וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

למה עלתה אלביט הדמיה ב-30% תוך שבועיים?

שלי אפלברג

10.4.2012 / 16:26

האם הגיע למשקיעים מידע על הסדר חוב מתקרב בחברה הפרטית של מוטי זיסר או שמא העלייה החדה במניית אלביט הדמיה נובעת מאמון המשקיעים? הרשות לניירות ערך: "אנחנו עוקבים"

מניית אלביט הדמיה עלתה ב-30% תוך שבועיים - ממחיר של 9 שקלים למניה, למחיר של 12 שקל למניה (15% בשבוע), כאשר האג"ח עלו בשיעור דו ספרתי. דבר זה מעלה את החשד כי ייתכן שמישהו החזיק במידע כי מוטי זיסר ובנק הפועלים יגיעו להסדר חוב בנוגע לחברה הפרטית של זיסר, אירופה-ישראל.

בשוק, ישנם הטוענים כי את הזינוקים במחיר המניות ואג"ח החברה אפשר לזקוף לאמון המשקיעים החוזר בזיסר. מנגד, ישנם האומרים כי המחזורים שגדלו בימים האחרונים משקפים מידע שלא היה בידי הציבור. הרשות לניירות ערך אמרה מצדה כי: "אנו עוקבים אחרי המתרחש בשוק, אך לא מגיבים באופן פרטני על עסקות בשטח".

עוד אומרים בשוק, כי זיסר יקבל שהות של שנתיים מבנק הפועלים לגבי החוב של חברת אירופה-ישראל - העומד על כ-800 מיליון שקל - ויתחיל לשלם את חובו שלוש שנים לאחר המועד המקורי. באחרונה העביר זיסר לבנק הפועלים 80 מיליון שקל, כדי להתחיל לפרוע את חוב החברה הפרטית, באמצעותה מחזיק זיסר ב-47% מאלביט הדמייה.

לפי המתווה החדש, שטרם קבע את הריבית אותה יגבה הבנק, זיסר ישלם בין השנים 2014-2022 תשלום שנתי של 40 מיליון שקל בשנה בתוספת ריבית, ובסוף התקופה תשלום נוסף של 450 מיליון שקל. מקורבים לחברה אומרים, כי מדובר במתווה לא סגור שטרם נחתם, ושקשור בעסקיו הפרטיים של זיסר ולכן לא נמסר כל דיווח לגביו.

החברה סירבה להתייחס לנתוני הסחירות ושינויי המחיר במניה ובאג"ח, כמו גם לסיכום המתגבש מול בנק הפועלים.

אלביט הדמיה חייבת לבנקים ולבעלי האג"ח 3 מיליארד שקל. כאשר הפסידה 265 מיליון שקל ב-2011, החלה במסע מימושים נרחב בשביל להוכיח למשקיעים כי יהיו בקופתה מזומנים לתשלום חובותיה.

ב-1 באפריל 2012 דיווחה כי הגיעה להסכמות עם שותפתה - חברת פארק פלאזה מקובצת ים סוף של אלי פפושדו, על מכירת חלקה (50%) בארבעה בתי מלון בהולנד (באמסטרדם ובאוטרכט), לפי שווי של 169 מיליון יורו. כתוצאה מהמכירה, אלביט הדמיה תרשום רווח של 180 מיליון שקל.

עסקה זו הצטרפה לעסקה שבוצעה בסוף 2010, בה מכרה אלביט לפארק פלאזה את חלקה בשלושה מלונות בלונדון, לפי שווי של 230 מיליון ליש"ט. באחרונה, השלימה גם קרן בלקסטון ו-DDR האמריקאיות את בדיקות הנאותות לרכישת מרכזים מסחריים של אלביט בארה"ב, שיניבו לה תזרים נטו של 90 מיליון דולר ביוני.

נראה, כי מה שתרם להחזרת אמון המשקיעים, הם צפי החברה לקבל בשנתיים הקרובות דיווידנדים מהחברות בנות ולממש מניות ב-315 מיליון שקל, הצפי לתזרים מזומנים שוטף בגין נכסים של 175 מיליון שקל, לצד הכוונות להקטין בשנתיים הקרובות את היקף החובות ב-3.2 מיליארד שקל.

כך למשל, אג"ח סדרה א' של החברה, בעלת מח"מ (משך חיים ממוצע) של 1.1 שנים שבסוף פברואר הגיעו לשפל ונסחרו ב-70 אגורות, ביצעו עלייה חדה במחיר של 35% ונסחרו היום במחיר של 95 אגורות עם תשואה דו ספרתית ברוטו של 32%. סדרה זו היתה הראשונה מבין שאר הסדרות של אלביט הדמיה שרשמה זינוק ב-13 במרץ.

סדרה ג', עם מח"מ 6.4, נסחרה ב-45 אגורות למניה בשנה שעברה, וביצעה מאז עלייה של 39% במחיר. היום הסדרה נסחרת עם תשואה ברוטו של 33% במחיר של 63 אגורות למניה. מתחילת חודש מרץ ביצעו אג"ח אלו זינוק של 13% במחיר, כשהזינוק הרצוף במחיר האג"ח החל ב-22 למרץ .

סדרה ד', בעלת מח"מ של 4.5 שנים, הגיעה בתחילת דצמבר 2011 לשפל של 45 אגורות. מאז, נסקה מעלה ב-23% ונסחרת במחיר 55 אגורות - בתשואה ברוטו של 31%. מתחילת חודש אפריל, זינק מחיר אג"ח אלו ב-5% ואת הזינוק הרצוף החלה ב-21 למרץ .

סדרה ה', במחיר 66 אגורות עם מח"מ של 4.8, נסחרת בתשואה ברוטו של 26% וביצעה זינוק של 53% במחירה. בתחילת דצמבר נסחרה סדרה זו במחיר של 43 אגורות. מתחילת חודש אפריל חל זינוק של 15% באג"ח סדרה זו.

סדרה ו', עם מח"מ של שנתיים, נסחרת בתשואה ברוטו של 36% במחיר 74 אגורות למניה. בתחילת ינואר השנה, עוד נסחרה בשפל של 49 אגורות ומאז זינקה ב51%. מתחילת אפריל ביצעה זינוק של 13% במחיר.

סדרה ז', בעלת מח"מ של 5.1 שנים, נסחרת במחיר 49 אגורות למניה עם תשואה ברוטו של 27%. סדרה זו ביצעה זינוק של 16% מתחילת מרץ - אז נסוב מחירה סביב 42 אגורות ושל 6% מתחילת החודש הנוכחי. האג"ח זינקה ב-32% מתחילת דצמבר, אז הגיעה לשפל של 37 אגורות למניה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully