וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אובמה מקדם חוק באפט: "העשירים ישלמו נתח הוגן"

11.4.2012 / 10:08

לקראת ההצבעה בסנאט על "חוק באפט" קרא נשיא ארה"ב לעשירי המדינה להסכים להגדלת המסים המוטלים עליהם. ההצעה היא לשיעור מס מינימלי של 30% על כל מי שמשתכר מעל מיליון דולר

נשיא ארה"ב, ברק אובמה, חידש אתמול את מאמציו לקידום המס על העשירים ותקף את יריבו ברפובליקאי מיט רומני על כך שהוא תומך במאיון העליון. בנאום שנשא באוניברסיטה האטלנטית של פלורידה קרא אובמה לעשירים "לשלם את הנתח ההוגן" שלהם לקראת ההצבעה בסנאט על המס המכונה "חוק באפט". החוק נקרא על שמו של המשקיע המיליארדר וורן באפט, אשר אמר כי עשירים צריכים לשלם שיעור מס גבוה יותר.

ההצעה של הסנאט היא לשיעור מס מינימלי של 30% על כל מי שמשתכר מעל למיליון דולר. אף שמדרגת המס הגבוהה ביותר בארה"ב היא של 35%, משקיעים עשירים רבים מרוויחים מהשקעותיהם ולכן ממוסים רק ב-15%.

"הנתח של ההכנסה הלאומית שזורם למאיון עליון זינק לרמות שלא ראינו מאז שנות ה-20", אמר אובמה. "ובה בעת אותם אנשים גם משלמים את המסים הנמוכים ביותר זה 50 שנה". אובמה גם תקף אתמול את מיט רומני, אשר לאחר פרישתו של ריק סנטורום מהמירוץ הרפוליקאי אתמול נהפך למועמד הוודאי שיתמודד מולו בבחירות. "הוא חושב שהמיליונרים והמיליארדרים צריכים להמשיך ולשלם מסים נמוכים יותר מאשר משפחות מהמעמד הבינוני", אמר אובמה. "למעשה רומני עצמו לא משלם את החלק ההוגן שלו".

רומני, איש עסקים אשר הקים את חברת ביין קפיטל, פרסם בינואר את נתוני המס שלו אשר הראו כי שילם מס של 14% על הכנסותיו בשנתיים האחרונות. סקר של חדשות ABC ו"וושינגטון פוסט" שפורסם אתמול הראה כי אובמה אמנם מוביל על רומני עם תמיכה של 51% באובמה לעומת 44% לרומני אך רומני זוכה לתמיכה גדולה יותר בנושאים כלכליים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully