וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מצפים לוול סטריט: ירידות שערים באחד העם

אורן פרוינד

9.4.2012 / 14:58

גם ביום השני של חול המועד התנהל המסחר בבורסה התל אביבית בירידות. ת"א 25 ות"א 100 ירדו שניהם ב-0.4%, מדד הבנקים איבד 0.7%

הבורסה בת"א פתחה את יום המסחר השני השבוע בירידות שערים קלות במחזור דליל בציפייה להתפתחויות בוול סטריט, שטרם הגיבה לדו"ח התעסוקה האמריקאי המאכזב.

מדד ת"א 25 נסחר בירידה של 0.4%; מדד ת"א 100 יורד אף הוא ב-0.4%; מדד הבנקים מוביל את הירידות ומאבד 0.7% ונדל"ן 15 יורד ב 0.4%. מניות הבנקים נסחרות כולן בירידה בהובלת הבינלאומי שמאבדת 1.7%, על רקע העיכוב בעבודת הוועדה לבחינת הגברת התחרותיות במערכת הבנקאות.

עידן אזולאי, מנכ"ל קרנות הנאמנות של אפסילון, סבור כי מניות הבנקים עדיין נסחרות בתשואות חסר. יש כיום הזדמנויות קנייה בלתי רגילות במניות הבנקים שעדיין לא הגיבו להקלות בדרישות הלימות ההון בחודש האחרון" אומר אזולאי.

לגבי ההתפתחויות הצפויות בוול סטריט הערב, ציין אזולאי כי "ייתכן ודו"ח התעסוקה האמריקאי המאכזב ישפיע לשלילה אולם רק לטווח הקצר".

בהמשך היום, יו"ר הבנק הפדרלי, בן ברננקי, יישא נאום בו הוא צפוי להתייחס למשבר ולהמשך הפעולות הצפויות של הבנק . במהלך חול המועד יתקיים מסחר מקוצר באחד העם, אשר יסתיים ב-14:30.

וול סטריט תגיב לדו"ח התעסוקה האמריקאי, לאחר שמדד S&P 500 סגר ביום חמישי את השבוע הגרוע ב-2012.

הערב יוכלו המשקיעים בוול סטריט להגיב לראשונה על הנתונים שפורסמו ביום שישי, לפיהם למשק האמריקאי נוספו רק 120 אלף משרות בחודש מארס - מתחת לציפיות האנליסטים שצפו תוספת של יותר מ-200 אלף משרות.

נתוני שוק התעסוקה צפויים לדחוק בבנק הפדרלי להציג תוכנית תמריצים נוספת עבור הכלכלה וכן להשאיר את שיעור הריבית ברמה אפסית עד לסוף 2014 בכדי לעודד את הצריכה במשק. לאחר פרסום דו"ח התעסוקה נפלו החוזים על המדדים המובילים בוול סטריט, דבר שעלול להעיד על פתיחה שלילית הערב בוול סטריט ועלול להעיב גם על ת"א.

הערב ינאם יו"ר הבנק הפדרלי בן ברננקי בכנס של הבנק הפדרלי של אטלנטה בסטון מאונטן, ג'ורג'יה. נאום נוסף של ברננקי יתקיים ביום שישי בניו יורק וצפוי להתייחס למשבר ובהמשך הפעולות הצפויות של הבנק.

התחרות בבנקים מתעכבת

מי שציפה להגברת התחרות בין הבנקים בתקופה הקרובה צפוי להתבדות: עבודת הוועדה לבחינת הגברת התחרותיות במערכת הבנקאות מתעכבת, ובכיר בבנק ישראל ציין אתמול כי המסקנות לא יוגשו השבוע כמתוכנן. בבנק ישראל לא קבעו מועד חדש ומסרו כי ייתכן שמדובר יהיה בדחייה של כמה חודשים.

אם אכן מדובר יהיה בדחייה של כמה חודשים הרי שהנזק לציבור עלול להיות גדול במיוחד. מערכת הבנקאות בישראל גובה מדי רבעון כ-9 מיליארד שקל בגין ריבית ועמלות. חלק מהכנסות הבנקים נובע מגביית ריביות ועמלות המתאפשרת כתוצאה ממתח תחרותי נמוך.

מניות במרכז המסחר

קבוצת הנדל"ן חג'ג' , שבשליטת האחים האחים צחי ועידו חג'ג' (82.4%), דיווחה אתמול למשקיעים כי חתמה על הסכם עם קרן המנוף אוריגו לפיו תעמיד לקבוצה אשראי בהיקף כולל של כ-90 מיליון שקל. ההסכם כולל הלוואת בסיס בסך כ-35 מיליון שקל למשיכה מיידית, ועוד 55 מיליון שקל כמסגרת אשראי לתקופה של שנה וחצי. בכספים מיועדים לביצוע השקעות יזמיות בנדל"ן.

כשבועיים לאחר השלמת הרכישה, חברת הדירוג מעלות השוותה את דירוגה של חברת הנדל"ן בריטיש ישראל לדירוגה של החברה האם החדשה - מליסרון , שבשליטת ליאורה עופר. הדירוג החדש יעמוד על AA, דירוג הנחשב במדרגה גבוהה מאוד, אך הוא יישא אופק "שלילי" – כלומר, שתיתכן בעתיד הקרוב הפחתה של הדירוג.

נתנאל גרופ , שנסחרת בתל אביב לפי שווי של 40 מיליון שקל, זכתה במכרז לפרויקט חדש: החברה רכשה זכויות לבניית 25 יחידות דיור בחולון בעבור 18.5 מיליון שקל (כולל מע"מ). החברה רכשה כבר בעבר זכויות לבניית 4.21 יחידות דיור באותו המגרש, שיתווספו למכרז הנוכחי. החברה ציינה כי בכוונתה לממן את העסקה מהון עצמי, מימון בנקאי ו/או מוסדות פיננסיים שונים.

  • עוד באותו נושא:
  • אחד העם

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully