וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פסח חלש ברשתות המזון עקב מועד החג

עדי דברת-מזריץ

8.4.2012 / 19:02

מגה: "הצריכה בפסח הנוכחי היתה נמוכה"; בכיר ברשת שיווק: אנשים הוציאו 5% פחות מפסח 2011; בעלי כמעט חינם: "הצרכנים העדיפו לקנות מוצרים בסיסיים וזולים יותר"

חג פסח חלש ברשתות המזון, כך עולה מבדיקת TheMarker, "למרות שהגיעו אלינו לקוחות חדשים, הצריכה בפסח הנוכחי היתה נמוכי יותר מפסח קודם", מסרו ברשת מגה. לדברי מגה, הסיבה לכך היא מועד החג שנפל על ימים שישי ושבת. כך שבעוד שבפסח אשתקד אנשים עשו שני סבבי קניות אחד לארוחת החג ואחד לסוף השבוע - הפעם הסתפקו הלקוחות בסבב קניות אחד.

סיבה נוספת לירידה בצריכה לדברי מגה היא המצב הכלכלי. עוד נמסר כי סל הקניות הממוצע ירד באחוזים בודדים לעומת שנה שעברה. לדברי בכיר באחת מרשתות השיווק אנשים הוציאו בממוצע על קנייה כ-5% פחות משנה שעברה.

"החג היה בסדר", אומר רני צים, מבעלי רשת "כמעט חינם". "אומנם המועד נפל על סוף השבוע והדבר השפיע על המכירות לרעה לעומת פסח קודם, אבל בסך הכל עברנו את החג בסדר גמור עם גידול של 5% במכירות בחנויות זהות (חנויות שהיו קיימות גם בפסח 2011. עד"מ) ושל כ-20% במכירות כלל הרשת עקב הגעת לקוחות חדשים".

לדברי צים, "החג הזה הרשתות הפרטיות מכרו יותר משופרסל ומגה לפי חלקן היחסי. זאת מכיוון שיש יותר מודעות למחירים זולים והצרכנים מנצלים את זה לטובתם". צים הוסיף כי "הצרכנים העדיפו לקנות מוצרים בסיסיים יותר וזולים יותר והמכירות של המותג הפרטי גדלו ב-8% לעומת פסח קודם".

רמי לוי, בעלי רמי לוי שיווק השקמה, מספר על עלייה של 33% במכירות ובמספר הקונים (העליה בחנויות זהות הסתכמה בכ-12%). לוי מפרט כי אנשים קנו יותר פריטים בפחות כסף, "השנה קנו בממוצע 31.6 מוצרים בסל לעומת 29.5 מוצרים שנה שעברה. המחיר הממוצע לפריט ירד ב-3.4%".

ברשת קו אופ, מפעילת רשת קו אופ שופ (לשעבר מיסטר זול) מספרים כי מחזור המכירות בחנויות זהות נותר זהה לשנה שעברה ולא נרשם גידול. עוד נמסר כי חלה עלייה בשיעור של 9% בקניית מוצרי בשר ועוף בקצביה. ברשת מסבירים את הגידול בין היתר בכך שאנשים רוצים לקנות מוצרי בשר טריים ברגע האחרון.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully