וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עובדי לאומי ייקבלו בונוס שנתי בגובה חצי משכורת

סיון איזסקו

9.4.2012 / 10:54

כ-10,000 עובדי בנק לאומי יקבלו בונוס שנתי על רקע ביצועיו החלשים של הבנק בשנה החולפת. המענק יוענק לעובדים, המאוגדים בהסכם קיבוצי, ב-1 במאי

דירקטוריון בנק לאומי החליט להעניק לכ-10,000 עובדי הבנק בישראל בונוס שנתי בגובה חצי משכורת בגין תוצאות הבנק ל-2011. הבנק חתם את השנה שעברה עם תוצאות חלשות במיוחד, והציג תשואה להון מהנמוכות במערכת - 8.3%. רק בנק דיסקונט הציג תשואה נמוכה אף יותר, בשיעור של 8.2%.

כמו כן, הרווח הנקי של בנק לאומי נשחק ב-19% ל-1.9 מיליארד שקל והבנק סובל מחוסר יעילות תפעולית שגרמה לו לגבש בתחילת השנה תוכנית התייעלות רב-שנתית.

המענק יוענק לעובדים, המאוגדים בהסכם קיבוצי, ב-1 במאי - מועד פרישתה של גליה מאור מתפקידה כמנכ"לית הבנק. על פי הערכות, עלות תשלום בונוס זה יסתכם בעשרות רבות של מיליוני שקלים.

מירי רובינו, יו"ר ועד עובדי בנק לאומי, הסבירה אתמול כי "אמנם לא הגענו ליעד שמנכ"לית הבנק הציגה - תשואה על ההון של 9% - אבל השנה התשואה על ההון לא היתה תלויה בעובדים, אלא בדברים אחרים. בפעילות הלבה עמדנו בכל היעדים והעובדים עבדו קשה מאוד השנה. בנוסף, ביקשנו להביא בחשבון את העובדה שהשנה מציינים 110 שנה לבנק לאומי. העובדים ציפו לקבל השנה בונוס".

לרוב מעניק לאומי בונוס בגובה משכורת אחת עד שתי משכורות לעובדי הבנק, כך שהשנה בונוס בגובה חצי משכורת הוא נמוך יחסית. הבונוס מוענק לעובדי לאומי לאחר שרק בתחילת השנה קיבלו תוספת שכר של כ-5% באופן דיפרנציאלי, כך שעובדים בעלי התפוקה הגבוהה יחסית קיבלו תוספת גבוהה יותר, בהתאם להסכמי השכר הקיבוציים. תוספת שכר זו הוענקה לעובדים למרות מצוקת ההתייעלות של הבנק ב-2011 74% מכלל הכנסות הבנק שימשו לכיסוי ההוצאות התפעוליות.

ואולם יו"ר הוועד רואה את הדברים באופן שונה: "זה בסדר לרצות להתייעל, אבל הבנק הרוויח 1.9 מיליארד שקל ב-2011. ההתייעלות תגיע ממקום אחר", קבעה.

  • עוד באותו נושא:
  • בנק לאומי

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully