וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

וול סטריט רשמה את היום הגרוע ביותר ב-2012

נמרוד הלפרן

10.4.2012 / 23:18

השלימה את רצף הירידות הארוך זה 5 חודשים. התשואה על האג"ח הממשלתיות האמריקאיות ירדה מתחת ל-2%. מדד התנודתיות VIX זינק לשיא של חודש; ירידות חדות במניות הבנקים בארה"ב

בורסות וול סטריט רשמו את הנפילה היומית החדה ביותר השנה, ונסגרו בירידות זה יום המסחר החמישי ברציפות - רצף הירידות הממושך ביותר מאז נובמבר - לקראת פתיחת עונת הדו"חות הרבעוניים של החברות בארה"ב, ועל רקע חששות מהחרפת משבר החוב באירופה.

מדד דאו ג'ונס ירד ב-1.7% - הירידה היומית החדה ביותר בשנת 2012; מדד S&P 500 אשר רשם בשבוע שעבר את הירידה השבועית החדה ביותר בשנת 2012, נסוג ב-1.7% - ירידה יומית חמישית ברציפות, בדרכו לרצף הירידות היומי הממושך ביותר מאז נובמבר; מדד S&P 500, אשר ירד ב-2.6% בארבעה ימי המסחר הקודמים, עודנו גבוה בכמעט 10% מרמתו בתחילת השנה. מדד נאסד"ק איבד 1.8%. מדד התנודתיות VIX, הידוע גם בכינויו "מדד הפחד" שכן הוא מספק אינדיקציה מסוימת לגבי עוצמת הפחד של המשקיעים בוול סטריט, חצה את רמת 20 נקודות בראשונה זה חודש.

שוק האג"ח הממשלתיות האמריקאיות נסגר בעליות, והתשואה על האג"ח ל-10 שנים ירדה ב-0.05% לרמה של 1.99% - רמתה הנמוכה ביותר זה חודש. התשואה על האג"ח נפלה בשבוע שעבר ב-0.15% - הנפילה השבועית החדה ביותר מאז אמצע חודש דצמבר.

המלאי הסיטונאי בארה"ב גדל בפברואר בשיעור חד מהצפוי לאחר שחברות הגדילו את המלאים על רקע ביקוש ער למוצריהן. המלאי הסיטונאי בארה"ב גדל בפברואר ב-0.9% לאחר עלייה של 0.6% בינואר, מסר היום משרד המסחר האמריקאי. תחזית הכלכלנים היתה לעלייה מתונה יותר של 0.5%, לאחר עלייה של 0.4% עליה דווח במקור בינואר. המלאי הסיטונאי מהווה כ-30% מכלל המלאי העסקי בארה"ב. המכירות הסיטונאיות גדלו בפברואר ב-1.2% לאחר שנותרו ללא שינוי בחודש הקודם.

עונת הדו"חות בוול סטריט נפתחת

אלקואה, יצרנית האלומיניום הגדולה בארה"ב, תפרסם היום לאחר סגירת המסחר בוול סטריט את תוצאותיה הכספיות ברבעון הראשון של השנה. דו"חות אלקואה, החברה הראשונה שמנייתה נכללת במדד דאו ג'ונס אשר מפרסמת את תוצאותיה הרבעוניות, מסמנים באופן מסורתי את פתיחתה הבלתי רשמית של עונת הדו"חות הכספיים בוול סטריט.

אנליסטים צופים כי החברות הנכללות במדד S&P 500 ידווחו ברבעון הראשון על גידול של 0.8% ברווח למניה המצרפי, האטה לעומת צמיחה של 4.9% ברבעון הרביעי של 2011 וזינוק של 15% ברבעון השלישי של שנה שעברה, לפי ספקית המידע הפיננסי בלומברג. בסיכום שנתי, צפויים לפי התחזיות רווח החברות לצמוח ב-8.3% ב-2012 כולה.

מניית אפל ממשיכה לשבור שיאים, לאחר שבמהלך המסחר אתמול המניה כמעט חצתה את קו 640 דולר. לפני חמישה ימים מחיר מניית אפל עבר את מחיר מניית גוגל כאשר נסגרה במחיר של 633 דולר לעומת 632 דולר אצל גוגל. הנתון חשוב יותר עבור החברות הוא אינו מחיר המניה אלא שווי השוק. בתחום זה כבר עברה אפל ששוויה מוערך ב- 593.2 מיליארד דולר, את גוגל שמוערכת ב-205.1 מיליארד דולר.

בריאן דאן, מנכ"ל קמעונאית מוצרי האלקטרוניקה האמריקאית בסט ביי, התפטר מתפקידו, ויוחלף באופן זמני בתפקיד על ידי חבר דירקטוריון החברה, מייק מייקן. כך נאמר בהודעה שפירסמה היום בסט ביי. בה בעת, החלה החברה בחיפוש אחר מנכ"ל קבוע. בסט ביי מסרה כי ההחלטה על עזיבתו התקבלה בהסכמה, וכי לא היו מחלוקות בין דירקטוריון החברה לדאן בסוגיות הקשורות לתפעול החברה, בקרה פיננסית, מדיניות או הליכי החברה.

מכירות בסט ביי נפגעו קשות בשנים האחרונות עקב תחרות מצד קמעונאיות מקוונות דוגמת אמזון, ולפי שבועיים הודיעה החברה על כוונתה לסגור 50 סניפים בארה"ב ולפטר 400 עובדים, במסגרת ארגון מחדש של החברה שתכליתו לצמצם את הוצאותיה ב-800 מיליון דולר עד שנת 2015.

חששות משבר החוב באירופה

שוקי האג"ח באיטליה וספרד צנחו היום, על רקע התחדשות החששות מהתפשטות המשבר באירופה ונתונים שליליים במדינות שונות באירופה. ראש ממשלת ספרד מריאנו רחוי ניסה להרגיע את המשקיעים ואמר כי יצליח להשתלט על הגרעון הממשלתי כך שספרד לא תהפוך למדינה הרביעית בגוש היורו שתזדקק לחילוץ. אתמול נפגש ראש הממשלה עם שרי הבריאות והחינוך כדי לדון בקיצוץ נוסף של יותר מ-10 מיליארד יורו.

גם בצרפת נראתה פסימיות היום. כלכלת צרפת מתקשה להתאושש וברבעון הראשון הצמיחה במדינה היתה 0% - כך העריך היום הבנק המרכזי של צרפת. ממשלת צרפת העלתה במארס את תחזית הצמיחה של המדינה ל-2012 ל-0.7%, לעומת תחזית קודמת לצמיחה של 0.5%. בו בעת הודיעה הממשלה הצרפתית על הורדת תחזית הצמיחה ל-2013 ל-1.75%, לעומת תחזית קודמת של 2%.

חדשות חיוביות באסיה

לעומת זאת, מכיוון סין מגיעות חדשות חיוביות. סין דיווחה על עלייה מפתיעה במאזן הסחר שלה, כאשר העלייה ביבוא למדינה נבלמה והיצוא רשם צמיחה גבוהה. נתון זה מעלה את החששות מבלימת הצמיחה בסין בשנה הקרובה.

המכס הסיני דיווח כי כניסת הסחורות למדינה עלתה ב-5.3%, בניגוד להערכות אנליסטים לעלייה של 8%-9% ביבוא למדינה. מנגד, היצוא מסין עלה במפתיע 8.9% - הרבה מעל לתחזיות אנליסטים. העודף במאזן הסחר של הכלכלה השנייה בגודלה בעולם הסתכם במארס ב-5.35 מיליארד, לעומת תחזיות לגירעון במאזן הסחר של יותר מ-3 מיליארד דולר.

הנתונים מחזקים את הערכות האנליסטים שכלכלת סין נחלשת מעט, כשגידול בתמ"ג צפוי להאט מעט ולצמוח ב-8.3% ברבעון הראשון של 2012 ולהישאר ברמה דומה עד סוף השנה. "נתוני הסחר נראים בסדר. זה מראה שהכלכלה העולמית משתקמת - רק קצת באיטיות", אמר לרויטרס ג'ו האו מ-ANZ בנק בשנחאי. "בהתחשב שלסין יש עודף במאזן הסחר ברבעון הראשון, לעומת גירעון ברבעון הראשון של 2011 - זה מצביע על תרומה חיובית לתמ"ג", הוסיף.

  • עוד באותו נושא:
  • וול סטריט

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully