וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מענישים את תשובה: מניית דלק נדל"ן צנחה ב-13%

רם עוזרי

10.4.2012 / 15:13

יום דליל נוסף במסחר בבורסה התל אביבית הסתיים בעליות שערים קלות. מדדי ת"א 25 ו-100 עלו ב-0.4% ומדד הבנקים עלה ב-0.2%

יום המסחר בתל אביב נסגר בעליות שערים קלות, כאשר המדדים המובילים טיפסו לאורך היום עד לעליות של 0.5%. זאת, על אף הפתיחה השלילית באירופה. גם היום המסחר נסגר מוקדם (14:30) בשל חג הפסח, ומחזור המסחר היה דליל והסתכם ב-400 מיליון שקל.

מדד ת"א 25 הוסיף 0.4% ומדד ת"א 100 עלה בשיעור דומה. מדד מניות הבנקים רשם עלייה של 0.2% ומדד מניות הנדל"ן עלה ב-0.5%. מניות הנפט והגז הובילו את העליות והוסיפו 0.7% לערכן.

מניית דלק נדל"ן , שבשליטת יצחק תשובה, סבלה מחולשה משמעותית ואיבדה 13% מערכה על רקע הודעת החברה מאתמול כי המשא ומתן עם בעלי האג"ח לא הניב פירות. "אנו נאלצים בלית ברירה שלא להתנגד לבקשת הפירוק של סדרה כ"ה", מסרה החברה אתמול בערב בתגובה לסירוב נציגות בעלי אג"ח כ"ה לאשר הסכם תספורת על החברה. דלק נדל"ן חייבת למחזיקי האג"ח 2.15 מיליארד שקל. משמעות ההודעה: תשובה עשוי להותיר את ציבור הפנסיונרים החוסכים של דלק נדל"ן שבשליטתו עם תספורת של 90%, לעומת תספורת של 50% אם יתקבל הסדר החוב שסוכם עם בעלי האג"ח מסדרות ה' ו-ד' בינואר האחרון.

אפריקה שבלטה בפתיחה עם עלייה של 1.4% על רקע אפשרות לעסקת בעלי עניין עם בעל השליטה בחברה לב לבייב, עברה לקראת סוף יום המסחר לירידות וסיימה בירידה של 1%. אלווריון המשיכה את מסע ההתרסקות שלה ומשילה 9% בהמשך לירידות בניו יורק. מניות חברות הסלולר ממשיכות להיחלש. פרטנר וסלקום השילו 1.1% ואילו בזק לעומתן התחזקה ב-1.3% במחזור גבוה.

עליות השערים בתל אביב נרשמו למרות הסנטימנט השלילי בבורסות של ניו יורק ואירופה.נתוני תעסוקה מאכזבים שפורסמו ביום שישי שלחו את מדדי המניות לירידות ואת שוק האג"ח הממשלתיות האמריקאיות לעליות חדות. התשואה על האג"ח ל-10 שנים נפלה ב-0.14% לרמה של 2.04%, לאחר שבמהלך המסחר כבר ירדה לרמה של 2.02% - הרמה הנמוכה ביותר מאז אמצע חודש מארס.

בורסות אירופה מגיבות אף הן לנתוני המקרו החלשים מארה"ב. שבוע המסחר באירופה נפתח היום לאחר חופשת חג הפסחא. המשקיעים יכולים להגיב לראשונה על נתוני המקרו החלשים בארה"ב ועל החששות ממשבר החוב ביבשת שהוחרפו בסוף השבוע. פרנקפורט יורדת ב-1.5% פאריס משילה 1.8% ולונדון מאבדת 1.2%.

בזירת המאקרו המקומית, נמשך הדיון הציבורי בנוגע לתקציב הממשלה על רקע הלחצים להגדלת ההוצאות מחד והירידה בגביית מסים מאידך. "הגירעון בתקציב הממשלה לחודש מארס הוא הגבוה ביותר בכל חודשי מארס מראשית 2000. נראה כי למרות העובדה ששנת בחירות בפתח, לא תהיה מניעה מהעלאת המסים בשנה הקרובה" כתב רון אייכל, כלכלן המקרו הראשי של מיטב, בסקירתו השבועית.

בחודש מארס נרשם גירעון בפעילות הממשלה (ללא אשראי נטו) בסך של כ-4.3 מיליארד שקל, הגבוה ביותר בכל חודשי מארס מראשית שנת 2000. עם זאת, ברבע הראשון של שנת 2012, הסתכם הגירעון הממשלתי במיליארד שקל בלבד על רקע ההכנסות החד-פעמיות שנרשמו בראשית השנה.

מניות במרכז

בנק הפועלים ריכז עניין על רקע חשיפת TheMarker לפיה מורי ארקין מחזיק ב-3% ממניות בנק הפועלים בשווי של 560 מיליון שקל. "בעבר החזקתי מניות בבנקים אחרים, כמו לאומי מזרחי ודיסקונט , אבל הגענו הגעתי למסקנה שבנק הפועלים טוב יותר בהפרש ניכר מכל הבנקים האחרים. לכן מכרנו את כל האחזקת בבנקים והעברנו אותם לבנק הפועלים", אמר ארקין.

בבילון , מפתחת תוכנות התרגום הישראלית של נעם לניר, ממשיכה למשוך את תשומת לב המשקיעים בת"א וגם היום סגרה עם מחזור המסחר הגבוה בקרב מניות היתר. ממחזור מסחר יומי ממוצע של 1.5 מיליון שקל החלה לפתע להיסחר המניה במחזורי מסחר יומיים של למעלה מ-20 מיליון שקל כשהיא רושמת תנודות חדות מיום ליום. ביום ראשון צנחה המניה ב-10% ואתמול תיקנה ב-4.4%. זאת, לאחר שבשלושת החודשים האחרונים הכפילה המניה את ערכה.

איתוראן תרכז עניים לאחר שחתמה על חוזה עם השלוחה של ענקית הרכב, ג'נרל מוטורס בברזיל, להספקת שירותי איתור כלי רכב לדגמי שברולט. ג'נרל מוטורס תציע, תמכור ותתקין ללקוחותיה את כלי רכב את המערכות ומוצרי איתור אותם תספק חברת הבת של איתוראן (51%) בברזיל. המניה הוסיפה אתמול 3.7% לערכה במסחר בוול סטריט.

  • עוד באותו נושא:
  • אחד העם

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully