וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ריבלין: "הודיעו על תקציב - או הקדימו הבחירות"

צבי זרחיה

11.4.2012 / 8:20

יו"ר הכנסת ראובן ריבלין תובע מהממשלה להחליט. לדבריו, אם בכוונתה להגיש הצעת תקציב לשנת 2013 עליה לתת זמן מספק לדון בה ולהגיש אותה בהקדם - ולא, עליה להקדים הבחירות

"אם הממשלה מחליטה להקדים את הבחירות ולא להגיש לכנסת תקציב ל-2013, עליה להודיע על כך לכנסת ולעם" - כך אמר ל-TheMarker יו"ר הכנסת, ח"כ ראובן ריבלין (הליכוד).

לעומת זאת, אומר ריבלין, "אם יש כוונה להגיש את תקציב 2013 לכנסת, על הממשלה להודיע לכנסת מתי בכוונתה לעשות כן, כדי שהכנסת תוכל להיערך לכך ולקיים דיונים רציניים ומעמיקים".

ריבלין תובע מהממשלה להודיע לכנסת לאחר חג הפסח אם בכוונתה להגיש את הצעת תקציב המדינה ל-2013, או שמא בשל הכוונה להקדים את הבחירות היא מתכוונת לא לאשר השנה את תקציב 2013 ולפעול בחודשים הראשונים של 2013 לפי תקציב חודשי.

לרוב מתחילים דיוני הממשלה בתקציב ביוני-יולי, והתקציב מוגש לכנסת באוקטובר. בכנסת מעריכים שהבחירות לכנסת יוקדמו וייערכו בסוף 2012 או בתחילת 2013, ובמצב כזה מפלגות הקואליציה לא ירצו לאשר תקציב שאינו מיטיב עם הציבור.

במערכת הפוליטית מעריכים כי הממשלה תתקשה לאשר תקציב ביוני-יולי, מאחר שאם תתחדש המחאה החברתית בחודשים אלה - מפלגות הקואליציה, ובראשן הליכוד, לא יוכלו לאשר תקציב הכרוך בגזירות רבות על הציבור, הנדרשות לנוכח הירידה הצפויה בהכנסות המדינה לעומת התחזית, ובשל הצורך בגיוס מקורות כספיים גבוהים לתקצוב המלצות ועדת טרכטנברג, יישום הסכמי השכר עם הרופאים שיגרמו להגדלת ההוצאה בסעיפים אלה, ואף הגדלת תקציב הביטחון.

לוח זמנים להגשת תקציב המדינה. TheMarker
לוח זמנים להגשת תקציב המדינה/TheMarker

"אם הולכים לבחירות מוקדמות, יש היגיון בהכרעה שהמדינה תפעל בחודשים הראשונים של השנה לפי תקציב חודשי מ-2012, כפי שמאפשר החוק. ואולם מהלך כזה אפשרי מבחינת הדמוקרטיה הפרלמנטרית רק אם הממשלה מודיעה מראש לכנסת שאין בכוונתה להגיש תקציב", אמר ריבלין.

יו"ר הכנסת סבור ש"ייתכן שכדי לפתור שאלות חברתיות רציניות תצטרך הכנסת לדון ברפורמות או בשינויים המבניים במשך תקופה מספקת של שלושה-ארבעה חודשים מראש, לפני תחילת שנת התקציב, כלומר כבר החל בספטמבר 2012. במקרה כזה, על הממשלה יהיה להגיש את התקציב מוקדם לכנסת".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully