טריליון רגל מעוקבת), הנמוכה במעט מכמות של 1.2 TCF שהוערכה בפברואר האחרון על ידי השותפה האמריקאית ומפעילת הקידוח נובל אנרג'י.

עם זאת, המודל הגיאולוגי בו השתמשו כעת דלק קידוחים ואבנר שונה מזה של נובל אנרג'י, מכיוון שלפי כללי רשות ני"ע הישראלית הן מחוייבות בדיווח לפי מודל ה-PRMS, המתבסס על חציון של טווח הנתונים הגיאולוגים בעוד שנובל מתבססת על נתוני ממוצע כלכלי. בדרך כלל קיימים הבדלים בין שתי שיטות הדיווח.

נתוני מקרו מאכזבים בארה"ב

בארה"ב דווח בשישי האחרון על נתוני התעסוקה שנתגלו כמאכזבים. 120 אלף משרות נוספו לכלכלת ארה"ב בחודש מארס, ושיעור האבטלה ירד ל-8.2% - כך עולה מדו"ח לשכת התעסוקה האמריקאית שפורסם ביום שישי. כלכלנים רבים צפו כי למשק יתווספו 210 אלף משרות, וכי שיעור האבטלה יישאר 8.3% זה החודש השלישי ברציפות.

הירידה החודשית בשיעור האבטלה בארה"ב מיוחסת בעיקר לעובדה כי יותר אנשים יצאו החודש ממעגל התעסוקה. הנתונים שפורסמו היום מעידים כי האמריקאים עבדו פחות שעות והרוויחו פחות בממוצע בשבוע ובכך ייתכן שיעודדו את הבנק הפדרלי להשאיר את שיעור הריבית במשק ברמה אפסית עד סוף 2014.

מניות במרכז

חברת אלוט תקשורת , ספקית התקשורת הסלולארית הישראלית הודיעה אמש על קבלת הזמנה ראשונה בהיקף של 4 מיליון דולר ממפעיל תקשורת קווית וסלולרית מאמריקה הלטינית. מדובר בהזמנה בהיקף בינוני לחברה עם מחזור שנתי של 80 מיליון דולר אולם בעלת חשיבות גבוהה מאחר ומדובר בלקוח שהינו אחד מחמשת קבוצות הטלקום הגדולות בעולם.

חברת דלק נדל"ן שבשליטת יצחק תשובה משיכה להסתבך לא רק עם בעלי האג"ח, להם היא חייבת כ- 2.2 מיליארד שקל, אלא גם עם הבנקים. דלק נדל"ן, המנוהלת על ידי ערן מיטל, דיווחה היום כי ביום חמישי האחרון קיבלה החברה הבת, חוף הכרמל נופש ותיירות 89, מכתב מידי בנק לאומי ובו דרישה לפרוע באופן מיידי את החוב של דלק נדל"ן כלפי לאומי בהיקף של כ-189 מיליון שקל.

קבוצת הביטוח הראל וחברת שיכון ובינוי יהפכו בקרוב לשותפות. הצדדים חתמו על מסמך עקרונות לפיו תקבל הראל 13% ממניות איי.די.או שבשליטת שיכון ובינוי, תמורת 45 מיליון שקל. העסקה התאפשרה לאחר ששיכון ובינוי, בעלת המניות הגדולה ב-איי.די.או, המירה בסוף פברואר את הלוואת הבעלים שנתנה לחברה להון מניות.

חברת נכסים ובנין , זרוע הנדל"ן של נוחי דנקנר מקבוצת אי.די.בי , חתמה על הסכם מכירה של זכויותיה (קומות 16-24 במגדל וקומת הקרקע והמסחר) במגדל המילניום בת"א תמורת 137 מיליון שקל. הרוכשים הם חברת הנדל"ן ריט 1 ובית ההשקעות פסגות, שנכנס לראשונה לעסקה של נדל"ן מניב.

מימוש נוסף בקבוצת אי.די.בי שבשליטת נוחי דנקנר: חברת כלל ביטוח דיווחה הבוקר כי חתמה בשישי האחרון על מזכר הבנות למכירת פעילות החברה הבת גארד, הפועלת בארה"ב בתחום הביטוח, תמורת 218 מיליון דולר.

במסגרת העסקה צפויה כלל ביטוח להשתחרר מערבותה להלוואה שנטלה גארד מתאגיד בנקאי בסך 54 מיליון דולר. סך ההון העצמי של גארד לסוף שנת 2011 עומד על כ-217 מיליון דולר.

  • עוד באותו נושא:
  • אחד העם

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully