וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סבינה בירן לא תכהן בוועדת האשראי של בנק מזרחי

סיון איזסקו

11.4.2012 / 15:34

לאור כהונתה כדירקטורית בחברת שופרסל מאי.די.בי החליט דירקטוריון בנק מזרחי כי הדירקטורית סבינה בירן לא תשב בוועדת האשראי של הבנק

דירקטוריון בנק מזרחי טפחות בראשותו של יעקב פרי החליט כי הדירקטורית סבינה בירן לא תשב בוועדת האשראי בבנק, לאור כהונתה כדירקטורית בחברת שופרסל מאי.די.בי - כך נודע ל-TheMarker.

בירן מונתה לכהונת דירקטורית בבנק בסוף חודש פברואר 2012 תחת הסיכום כי עם מינויה היא תתפטר מתפקידה כדירקטורית בשופרסל. זאת לאור הדו"ח הסופי של ועדת הריכוזיות שהתייחס לכהונה של דירקטורים בגוף פיננסי משמעותי לצד כהונה בגוף ריאלי משמעותי כמקור פוטנציאלי לניגודי עניינים. אולם בסופו של דבר, מסיבות שאינן ידועות, החליטה בירן שלא להתפטר מכהונתה כדירקטורית בשופרסל. על כן הוחלט עתה כי בירן לא תשב בוועדת האשראי של הבנק.

את תגובתה של בירן לא ניתן היה להשיג. מנהלת משרדה מסרה בשמה של בירן כי "אנחנו לא משוחחים עם עיתונאים".

לדברי פרי, "על אף שהמלצות ועדת הריכוזיות עדיין לא מחייבות, אנחנו מקפידים שדירקטורים בבנק לא יהיו בעלי שיקולים נוספים". פרי ציין כי במידה והמלצות ועדת הריכוזיות ידרשו שינויים נוספים בדירקטוריון, הבנק יפעל בהתאם.

מעבר לכהונתה של בירן כדירקטורית בשופרסל מקבוצת אי.די.בי (אחת מקבוצות הלווים הגדולות במשק), בירן הינה גם הבעלים ומנכ"ל משותף של חברת MVP שעוסקת בין היתר בייעוץ פיננסי לחברות. על פי אתר האינטרנט של MVP, בין לקוחות המשרד נמנות חברות נוספות מקבוצת אידיבי וביניהן כלל תיירות, דיזנהויז יוניטורס וקבוצת אידיבי עצמה.

ייתכן כי הייעוץ שמשרדה של בירן מעניק לחברות השונות בקבוצת אי.די.בי הוביל את הבנק למסקנה כי לא די בהתפטרותה מדירקטוריון שופרסל, שכן הזיקה שלה לקבוצת אי.די.בי תישאר לאור הייעוץ שהיא מעניקה לחברות שונות בקבוצה. ככל הידוע, בנק ישראל היה מעורב בהחלטה בעניין.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully