וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בשל נתוני התעסוקה המאכזבים: ירידות בוול סטריט

נמרוד הלפרן, אורן פרוינד

9.4.2012 / 23:17

המסחר השבוע נפתח בסימן עונת הדו"חות של הרבעון הראשון של השנה, שתתחיל מחר עם פרסום הדו"ח של ענקית האלומיניום אלקואה

בורסות וול סטריט, שהמסחר בהן חודש היום לאחר סוף השבוע הארוך של חג הפסחא, פתחו את השבוע בירידות בעקבות נתוני התעסוקה המאכזבים שפורסמו ביום שישי בארה"ב.

מדד דאו ג'ונס ירד ב-1%; מדד S&P 500 , אשר רשם בשבוע שעבר את הירידה השבועית החדה ביותר בשנת 2012, נסוג ב-1.1%; מדד נאסד"ק איבד 1.1%. שוק האג"ח הממשלתיות האמריקאיות נסגר בעליות חדות, והתשואה על האג"ח ל-10 שנים נפלה ב-0.14% לרמה של 2.04%, לאחר שבמהלך המסחר כבר ירדה לרמה של 2.02% - הרמה הנמוכה ביותר מאז אמצע חודש מארס. התשואה על האג"ח נפלה בשבוע שעבר ב-0.15% - הנפילה השבועית החדה ביותר מאז אמצע חודש דצמבר.

המסחר בוול סטריט השבוע צפוי לעמוד בסימן עונת הדו"חות הכספיים לרבעון הראשון של 2012 שתיפתח ביום שלישי באופן רשמי עם פרסום התוצאות הכספיות של ענקית האלומיניום האמריקאית אלקואה.

הערב צפוי יו"ר הבנק הפדרלי בן ברננקי לשאת נאום בכנס של הבנק הפדרלי של אטלנטה בסטון מאונטן, ג'ורג'יה. נאום נוסף של ברננקי יתקיים ביום שישי בניו יורק וצפוי להתייחס למשבר ובהמשך הפעולות הצפויות של הבנק.

עונת הדו"חות מתחילה

המשקיעים בוול סטריט עוד לא הספיקו להגיב לדו"ח התעסוקה וכבר הערב יתמודדו עם עונת הדו"חות של הרבעון הראשון, שמתחילה מחר באופן מסורתי עם דו"חות ענקית האלומיניום אלקואה. עונת הדו"חות שתפתח השבוע צפויה להציג ירידה של 0.1% ברווחי החברות בהשוואה לרווחים ברבעון המקביל בשנה שעברה, כך לפי אנליסטים בחברת פקטסט.

בין הסיבות לירידה הצפויה ברווחים ניתן למצוא את משבר החוב האירופי שמשפיע על הכלכלה הגלובלית, הצמיחה האיטית בארה"ב, מחירי הדלק והסחורות הגבוהים והקושי להמשיך להציג עליות של מעל 10% כפי שאירע במרבית הרבעונים האחרונים.

עם זאת, למרות שאלקואה מסמנת את פתיחת עונת הדו"חות, 25 חברות כבר פירסמו את נתוניהם לרבעון הראשון 76% מהן הצליחו לעקוף את תחזיות האנליסטים. בין החברות הנוספות שירכזו עניין השבוע נמצאות גוגל, ג'יי.פי מורגן צ'ייס וולס פרגו שיפרסמו את דו"חותיהן.

דו"ח התעסוקה ונתוני מקרו בארה"ב

מלבד דו"חות צפוי המסחר להיות מושפע משלל נתוני מקרו שיתפרסמו השבוע. ביום שני יוכלו המשקיעים להגיב לראשונה על הנתונים שפורסמו ביום שישי לפיהם למשק האמריקאי נוספו רק 120 אלף משרות בחודש מארס - מתחת לציפיות האנליסטים לתוספת של יותר מ-200 אלף משרות.

נתוני שוק התעסוקה צפויים לדחוק בבנק הפדרלי להציג תוכנית תמריצים נוספת עבור הכלכלה וכן להשאיר את שיעור הריבית ברמה אפסית עד לסוף 2014 בכדי לעודד את הצריכה במשק. לאחר פרסום דו"ח התעסוקה נפלו החוזים על המדדים המובילים בוול סטריט דבר שעלול להעיד על פתיחה שלילית ביום שני.

בין נתוני המקרו הנוספים שיפורסמו השבוע נמצא ספר הבז' שיפורסם ביום רביעי בו מפורסמים נתונים כלכליים של כל אחד מ-12 המחוזות של הבנק הפדרלי והוא משמש אינדיקטור חשוב בקביעת מדיניות הבנק. מדד המחירים ליצרן (חמישי) ומדד המחירים לצרכן (שישי) יפורסמו אף הם השבוע.

sheen-shitof

במבצע מיוחד

הפטנט המתקדם בעולם שמבטיח שיפור עור הפנים מהטיפול הראשון

בשיתוף נומייר פלוס

מניות במוקד תשומת הלב

ענקית המדיה AOL, אשר נמצאת תחת לחץ מצד משקיעיה לבצע שינויים אסטרטגיים עקב ירידה בהכנסות, הודיעה היום כי היא מוכרת מעל ל-800 פטנטים ויישומים למיקרוסופט ב-1.06 מיליארד דולר.

AOL תמכור את הפטנטים למיקרוסופט ותעניק לה רישיון לא בלעדי לתיק הפטנטים שלה, הודיעו שתי החברות. לאחר העסקה תישאר AOL עם יותר מ-300 פטנטים.
העסקה בין AOL למיקרוסופט מאפשרת ל-AOL להשיג הכנסות נוספות בעיצומה של האטה בפרסום וירידה בעסקי החייגנים.

החברה, שהכנסותיה ירדו ב-29% מאז שב-2009 נפרדה מטיים וורנר, התמודדה עם לחצים מצד בעלי מניות לערוך שינויים כדי להגדיל את ההכנסות. AOL אמרה כי בכוונתה להחזיר חלק משמעותי מהכנסותיה מהמכירה לבעלי המניות.

בין המניות הישראליות בוול סטריט: קליקסופטוור, המספקת פתרונות ניהול כוח אדם ואופטימיזציה של מערך השירות, הזהירה כי הכנסותיה ברבעון הראשון של השנה צפויות להסתכם ב-21.6 מיליון דולר - פחות מתחזיות האנליסטים להכנסות של 23.5 מיליון דולר.

חברת אלווריון, ספקית רשתות התקשורת האלחוטית הישראלית, איבדה כמעט שליש משווייה ביום חמישי לאחר שפירסמה אזהרת רווח לרבעון הראשון של שנת 2012. החברה העריכה כי תרשום ברבעון הפסד (non GAAP) של בין 0.09-0.1 דולר למניה בדילול מלא. זאת לעומת התחזית הקודמת שעמדה על הפסד של בין 0.01-0.06 דולר למניה. התחזית הקודמת התבססה על הכנסות של בין 38-43 מיליון דולר לרבעון הראשון של 2012 ואילו ביום חמישי עדכנה החברה את ההכנסות הצפויות לרבעון הראשון לסכום הנע בטווח של 33-33.5 מיליון דולר. החברה הסבירה את הירידה בתחזית המכירות בעקבות הזמנה גדולה של מוצרי החברה שנדחתה מהרבעון הראשון לרבעון השני.

  • עוד באותו נושא:
  • וול סטריט

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully