וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"נדלניאדה" מאכזבת: "ההנחות הן שטויות"

נתן שבע, נמרוד בוסו

11.4.2012 / 11:07

המבקרים בכנס מכירת הדירות שמקיים מרכז הבנייה הישראלי בקיבוץ געש לא נלהבים מההנחות. "לא מרגישים היום הנחה של מאה אלף שקל"

על רקע שוק הנדל"ן המגמגם, הגיעו נציגים של כ-60 פרויקטים מעכו ועד באר שבע ל"נדלניאדה" - כנס מכירת דירות שמקיים מרכז הבנייה הישראלי. היריד, שנפתח אתמול ויימשך היום, מתקיים פעמיים בשנה בגן האירועים "הטירה" בקיבוץ געש.

פרויקטים מאזורי הביקוש המרכזיים נעדרו מהיריד כמעט לחלוטין: לא שווק בו אף פרויקט מתל אביב, ולפרויקטים בשאר ערי גוש דן והשרון הדרומי היתה נוכחות דלה. הנוכחות האינטנסיבית ביריד נרשמה לערי המעגל השני כמו פתח תקוה ונתניה, וכן המעגל השלישי כמו חדרה, רמלה ואור עקיבא. באופן מפתיע, נעדרו מהיריד גם נציגי מרבית החברות הגדולות כמו אפריקה ישראל מגורים, שיכון ובינוי נדל"ן וגינדי החזקות.

מרכז הבנייה דרש מהמשתתפים בכנס להציע הנחות אמיתיות, ולדברי יו"ר החברה, ערן רולס, הנחות כאלה אכן ניתנו - בטווח של 30-250 אלף שקל. "אין פה את הביתנים הגדולים של החברות הגדולות שראינו בירידים הקודמים", אומר רולס, "תנאי הכניסה ליזמים ולקבלנים היו הנחות. יש כאן פרויקטים מעכו ומבאר שבע, ובעצם מכל ישראל חוץ מתל אביב. זה לא אירוע למיליונרים, אלא לעם ישראל שיבוא בהמוניו ליהנות פה מההנחות".

האם ביריד אכן ניתנו הנחות שאינן מושגות במשא ומתן רגיל? לטענת היזמים, התשובה היא חיובית. חברת אאורה ישראל מציעה ביריד דירות ארבעה חדרים בשכונת מצליח ברמלה החל ב-920 אלף שקל, חברת שרונים הציעה מציעה דירות ארבעה חדרים בחדרה החל ב-890 אלף שקל, ובאור עקיבא אפשר היה להשיג דירת חמישה חדרים עם נוף לים ב-999 אלף שקל. "דירה כזו באור עקיבא, בשטח 130 מ"ר, נמכרה על ידנו ועל ידי הסובבים אותנו בעבר בכ-1.2 מיליון שקל", אמר מנכ"ל שתית, שלום שטרית, שנכח במקום וסייע לאנשיו במכירות. "אני חושב שהיזמים מגיעים לפה מפוכחים, עם הבנה שבלי הורדות מחירים זה לא ילך", הוסיף.

מבקר ביריד: "הכל שטויות, זה בדיחה"

למרות ההבטחות של נציגי המכירות, רוב המבקרים שעמם שוחחנו הביעו אכזבה מהצעות המחיר. "אם תשב אחד מול אחד עם הקבלן תקבל בדיוק את אותה ההנחה", אמר לנו אחד המבקרים. "הנחה של עד 100 אלף שקל לא מורגשת במחירים של היום". אחת המבקרות ששמעה את השיחה הוסיפה: "אף אחד לא יסגור פה עסקה אחת. יש פה היצע גדול, עד שאנשים יגיעו הביתה ויחליטו ייקח זמן".

האווירה ביריד אתמול היתה רגועה יחסית, והתורים ליד הדוכנים בשעות הבוקר והצהריים המוקדמות לא התארכו יתר על המידה. הקהל היה מורכב ברובו מזוגות צעירים, אם כי אפשר היה לזהות גם לא מעט משפרי דיור מבוגרים ומבוססים יותר.

גדעון ולימור, זוג בשנות ה-20 לחייו, מחפשים דירה באזור נתניה יותר משנה. גם ביריד הם לא מצאו את מבוקשם. "אם באינטרנט מציעים את אותו המחיר, אז למה לבוא עד לכאן?", תהתה לימור. גדעון הוסיף כי "בשורה התחתונה הכל שטויות. הרי גם אם מציעים לך כאן הנחות של 5% זה בדיחה. אתה אמור להיכנס לדירה עוד שנתיים, הדירה צמודה למדד מחירי התשומות שעולה, אז מה נשאר מההנחות האלה? אם המחירים היו נמוכים ב-15%-20% הייתי יכול לקנות. המצב על הפנים".

כרמית ובן זוגה רוצים לגור במודיעין, אבל הפרויקט שהוצג במקום הציע רק ארבע דירות אחרונות, ולכן הם סיימו את הסיבוב מהר משציפו. "במקומות שאנחנו מחפשים המחירים לא ירדו, ואנחנו גם לא מאמינים שבעתיד הם יירדו".

לעומתם, קרן ונסים דווקא מצאו ביריד דירה בנתניה. "90% שנקנה אותה, אבל הכל תלוי במשכנתא", אומר נסים. השניים רצו לגור בהוד השרון, אבל הבינו כי אין ברירה אלא להתפשר. יש הפרש של חצי מיליון שקל בין הוד השרון לנתניה. אין ברירה אלא ללכת רחוק יותר".

מי שמנסה לשמור על אופטימיות היא יפה וקסמן, מנהלת תחום משכנתאות באחד הסניפים בבנק אוצר החייל, שמנסה לגייס לקוחות: "בחודשים האחרונים הקונים ישבו על הגדר, אבל באחרונה אפשר להרגיש חזרה. חלה התעוררות משמעותית בחודשיים האחרונים. מי שמוכן להוריד מחירים הם הקבלנים, אבל גם אלה שקנו דירות ולא מצליחים למכור את דירתם הנוכחית".

ביריד בלטה העובדה שסביב הדוכנים שהציעו דירות ארבעה חדרים התגודדו יותר מתעניינים מבאלה שהציעו דירות חמישה חדרים. לדברי ללי מור, מנהלת השיווק בפרויקט More בשכונת אם המושבות בפתח תקוה, שבו נותרו דירות חמישה חדרים, הסיבה לכך היא ששוק דירות היד השנייה חלש גם הוא. "אנשים לא מצליחים למכור את דירות הארבעה חדרים שלהם, ולכן לא יכולים לשפר לדירות חמישה חדרים", הסבירה.

בנתניה הציעה חברת י.ח דמרי דירות חמישה חדרים החל ב-1.2 מיליון שקל, ובמתחם 1,200 בהוד השרון, בפרויקט משותף לחברות גינדי וזיתוני הוצעו דירות חמישה חדרים בהחל ב-1.72 מיליון שקל.

את העין תפסו מחירי הדיור האטרקטיביים בפריפריה, אף שנרשמה נציגות דלילה של פרויקטים צפונית לחדרה ודרומית לאשדוד. באחד מהם מציעה חברת צמרות דירות ארבעה חדרים החל ב-700 אלף שקל בעפולה, מחיר המשקף הנחה של כ-42 אלף שקל, לדברי החברה. בעכו הוצעו דירות חמישה חדרים ב-840 אלף שקל, ואילו מחירן של דירות חמישה חדרים בבאר שבע של חברת האחים אוזן הוא 930 אלף שקל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully