וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דלק נדל"ן לא תתנגד לבקשת הפירוק של מחזיקי האג"ח

שלי אפלברג

10.4.2012 / 9:52

בעלי אג"ח סדרה כ"ה של דלק נדל"ן סירבו לאשר את הסדר החוב שהציעה החברה וזו הודיעה שלא תתנגד לדרישת הפירוק.

"אנו נאלצים בלית ברירה שלא להתנגד לבקשת הפירוק של סדרה כ"ה", כך מסרה הערב (ב') חברת דלק נדל"ן בתגובה לסירוב נציגות בעלי אג"ח כ"ה לאשר הסכם תספורת על החברה. דלק נדל"ן חייבת למחזיקי האג"ח 2.15 מיליארד שקל.

בהודעה שפירסמה מסרה החברה כי "במהלך החודשים האחרונים עשתה דלק נדל"ן כל שביכולתה על מנת להגיע לפתרון מול מחזיקי אגרות החוב. במסגרת מאמצים אלו ולאחר משא ומתן ארוך של כארבעה חודשים אף נחתם הסכם עקרונות עם הנציגות של רוב המחזיקים אשר כלל במסגרתו, בין השאר, תרומה משמעותית מצד בעל השליטה בחברה בהיקפים חסרי תקדים בשוק הישראלי".

בקשת הפירוק הוגשה לבית המשפט על ידי הנאמן למחזיקי אג"ח סדרה כ"ה ביום חמישי האחרון, החברה צפויה לענות לבקשה זו עם סיום פגרת חג הפסח. בחברה מציינים כי הסכמתה לפירוק נובעת בין היתר בשל תנאים החדשים הנדרשים על ידי בעלי אג"ח מסדרות הנוספות, ד' ו-ה', אשר הוצבו מעבר להסכם העקרונות שנחתם לפני כחודשיים.

"על אף העובדה שנחתם הסכם עקרונות כאמור, בחרו המחזיקים שלא לכבד את הסכם העקרונות וסדרה כ"ה אף הגדילה לעשות ופנתה בבקשה לבית המשפט לפירוק החברה ביודעה את כל ההשלכות העשויות להיות למהלך שכזה על כל מחזיקי אגרות החוב".

"במצב דברים זה, ועל אף המאמצים הרבים והניסיונות הכנים של חודשים רבים מצד החברה ובעלות השליטה בה, הוחלט היום כי בלית ברירה, במצב הנוכחי של הדברים שבו הוגשה בקשת הפירוק על ידי סדרה כ"ה, והתנאים החדשים שהציבו נציגות מחזיקי אגרות החוב, ושהחברה לא יכולה להיעתר להן, אין מנוס מלפנות לבית המשפט ולהודיע לו כי אין בכוונת החברה להתנגד לבקשת הפירוק, ולבקש את בית המשפט לקיים דיון בנושא זה בהקדם האפשרי".

גדעון קירש עו"ד נציגות סדרה ד' לה חייבת החברה כ-150 מיליון שקל אמר כי: "אני חושב שהמהלך שתשובה עושה עכשיו לא מוסרי, ואני גם חושב שהוא לא חכם. הפנייה של סדרות ד' וה' לשיפור ההסדר נועדה להשיג רוב באסיפה. הבקשות שלנו לא היו משנות דבר. העובדה שתשובה מעדיף להתנער מהחובות, ולא להגיע להסדר מכובד, למרות שהוא אחד מחמשת האנשים העשירים בישראל, מלמדת שהוא לא ראוי להחזיק נכסים אסטרטגיים של מדינת ישראל. זה מסוכן שהוא שולט באוצרות הגז הטבעי של מדינת ישראל. אני מקווה כי המוסדיים ידעו להשתמש בכוחם ויגידו לתשובה אחת מהשתיים - או שתגיע להסדר מכובד בדלק נדל"ן או שלא ניתן לך הלוואות".

עו"ד גיא גיסין המייצג את סדרה כ"ה ציין כי :"האמת יצאה לאור. אם החברה תיענה לבקשת הפירוק, אז סוף סוף ייגמר המצב בו היא מנהלת את עצמה בצורה לא תקינה ובמקביל פועלת בלי פיקוח בית המשפט. בהליך הפירוק יהיה מי שיעשה צדק פעם אחת ולתמיד עם המחזיקים. אני משוכנע שנראה כסף בסוף התהליך. חבל שלא הגענו לכך במשא ומתן, אך הצעתו של תשובה לא היתה רצינית".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully